Roland MKS 70

Heb ze vorig jaar op diverse binnen en buitenlandse sites voor tussen de 500 en 900 euro voorbij zien komen.
Heb er zelf ook één, hou er wel rekening mee dat zonder programmer het een hel is :duivels: om te programmeren.
Gebruik je geen PG-800 programmer zoals ik (KiwiPatchEditor) dan is het zeer aan te bevelen om de oude eproms te vervangen voor de 1.08 (assigner board) en de 1.06 (module board) eproms, dit om haperingen (en vast lopen) te vermijden.
Suc6 :halleluja
 
Bedankt voor je reactie! :) Ik kan er een kopen voor 950 euro. Stel dat hij mij toch niet bevalt zou ik hem dan weer kwijt kunnen voor hetzelfde bedrag; is dit een normale prijs voor een MKS70?
Ik vind de PG800 te veel geld voor wat hij kan... dan gebruik ik idd wel een alternatieve programmer.
 
Denk persoonlijk dat 950 euro veel geld is voor een MKS-70 (zonder PG-800), het is aan jou of je het ervoor over hebt.
Een paar jaar geleden had je voor nog geen 950 euro de complete set (MKS70-M64C-PG800), maar tegenwoordig is (bijna) alle populaire vintage (analoog/digitaal) flink in prijs gestegen.
Als je hem graag wilt en hij is optisch en technisch in perfecte staat en je wilt ook niet nog maanden zoeken om een iets goedkopere te scoren dan zou ik zeggen ga ervoor.
Ik zou hem persoonlijk gaan halen en testen indien mogelijk, dit om teleurstelling te voorkomen.
 
Ze verkopen vrij slecht momenteel ,net zoals de JX-10's.

Dealers properen de max uit te halen maar dat lukt niet zo makkelijk met bepaalde gear.

De JX-10/MKS-70 is een goed voorbeeld.
 
Ik heb nog nooit zo'n saaie synth gehoord als de JX-8P. Alles van Dave Smith klinkt beter.
 
Behalve de coole looks (voor de JX-10 dan) is het heel basic,je kan er wel mooie geluiden uithalen maar je ben heel snel rond wat betreft het klank palette

Ik vergelijk het een beetje als een Jupiter 4; one trick pony,veel te basic allemaal.

Dat geld ook voor een Juno 106,6,60 JX-3P ,Alpha Juno etc,maar die bieden meer klankkarakter voor hun prijs,bij een Jupiter 4 bvb moet je al 2500e neertellen voor dat karakter.

Een JX-10 heeft van allen opgesomt het minste karakter.
 
Tegen de huidige vraagprijzen hebben de minder bijzondere Roland synths veel concurrentie van nieuw analoog (of zelfs de Aira reeks, de 101 bijvoorbeeld). 1600 euro voor een Juno 60 houdt bij mij in dat ik wat anders zou kopen voor het geld. 950 euro voor een MKS-70 ook.
 
ja dat is zeker waar en een terugval in prijs zoals met een TB-303 of MS20 is op termijn heel mogelijk
 
Ik heb nog nooit zo'n saaie synth gehoord als de JX-8P. Alles van Dave Smith klinkt beter.

Snap echt niet waar je die wijsheid vandaan haalt :?

Heel basic allemaal, je kan er wel mooie geluiden uithalen maar je ben heel snel rond wat betreft het klank palette.

Totaal mee oneens, luister maar eens goed naar de MKS-70 video van "synthetic machines :okdan:
Alles behalve BASIC
 
Snap echt niet waar je die wijsheid vandaan haalt :?



Totaal mee oneens, luister maar eens goed naar de MKS-70 video van "synthetic machines :okdan:
Alles behalve BASIC

Ja leuke demo, goed gemaakt, maar wel inderdaad de brassjes en pads waar ik hem van ken. Maar niks wat een Prophet 8 of ander modern analoog spul uit het water blaast.
 
Ja leuke demo, goed gemaakt, maar wel inderdaad de brassjes en pads waar ik hem van ken.

Heb je de demo (WEL) goed beluisterd?
Dikke Bass lines (alla MiniMoog ;)) kun je er ook degelijk wel mee maken.
Nou is die "synthetic machines" wel kundig hoor!
Die MKS 50 en 80 demo zijn ook niet te versmaden 8~
 
Heb je de demo (WEL) goed beluisterd?
Dikke Bass lines (alla MiniMoog ;)) kun je er ook degelijk wel mee maken.
Nou is die "synthetic machines" wel kundig hoor!
Die MKS 50 en 80 demo zijn ook niet te versmaden 8~

Het is ook echt een puike demo. Maar als je naar de MKS-80 demo luistert hebben de drums veel meer punch, de bassline heeft een soort rollend laag ondanks dat hij vrij puntig is, dat soort details. En dan ben ik ook geen enórme MKS-80 fan maar het is wel een machine waar ik niks op af kan dingen.
 
He ze bijna allemaal gehad (MKS-30-50-70-80 rev4) en ben lang niet zo kundig als die "synthetic machines" :engel:, maar als je de SKILLS hebt dan zijn het fantastische apparaten voor (relatief) weinig geld.
Daar heb je geen 8K voor nodig om een Juppie 8 te kunnen kopen.
 
Alles behalve BASIC

Hangt af hoever iets voor jouw niet meer basic is bij het maken van sounds. (hoe snel jij tevreden bent dus met een bepaalde sound)

Heeft met SKILLS niets te maken.

Een crossmod in drie stappen ,niet traploos vind ik heel basic,geen driehoek in de waveform ook heel lastig,belangrijke beperkingen. En het zijn DCO's nog eens bij.
 
Beide synthesizers - MKS-70 en MKS-80 - zijn fantastisch! De MKS-80 klinkt idd heel powerful (blaast je speakers op!), maar toch heb ik een voorkeur voor de MKS-70. Het is denk ik de hybride sound van de MKS-70 die het 'm voor mij doet. Beter inzetbaar voor de muziek die ik meestal maak.

De MKS-80 wordt momenteel vrij veel aangeboden. En daar moet een reden voor zijn...

De MKS-70 wordt weinig (of niet) aangeboden. Er staat nu wel een MKS-70 op Marktplaats te koop. Vraagprijs € 750,-- (en op een foto zie ik een M-64C). Voor een M-64C moet je rekenen op € 75,--. Ik zou die MKS-70 niet willen hebben, want optisch vind ik 'm niet ok. Vandaar denk ik ook de (lage) prijs van € 750,-- (incl. M-64C).

De prijzen van hybride (analoog/digitaal) synthesizers (uit de 80's) laten een stijgende lijn zien. Twee jaar geleden moest je voor een MKS-70 rekenen op € 800,--, mits optisch en technisch in perfecte staat. Zelf zou ik voor nu zeggen (max.) € 900,-- maar voor € 50,-- verschil zou ik 'm niet laten staan. Er van uitgaande dat de synth technisch en optisch in orde is. Wel even zelf testen (indien mogelijk). Je kunt wachten tot je een goedkoper exemplaar vind, maar die kans acht ik niet heel groot.

De KiwiTechnics Patch Editor kan ik ook aanbevelen en idd ook het vervangen van de oude eproms. Het vervangen van de batterij is niet even snel gedaan. Die zit op het assigner board gesoldeerd en dit board zit begraven onder de twee module boards.
Wat dit betekent kun je lezen op:
http://llamamusic.com/super-jx/MKS-70_battery_replacement.html

Het kost veel arbeidsloon om dit te laten doen.

ps: Een beetje late reactie, maar ik volg niet alles van dag tot dag.
 
5 jaar verder en +/- 1.300 op Audiofanzine en Reverb.com
1.250 Op 2dehands.
Tijd om te kopen.
 
Ik heb de mijne 5 jaar terug 600 betaalt mint en op ebay nog wel,dat was toen al niet duur ;)

Maar het is best ff wachten om te kopen,er zal veel gear gedumpt worden binnekort (omwille van oorlog en alle noodzakelijke dingen die heel heel erg duur gaan worden) en een MKS-70 / JX-10 is net zo een toestel waar je moderne alternatieven voor hebt en dat doet de prijs zakken.
 
Er wordt niets echt duurder, je geld is gewoon minder waard, er wordt nog steeds 80 miljard euro per maand bijgedrukt, Oorlog is maar een trigger en geen oorzaak. Zolang er zoveel geld bijgedrukt wordt en de intrest zo laag blijft zal inflatie verder gaan

Denk dat ook de MKS70/JX10 duurder gaat worden omdat alles nog veel duurder gaat worden (eigenlijk je euro's minder waard).

Nu heb ik een JX10 met een PG800 en kan dat niet aanraden voor de bedragen gepost in deze draad, er is gewoon veel beter te krijgen voor hetzelfde geld.
Zit te denken aan DSI Rev2
 
Er wordt niets echt duurder, je geld is gewoon minder waard, er wordt nog steeds 80 miljard euro per maand bijgedrukt, Oorlog is maar een trigger en geen oorzaak. Zolang er zoveel geld bijgedrukt wordt en de intrest zo laag blijft zal inflatie verder gaan

Denk dat ook de MKS70/JX10 duurder gaat worden omdat alles nog veel duurder gaat worden (eigenlijk je euro's minder waard).

Nu heb ik een JX10 met een PG800 en kan dat niet aanraden voor de bedragen gepost in deze draad, er is gewoon veel beter te krijgen voor hetzelfde geld.
Zit te denken aan DSI Rev2

Het opdrijven van prijzen voor specifieke producten heeft niets te maken met inflatie of het bijdrukken van geld,dat is nog iets heel anders.

Mensen reageren daar heel anders op (paniekerig) in tegenstelling tot een inflatie en dus het prijsplaatje van een synth heeft op dat moment geen belang.

Het is niet van dat er dan nagedacht wordt of men een MKS70 zou kopen wel of niet aan x prijs of eerder iets anders,het is dan van dat men niets koopt,duur of goedkoop,het resultaat is dan dan men verkoopt.

En het is dan dat je moet kopen juist om interessante dingen te scoren (als budget het toelaat natuurlijk).

Om de x tijd heb je zo een clear-out dat men dingen dumpt,de vorige was zo een 11 jaar terug,je weet wel dat was naar aanleiding van de kredietcrisis toen,net ervoor.

Wel nu komt er terug zo een periode aan van gear dumping,ik zie het vooral nu in hi-end vintage hi-fi al de laatste maanden.

Vintage synths zal er wel minder aangeboden worden denk ik vermits het telkens verschuift naar grotere kapitaalkrachtigen.
 
Back
Top