Juno 60 overdrive

Agnör

Nieuwkomer
Lid sinds
19 januari 2017
Berichten
4
Hi,

Ik heb 2 weken geleden mijn Juno 60 binnengebracht bij een synthdoc voor herstelling. Ik had namelijk ontdekt dat als ik een bepaalde patch (14 - geen idee of dit factory setting was) met veel bas en chorus gebruikte het geluid plots lichtjes begon te klikken. Naarmate ik verder de knoppen tweakte vond ik de "sweetspot" waarop dit nog veel erger werd. Het gebeurt voornamelijke wanneer ik lage tonen speel en de chorus opstaat.

In bijlage 2 clips die het aantonen.

- Clip 1: http://vocaroo.com/i/s1A7zFZN5F9E
- Clip 2 (knoppeninstelling waarbij het het ergste werd): http://vocaroo.com/i/s0w3KCzuR7K8


De persoon die hem zou herstellen vermoedde dat de chorus en VCA gekalibreerd moesten worden. Nu heb ik vernomen dat hij herstelt is maar dat de VCA en chorus in orde waren. Het geluid zou veroorzaakt worden doordat de VCA op maximum stond in combinatie met de chorus en lage tonen. Eens ik de VCA lager zou zetten is het probleem opgelost.

Lijkt dit logisch voor jullie? Ik weet even niet wat ik hiermee moet. Nogal bizar om iets binnen te brengen voor herstelling en te horen moeten krijgen dat het volkomen normaal is.

Weten jullie raad? :?

Groeten,
Agnör
 
Ik heb het ook, bij drones of lange releasetijden met overlappende stemmen.
Het komt minder snel voor bij korte geluiden, waar je het VCA-level eerder omhoog moet krikken om het nodige volume te halen.
 
Ik heb het met mijn Juno-106. Als ik de vca op nul zet (dus in het midden) is er niks aan de hand. Volgens mij is dit ook gewoon de "standaard" stand waarin je de vca hoort te zetten.

Voor mij klinkt de oplossing dus logisch :D
 
Ik moet inderdaad vaak (bij presets) de VCA level knop naar beneden schuiven wil ik geen oversturing (lichtelijk) horen.
 
Ok super bedankt voor de info! Wel gek dat er laatst nog iemand op het punt stond mijn Juno 60 te kopen en dan afgeknapt was omwille van dat geluid... :erm:

In ieder geval super bedankt jongens!

Agnör
 
Dat is toch niet zo raar....als de sound je niet bevalt, dan koop je een synth niet. Zo simpel is het.
 
Ok super bedankt voor de info! Wel gek dat er laatst nog iemand op het punt stond mijn Juno 60 te kopen en dan afgeknapt was omwille van dat geluid... :erm:

In ieder geval super bedankt jongens!

Agnör

Hij wilde gewoon graag dat je er zo even 2 a 300 vanaf zou doen. En dan verkopen voor 400 meer stereotypisch een handelaar
 
Hier hetzelfde wat Avr beschrijft, VCA level naar beneden bij meeste patches als de chorus aanstaat
 
Oh je was erbij ?

Jeb ik was daar (ik ben overal) ... ik keek van boven op jullie neer "en zag dat het niet goed ging"
 
Back
Top