[Track] Sky change

hermax

Ouwe rot
Lid sinds
22 april 2004
Berichten
2.268
Locatie
Haacht
Aangezien het nichtje van mijn vrouw er nog altijd niet in slaagt om de nummers die ik maak op basis van haar teksten deftig in te zingen (specifiek probleem, te lang om uit te leggen), blijf ik het voorlopig dan zelf maar doen. Dat lukt hoe langer hoe beter en ik krijg er ook meer en meer plezier in.

Dit nummer is "onze versie" van de vier seizoenen. Ik heb bewust een zeer uitgebreide ontwikkeling gemaakt waarbij de instrumentale gedeeltes ook in de verf worden gezet. Er wordt veel te veel muziek gemaakt tegenwoordig waarbij de zanger(es) de vedette moet zijn en de muziek er onder van bijkomstig belang is.

Opgenomen met Alesis SR18, Roland Integra-7 en V-Synth op een Tascam DP32. Daarna verder verwerkt in Cubase 8 (goedkoopste versie) waarbij ik dan nog een klankje van de Halion Sonic softsynth heb gebruikt.

Dit is een eerste opname met zang en ik ben niet geheel tevreden met de klankkleur van mijn stem, weet niet precies wat er gebeurd is maar er is wat equalizing nodig heb ik de indruk. Nu, ik laat het even rusten, na een paar weken luister ik eens opnieuw.

Hopelijk kan het een beetje gesmaakt worden. Alle suggesties steeds welkom!
 

Attachments

  • Sky change.mp3
    13 MB · Bekeken: 76
Harstikke leuk nummer. De klankkleuren verdienen inderdaad nog enige aandacht. De patronen zelf vind ik super. Zang is prima


Bij de start van de track dacht ik dat je het opgenomen had met een oude Roland module, maar als ik lees welke instrumenten je hebt gebruikt moet er veel meer uit te halen zijn. Mag hier en daar veel heftigere accenten krijgen. Verder tamelijk geniaal.
 
Dank!

Ik ben wel een beetje in de jaren '80 blijven hangen qua klankvoorkeur dus zelfs met modern materiaal zal ik altijd een beetje oubollig blijven klinken. Wel leuk dat je de patroontjes opmerkt. Ik hoor wel graag waar precies heftigere accenten zouden mogen, voor mij is het allemaal wat wollig in mijn hoofd nu, dat is wel iets wat iedereen die muziek maakt wel kent. Je bent er dagenlang mee bezig en hoort soms niet meer goed waar je mee bezig bent.
 
Echt respect hoor!!! dat je dit alleen zo maakt!!
Je hebt ook wel een goeie stem!!


Alleen ik hoor aan jou zang tekst? dat ik een klein beetje Nederlands hoor kwa bepaalde woorden die je in het engels uitspreekt, maar dat zijn bijzaken


Ik denk persoonlijk, als je dit nummer in een muziek band zou gaan spelen? met alles er op er er aan kwa gitaar drumstel enz enz ?
Dan slaat hij 100% aan


En er word inderdaad te veel muziek gemaakt tegenwoordig
Nederland staat ook erg bekend in de muziek wereld
dus moet je online proberen bekend te worden.
En voor een cd label heb je deze tijd een kruiwagen nodig
of zelf investeren
 
Ja, mijn engelse uitspraak is nog niet wat hij moet zijn. Ik werk er aan maar dat is verduiveld moeilijk. Je moet al op zoveel letten als je zingt en uiteindelijk was het nooit mijn bedoeling om alles zelf te gaan inzingen. (Ik ben al heel blij dat het mij lukt om dat met overtuiging en toonvast te doen). Maar ik vind niemand in mijn omgeving die dat wil of kan... en de groep waarin ik speel, wel, die vinden mijn muziek maar niks dus dat schiet ook al niks op.

Wel heel erg bedankt voor de mooie complimenten! Dat doet deugd.
 
Hoi Hermax,

Wat een evolutie die je de laatste jaren hebt mee gemaakt, zeg. Ik vond vroeger al dat jouw composities ontzettend goed in mekaar staken en dat is nu nog steeds het geval. Maar dat je de zang ook zo goed op jou genomen hebt ... petje af. Zeker als je zo veel live in speelt.

De opmerking dat de drums harder mogen ... ik heb eerder de indruk dat de stem een beetje te hard staat t.o.v. de instrumenten en een klein beetje meer galm op de stem had misschien ook nog gemogen. Maar dat zijn details.
Die drumtrack, heb je die geprogrammeerd of is het via de Yamaha e-Drums dat je de Alesis triggert?

Leuke baslijn trouwens en de vele details die her en der verscholen zitten, maken het af. Ik denk dat menig Vlaams "artiest" eens bij jou mag langs komen.

En wat betreft de engelse uitspraak: ik denk dat er genoeg toppers geweest zijn waar het engels nauwelijks als engels herkenbaar was ;).

Dus top man.

Groetjes,

Danny
 
Echt heel erg knap hoe je dit gemaakt hebt zeg. Toegankelijk, maar gelijkertijd wordt de interesse gewekt om te blijven luisteren.. Fijne geluiden...

De zang heeft wat mij betreft wat werk nodig en dat zit m met name in het stemgebruik. Bij aanvang gebruik je je techniek niet goed, waardoor je nasaal klinkt. Gaandeweg het nummer wordt het steeds beter als je wat meer volume gebruikt. In het begin knijp je teveel. Daarnaast worden er veel h's in klinkers geplakt: cahalling, shihining, skyhye. Als het een paar keer zou worden toegepast dan zou ik t nog kunnen plakken onder de artistieke vrijheid, maar nu vind ik t eerlijk gezegd irritant en afleidend.

Maar goed, genoeg geneuzel... Een toffe track, zit goed in elkaar!
 
Nogmaals dank voor de mooie complimenten!

Ik heb er intussen nog tamelijk hard aan gewerkt en hier de nieuwste versie. Er zijn wat klankjes bijgekomen waarvan ik achteraf nog vond dat dat moest. :) De drum staat wat harder en ik heb 95% van de zang opnieuw gedaan. Alle 'h's zijn er uit, de kleur is beter, nog wat meer expressie en een poging om nog beter Engels te klinken. Ik ben er zelf eigenlijk wel heel blij mee nu. Ik denk niet dat ik het nog beter kan krijgen.
 

Attachments

  • Sky change (Herman).mp3
    10,5 MB · Bekeken: 75
Back
Top