Yamaha CS-15 of CS-30

Status
Please reply by conversation.

DigiLoog

Ouwe rot
Lid sinds
30 juni 2009
Berichten
4.855
Locatie
Ergens op een pcb
Gezocht een volledig werkende en optisch mooie CS-15, als de bedrukking gedeeltelijk is weggesleten en knoppen ontbreken of niet origineel zijn dan heeft reageren geen enkele zin.
Ben bereid een goede prijs te betalen voor een CS-15 die (bijna niet) van nieuw te onderscheiden is.
 
Wil je liever niet gelijk gaan voor een CS-30? Zijn mooie bakken hoor :okdan:
 
Wil je liever niet gelijk gaan voor een CS-30? Zijn mooie bakken hoor :okdan:

Volgens mij is het enige verschil (op het groter bereik van het keyboard na) de sequencer en die vind ik overbodig daar ik die toch NOOIT zal gaan gebruiken omdat ik werk met een Kawai Q-80 en bij aanschaf van een CS-15 er toch meteen midi laat in bouwen door Mark Cox :eureka:
Daar komt bij dat een CS-30 DUBBEL zo duur is.
 
De CS30 heeft verder nog een derde EG en een ring modulator. Met dat sequencertje er bij heb je toch veel meer dan de CS15. Eeuwig spijt dat ik niet toegeslagen heb toen er hier jaren gelee een te koop stond voor 600 euro.
 
Met die sequencer van de 30 heb je ook meer dan 2x zoveel synth....die kan wel wat meer dan enkel nootjes genereren ;-) instant funky spacy inspiratie
 
Het is een hoop werk om met een Q-80 hetzelfde te voor elkaar te krijgen wat je met zo'n 'eenvoudige' sequencer in een handomdraai doet.
 
Er heeft hier een cs 30 lang te koop gestaan voor 1000. Ik kocht m niet wegens geen plaats...
Grote bak :)
 
Zag er goed uit. Stond bij de hersteller van turn lab. Eigen synth.
 
Volgens mij is het enige verschil (op het groter bereik van het keyboard na) de sequencer en die vind ik overbodig daar ik die toch NOOIT zal gaan gebruiken omdat ik werk met een Kawai Q-80 en bij aanschaf van een CS-15 er toch meteen midi laat in bouwen door Mark Cox :eureka:
Daar komt bij dat een CS-30 DUBBEL zo duur is.

Is de poly midi kit van Mark niet een beetje overkill?
Op een monosynth uit de CS reeks kun je, als het om note nr alleen gaat, prima uit de voeten met een standaard midi to cv converter :)
 
Is de poly midi kit van Mark niet een beetje overkill?
Op een monosynth uit de CS reeks kun je, als het om note nr alleen gaat, prima uit de voeten met een standaard midi to cv converter :)

We kijken wel, eerst een CS-15 scoren of bij deze is ook een CS-30 welkom, mits in uitmuntende staat.
 
CS15 uit Nippon

Nog 1 uit Nippon

Maori territoria

De CS15 die ik had kwam ook uit Japan en werd na 4 dagen zonder importheffing bezorgd...
Mssn is er iets te regelen met de verkoper. PayPal geeft 6mnd dekking als er iets mee aan de hand is.

De CS15 werkt net als de Korg MS10-20 op Hz/Oct en niet op 1V/Oct zoals MacGyverGear zei :)
 
CS15 uit Nippon

Nog 1 uit Nippon

Maori territoria

De CS15 die ik had kwam ook uit Japan en werd na 4 dagen zonder importheffing bezorgd...
Mssn is er iets te regelen met de verkoper. PayPal geeft 6mnd dekking als er iets mee aan de hand is.

De CS15 werkt net als de Korg MS10-20 op Hz/Oct en niet op 1V/Oct zoals MacGyverGear zei :)

Bedankt voor het meedenken, maar ik ben toch echt naar één op zoek iets dichter bij huis die ik zelf kan ophalen.
 
Zeker kopen.
Zeer ondergewaardeerde synth dit.
 
De CS30 heeft verder nog een derde EG en een ring modulator. Met dat sequencertje er bij heb je toch veel meer dan de CS15. Eeuwig spijt dat ik niet toegeslagen heb toen er hier jaren gelee een te koop stond voor 600 euro.


dikkebaher;]]
:halleluja:engel:
 
Heb een optisch geweldig mooie CS-30, die op een klein kraakje in de volumepot verder in topstast verkeerd gekocht.
Bedankt voor de tips
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top