Midi IN error in Logic/SoundDiver

Fatar

Drum Pad?
Lid sinds
29 juli 2003
Berichten
826
Oke ik krijg de melding in Logic/SoundDiver, dat er een probleem is met me midi (zie plaatje). Ik heb van alles geprobeerd, maar ben het eind zoek. Ik bezit de volgende specs.

Sound: Creative Labs SoundBlaster Live! Platinum
Software: XP

Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd voor deze kaart voor XP. Alles lijkt goed te zijn en ik heb ook wel degelijk gewoon geluid uit dat ding en de "Diagnostic"tool zegt dat alle onderdelen goed werken, dus ook MIDI. Probleem is ik kan niks aansturen met midi, maar ook niet ontvangen. Ik heb nog ff een programmatje gedownload die naar me midi kijkt (zie plaatje twee). Ik heb ook alles geprobeer met de settings van de geluidskaart en zo staat ie ingesteld (zie plaatje drie). De kabels zitten weet ik 1000% zeker goed. In sounddiver krijg ik ook niks aan de gang. Als ik daar de boel scan op hardware (synths) dan krijg ik weer een midi fout melding en wordt ik logic me midi poort als niet meer werkend gemeld.

Mijn conclusie tot zo ver:

Het ligt niet aan Logic of SoundDiver.
Het ligt of aan de driver variant of aan Live Drive II, waar de midi in en out inzitten.

De Live Drive is wel gewoon goed aangesloten dus dat is het ook niet, maar misschien is ie kapot ofzo.
Bij de Soundblaster software zit ook een midi keyboardje met een setje geluiden en dat werkt wel. In logic krijg ik op deze manier ook gewoon geluid erdoor, maar niks uit me Nova.

Ik word werkelijk kotsziek van dit probleem, heb het ook gemeld op de Creative Website, maar misschien weten jullie wat dit voor probleem is. Het lijkt trouwens een beetje op de andere thread hier in deze sectie, alleen ik krijg gewoon een domme foutmelding over me midi. (wat ik eerder trouwens nooit gehad heb met win98)

oke thnx alvast,

Fatar
 
plaatje 1

plaatje 1

plaatje 1
 

Attachments

  • error.zip
    276,8 KB · Bekeken: 88
plaatje 2

plaatje 2

plaatje 2
 

Attachments

  • audioint.zip
    274,5 KB · Bekeken: 97
plaatje3

plaatje3

plaatje3
 

Attachments

  • midispec.zip
    287,9 KB · Bekeken: 80
die drivers voor windows xp zuigen echt wel ze, kheb dezelfde kaart, maar hij zuigt, ben ook een nieuwe aan't overwegen, ik kan niet meer als 3 vsts aansturen tegelijk enzow, en als'k daarbij men externe synths nog es aanstuur, dan flipt et kaartje helemaal, maarja

heb je al eens gekeken of je midi wel aan staat ofzow ...

zie men foto fOtO
 
nee joh is het ook niet. begin er goed nijdig van te worden :( toch bedankt. iemand anders nog tips ofzo?
 
SoundDiver

SoundDiver

Hoi,

Logic/SoundDiver geeft veel problemen met windows 2000 en XP, zelf werk ik er ook veel mee.
dan ziet SD geen midi drv al heb je ze allemaal staan in Windows.

volgens mijn heeft het met Dos te maken aangezien met windows 98 geen probleem heeft.

je moet is proberen om SoundDiver opnieuw installeren dat kan wel is helpen.

ik heb altijd het probleem dat soundDiver niet de wave laat zien van mijn Waldorf XT en midi porten.

probeer het maar is een keer of op windows 98 draaien dan heb je geen problemen.


Grt

Andre :gaap:
 
Ik heb geen zin om win98 te installeren, verder moet het gewoon kunnen is mijn mening. logic audio doet psies hetzelfde en ik word er zolangzamerhand echt knetter van.. als het allemaal niet wil lukken koop ik wel een midi hub, dit schiet niet op zo,.,.
 
Origineel geplaatst door Gran&Tilly
Yo, ik weet niet of deze SB ASIO (!) driver je kaart ondersteunt, maar check het uit zou ik zeggen, mij heeft het veel geholpen. (4 individuele outputs, ASIO ondersteuning op een geluidskaart van 15 euro tweede hands;))

http://kxproject.lugosoft.com/

yup, die werkt op deze kaarten, heb deze driver even gebruikt, maar de originele driver van creative heeft ook asio support ook hoor, de kx driver is alleen beter in te stellen, en je hebt er minder latency door, maar gaf soms wat conflicten bij mij met andere programma's ... dus gebruik ik voor alle veiligheid toch maar de originele driver ... (maar die problemen zijn wss wel alleen maar bij m'n eigen rot-pc :p)
 
gooi dit draadje maar dicht. ik ben er zat van. de SB Live is te koop zal er zo ff een threadje voor maken. Ik ga een midi hubje kopen. kennerlijk werkt de SB live zijn midi in en out gewoon niet hier op winXP. :S

iig bedankt...

:slotje: :slotje: :slotje: :slotje: :slotje: :slotje: :slotje:
 
Back
Top