Pakketverzend bedrijven en hun diensten

Er is een bestelling onderweg naar mij, maar momenteel pendelt het pak tussen Parijs en Luik (?!?)

Volgens de website wordt het vandaag tussen 10:00 en 14:00 geleverd (het is nu 11:55). Ik ben benieuwd …
 

Attachments

  • IMG_7739.png
    IMG_7739.png
    142,2 KB · Bekeken: 34
Geen pak ontvangen, zoals te verwachten was.
Chatbot antwoord dat het pak te laat binnen was, voor levering vandaag :stupid

Waarom staat er dan (nog altijd) dat het vandaag 'tussen 10:00 en 14:00' zal geleverd worden ?

Kwade email gestuurd... }:|
 
Het wordt er niet beter op...
Ik probeerde de levering aan te passen, om het pak morgen ergens veilig achter te laten, maar er zijn 'technische problemen' =(
 
Ik heb twee weken geleden de mp midicontroller binnen gekregen, de douane vroeg me om een aankoopbewijs zodat ze konden zie dat de waarde overeenkwam met wat aangegeven werd door de verzender.
Nou had ik een aankoopbewijs waarop staat dat die midicontroller 360 euro kost net als op de invoice van de verzender maar op dat betalingsbewijs stond ook 360 euro voor de license fee voor de software die je dan kan downloaden en installeren en zo stond onderaan de streep 720 euro en heeft de douane dat bedrag genomen en dus kwam de invoertax pv ruim 100 op 217 euro. :duivels:

Ik dezelfde dag gebeld en gemaild en uitgelegd maar volgende dag stond DHL voor de deur en of ik die 217 euro maar even wilde aftikken en anders ging het pakket weer terug naar de verzender, uiteindelijk dan maar betaald en nu ben ik al 2 weken bezig om een machtigingsfomulier van ze te krijgen, dat heb ik nodig om dan samen met wat andere zaken bij de douane aan te tonen dat er teveel is berekend en dat kan alleen per brief ook nog.:stupid

Ik zie nu net dat ze een uurtje terug het formulier naar me hebben gemaild dus kan ik er eindelijk mee verder, wat een gedoe zo bij elkaar.
 
Ik heb twee weken geleden de mp midicontroller binnen gekregen, de douane vroeg me om een aankoopbewijs zodat ze konden zie dat de waarde overeenkwam met wat aangegeven werd door de verzender.
Nou had ik een aankoopbewijs waarop staat dat die midicontroller 360 euro kost net als op de invoice van de verzender maar op dat betalingsbewijs stond ook 360 euro voor de license fee voor de software die je dan kan downloaden en installeren en zo stond onderaan de streep 720 euro en heeft de douane dat bedrag genomen en dus kwam de invoertax pv ruim 100 op 217 euro. :duivels:

Ik dezelfde dag gebeld en gemaild en uitgelegd maar volgende dag stond DHL voor de deur en of ik die 217 euro maar even wilde aftikken en anders ging het pakket weer terug naar de verzender, uiteindelijk dan maar betaald en nu ben ik al 2 weken bezig om een machtigingsfomulier van ze te krijgen, dat heb ik nodig om dan samen met wat andere zaken bij de douane aan te tonen dat er teveel is berekend en dat kan alleen per brief ook nog.:stupid

Ik zie nu net dat ze een uurtje terug het formulier naar me hebben gemaild dus kan ik er eindelijk mee verder, wat een gedoe zo bij elkaar.
oef dat klinkt als dolle pret.. voor ambtenaren dan
 
ligt overigens niet perse aan de post diensten, maar ik merk dat amazon ook steeds langer wacht met je pakket verzenden, beetje aan het pesten zodat je prime koopt

eerst verzonden ze nog de zelfde dag, tijdje terug werdt dat al 1 dag en nu is het inmiddels 2-3 werk dagen voor ze het op uberhaupt op de post doen (Als het eenmaal op de post is is het er wel meestal meteen de volgende dag)
 
Is dat Amazon zelf of via een reseller? Mijn ervaring is dat alles dat direct door/via Amazon zelf wordt verkocht gewoon de volgende dag bezorgd wordt, maar dat het bij veel resellers vaak wat langer duurt.
 
via amazon zelf, uiteindelijk kwam het me beter uit toevallig want de patch kabels die ik besteld had (en na 3 dagen dus nog steeds niet op de post waren) waren na wat testen met andere kabels toch wat kort dus geanuleerd en andere besteld maar inmiddels alweer 2 dagen verder zonder dat de nieuwe op de post zitten

1724250574994.png
 
Denk dat afleveren op de locatie Space dit probleem veroorzaakt. :D
zou denken van niet blue origin is tenslotten ook van jef bezos :D alhoewel ze volgens mij niet zo heel succesvol zijn als ze zouden willen daarmee

zou het best episch vinden als er ergens in de ruimte 2 kabels van mij rond vliegen voor 30 euro :D
 
Is dat Amazon zelf of via een reseller? Mijn ervaring is dat alles dat direct door/via Amazon zelf wordt verkocht gewoon de volgende dag bezorgd wordt, maar dat het bij veel resellers vaak wat langer duurt.
Heb een Prime abo (eigenlijk genomen voor de film streams)
Als ik iets bestel waarbij geen Prime vermeld is,
kan het voorkomen dat er niet de volgende dag afgeleverd word.
(de kleine lettertjes onder het Prime abo)
Maar wat is nou 24 uur of meer op een mensen leven. :)
 
Zit nu in een eeuwige loop tussen DHL en Bax: Na 3 weken wachten (wat Bax niet van te voren aangaf) wordt mijn bestelling (wat simpel rackgerei) voor de helft bezorgd. Maar wel een volledige pakbon en factuur van Bax en een mail van DHL dat mijn bestelling is bezorgd. Na lang gedoe bij Bax de mededeling: 'DHL heeft je pakket beschadigt, het wordt retour gestuurd naar ons, dan gaan we kijken en krijg je je spullen alsnog.' Maar DHL stuurt dat spul dus niet retour, bij de oorspronkelijke bestelling staat nog altijd 'Beschadiging geconstateerd, we vragen de verzender om instructies'.

Ik heb niks te maken met gedoe tussen DHL en Bax; ik heb een contract me Bax en die moet leveren. Dus opnieuw na veel gedoe heeft Bax een nieuwe bon gemaakt met het ontbrekende spul. Maar die komt ook niet omdat er telkens 1 product niet leverbaar zou zijn (terwijl ik steeds aangeef: stuur me wat er wel is). Maar volgens mij wacht Bax gewoon op dat retour van DHL en ik kan blijkbaar de boom in.
 
Laatst gewijzigd:
Niet netjes van firma BAX, ze weten wat er aan de hand is en de
verzonden producten retour krijgen van DHL.
Kunnen dus zonder risico de spullen opnieuw opsturen.
 
Is dat Amazon zelf of via een reseller? Mijn ervaring is dat alles dat direct door/via Amazon zelf wordt verkocht gewoon de volgende dag bezorgd wordt, maar dat het bij veel resellers vaak wat langer duurt.
inmiddels is de 1e verzonden voor morgen en de andere wordt dinsdag verwacht... waarom 2x de zelfde kabel die meermaals op voorraad was en tegelijk besteld apart verzonden worden en met zon tijdverschil is mij verder een raadsel maarja millieu can take one for the team ofzo.

misschien dat ze hier toch meerdere rakketen voor nodig hadden om het de ruimte in te sturen :D
 
Back
Top