Pakketverzend bedrijven en hun diensten

toevallig eerder deze week een hoesje voor mijn nts2 binnen gekomen... dat al 3 maanden vermist was bij dhl ergens 8o)

nu had de verkoper al lang een nieuwe opgestuurd en was het maar 20 euro, maar 3 maanden is toch wel een prestatie
 
Mooie track&trace meldingen die ik heb gehad:

-"uw pakket wordt tussen vandaag bezorgd"
-"Uw pakket komt komen!"

Persoonlijke ergernis: flink meer betalen voor aangetekend, en dan tekent de bezorger zelf en zet hij het op de oprit/bij de buren...
 
☹️ er zou eigenlijk een Synthforum pakketdienst moeten zijn..
 
Iets via Marktplaats gekocht en via DHL naar een pakketpunt laten versturen. Allemaal prima gegaan, maar het bericht zou niet hier staan als het zonder problemen zou zijn verlopen.

Via de track en trace zie ik dat het pakket op 06-08-2024 is afgegeven bij een DHL punt en op 07-08-2024 is afgeleverd bij een pakketpunt van DHL zelf. Echter zie ik ook staan dat het pakket geweigerd is en weer retour wordt gestuurd. Dat is niet de bedoeling.

Telefoontje 1: Door alle spraakrobots en computers eindelijk contact met een medewerker. Die het verhaal uitgelegd en te horen gekregen dat ik bij DHL eCommerce moet zijn, want daar vallen marktplaats pakketten onder. naja goed, beltijd: 15 minuten

Telefoontje 2: spraakrobot die mij niet verstaat en ik tot 3 keer toe de postcode en track & trace code moest oplezen. Niet zo succesvol met mijn Limburgse accent denk ik, maar wel eindelijk een medewerker aan de lijn gekregen. Het pakket is bij een afleverpunt geweigerd. Dit betreft een pakketautomaat die vol zat. Het pakket wordt dan automatisch doorgestuurd naar het dichtsbijzijnde DHL punt. Ook hier is deze geweigerd, maar de reden is niet bekend geworden. Het is na 4 uur bij het punt teruggestuurd geworden. Ik krijg van de medewerker een mail voor het aanvragen van een restitutie, want het is nu eenmaal teruggestuurd en dat kan niet meer geweigerd worden. beltijd:15 minuten

restitutie aanvraag: via een chatbot weer opnieuw al mijn gegevens moeten doorgeven om de €3,95 aan verzendkosten terug te kunnen krijgen en al het ander leed is dan maar jammer. Het pakket wordt teruggestuurd en zal binnen maximaal 10 werkdagen bij de verzender aankomen. Deze zal het dan weer opnieuw moeten versturen. De reden waarom het op de tweede locatie geweigerd is blijft echter onbekend, maar dit zou kunnen als het DHL punt geen plaats gereserveerd zou hebben voor het pakket. Wat ik absurd vindt, want dit pakket had oorspronkelijk ook niet op dit punt afgeleverd worden. Uiteraard dat ze geen plek gereserveerd zouden hebben. Ik ben dus niks verder, buiten dat nu een medewerker gaat zorgen dat ik mijn €3,95 terug krijg.

Tenslotte krijg ik een e-mail dat mijn pakket sinds 07-08-2024 11:37 klaar zou liggen bij het DHL punt. Lekker optijd en zeker niet correct, want 4 uur na aankomst heeft het pakket het pand alweer verlaten. Waarom? Dat is nog steeds niet duidelijk


Wat een frustratie en tijd het kost. Had ik het met de auto maar opgehaald. Dat had mij minder tijd en moeite gekost en had ik nu mijn nieuwe effectpedaal gehad.
 
Iets via Marktplaats gekocht en via DHL naar een pakketpunt laten versturen. Allemaal prima gegaan, maar het bericht zou niet hier staan als het zonder problemen zou zijn verlopen.

Via de track en trace zie ik dat het pakket op 06-08-2024 is afgegeven bij een DHL punt en op 07-08-2024 is afgeleverd bij een pakketpunt van DHL zelf. Echter zie ik ook staan dat het pakket geweigerd is en weer retour wordt gestuurd. Dat is niet de bedoeling.

Telefoontje 1: Door alle spraakrobots en computers eindelijk contact met een medewerker. Die het verhaal uitgelegd en te horen gekregen dat ik bij DHL eCommerce moet zijn, want daar vallen marktplaats pakketten onder. naja goed, beltijd: 15 minuten

Telefoontje 2: spraakrobot die mij niet verstaat en ik tot 3 keer toe de postcode en track & trace code moest oplezen. Niet zo succesvol met mijn Limburgse accent denk ik, maar wel eindelijk een medewerker aan de lijn gekregen. Het pakket is bij een afleverpunt geweigerd. Dit betreft een pakketautomaat die vol zat. Het pakket wordt dan automatisch doorgestuurd naar het dichtsbijzijnde DHL punt. Ook hier is deze geweigerd, maar de reden is niet bekend geworden. Het is na 4 uur bij het punt teruggestuurd geworden. Ik krijg van de medewerker een mail voor het aanvragen van een restitutie, want het is nu eenmaal teruggestuurd en dat kan niet meer geweigerd worden. beltijd:15 minuten

restitutie aanvraag: via een chatbot weer opnieuw al mijn gegevens moeten doorgeven om de €3,95 aan verzendkosten terug te kunnen krijgen en al het ander leed is dan maar jammer. Het pakket wordt teruggestuurd en zal binnen maximaal 10 werkdagen bij de verzender aankomen. Deze zal het dan weer opnieuw moeten versturen. De reden waarom het op de tweede locatie geweigerd is blijft echter onbekend, maar dit zou kunnen als het DHL punt geen plaats gereserveerd zou hebben voor het pakket. Wat ik absurd vindt, want dit pakket had oorspronkelijk ook niet op dit punt afgeleverd worden. Uiteraard dat ze geen plek gereserveerd zouden hebben. Ik ben dus niks verder, buiten dat nu een medewerker gaat zorgen dat ik mijn €3,95 terug krijg.

Tenslotte krijg ik een e-mail dat mijn pakket sinds 07-08-2024 11:37 klaar zou liggen bij het DHL punt. Lekker optijd en zeker niet correct, want 4 uur na aankomst heeft het pakket het pand alweer verlaten. Waarom? Dat is nog steeds niet duidelijk


Wat een frustratie en tijd het kost. Had ik het met de auto maar opgehaald. Dat had mij minder tijd en moeite gekost en had ik nu mijn nieuwe effectpedaal gehad.
Sjezus, dat is wel echt een heel zuur verhaal :/ Tijd is zo kostbaar. En al die moeite voor een luttele 3,95. Jammer dat ze het niet beter hebben kunnen oplossen.
 
Dekamarkt(Obdam) heeft de samenwerking met PostNL op gezegd.
Omdat ze van de wet geen sigaretten meer in de supermarkt mogen verkopen hebben ze balie ook gesloten!
Dus als ik niet thuis ben dan brengen ze het naar een PostNL locatie wat normaal Dekamarkt(Obdam) is maar nu moet ik helemaal naar Heerhugowaard 6 km rijden om mijn pakketje op te halen….
Goeie service is dat NOT!
 
Dekamarkt(Obdam) heeft de samenwerking met PostNL op gezegd.
Omdat ze van de wet geen sigaretten meer in de supermarkt mogen verkopen hebben ze balie ook gesloten!
Dus als ik niet thuis ben dan brengen ze het naar een PostNL locatie wat normaal Dekamarkt(Obdam) is maar nu moet ik helemaal naar Heerhugowaard 6 km rijden om mijn pakketje op te halen….
Goeie service is dat NOT!
Oja ik vergat nog te zeggen dat het wel 6 km heen 6 km terug is wat samen 12 km is.
Helaas heb ik ook geen rijbewijs wat het nog lastiger maakt!

Bedankt PostNL dat je hier niet rekening mee houdt…..
 
Iets via Marktplaats gekocht en via DHL naar een pakketpunt laten versturen. Allemaal prima gegaan, maar het bericht zou niet hier staan als het zonder problemen zou zijn verlopen.

Ondertussen is het pakket weer terug bij de verkoper, die gelukkig het opnieuw heeft verstuurd met PostNL.

Na flink wat bellen ben ik er wel achter wat er precies gebeurt is. De pakketautomaat blijkt niet te bestaan en kan dan uiteraard niet gebruikt worden. Als alternatief is gekozen voor een winkel met DHL pakketpunt, echter deze zijn diezelfde dag dichtgegaan en hebben alle pakketjes op het einde van de dag weer meegegeven aan de bezorger. Omdat het pakketje daardoor al voor de tweede keer is wordt het terug gestuurd naar de afzender.

Nu krijg ik het volgende in de mailbox:

Beste Mark,

Graag wil ik je informeren over de uitkomst van het onderzoek van zending *zendingsnummer*. Hieruit blijkt dat het pakket onterecht retour is gestuurd, mijn excuus hiervoor.

Wat nu?
Je hebt recht op een vergoeding van € 3,40.

In geval van een onterechte retourzending, bieden wij als coulance een vergoeding van €3,40 voor de geleden schade. We begrijpen dat de vergoeding soms als teleurstellend kan worden ervaren. De vastgestelde vergoeding is gebaseerd op het gekochte artikel dat is geretourneerd en niet blijvend vermist is. Als je meer zekerheid wenst, kun je voor een volgende Marktplaats-transactie met verzending kiezen voor Kopersbescherming. Voor meer informatie over Kopersbescherming verwijzen wij je naar Marktplaats.

Daar breekt mij toch echt de klomp.. Verzending was €4,95 (niet €3,95 wat ik eerder had vermeld), maar je krijgt maar €3,40 terug. Terwijl ze zelf de fout bekennen.
Daarnaast wat heeft de Marktplaats kopersbescherming ermee te maken, die had ik er al bijgepakt. Alleen is die automatisch na de 7 dagen verlopen, omdat ik nog geen pakket had ontvangen. Tevens heeft noch verkoper of Marktplaats iets verkeerds gedaan. De enige schuldige in dit verhaal is DHL.


Komende tijd voor mij dus zeker geen DHL meer.
 
Vandaag mijn bestelling binnen gekregen.
Keurig bij elke stap in het aflever proces een mailtje ontvangen van DHL.
En van de afzender Amazone ook nog eens drie mailtjes,
Verzonden, geplande levertijd en bezorgd.
Waarschijnlijk heb ik dan geluk gehad. :)

verloop DHL.png
 
Laatst gewijzigd:
Geluk gehad? Denk het niet. Volgens mij gaat het in 99% van de gevallen gewoon goed. Hier komen vrijwel dagelijks pakketjes aan via DHL of PostNL, en dat gaat eigenlijk gewoon altijd goed, hoogstens dat iets eens een dagje later wordt bezorgd (maar ook dat is maar heel zelden). Deze week nog een Erica Nightverb uit Polen ontvangen via DHL, netjes binnen de gebruikelijke 2(!) werkdagen.
 
Meestal gaat het gewoon goed idd, toevallig afgelopen week 3 bij elkaar horende pakketjes geleverd moeten krijgen. De eerste 's ochtends om 11:xx afgeleverd volgens postnl maar niets ontvangen. In de avond de andere twee pakketjes wel keurig ontvangen.
 
Dat is ook wel waar. Misschien ondertussen weer wat bekomen van het drama, maar bij mij is het wel iedere keer als het mis gaat weer DHL die het dan ook meteen weer goed verkeerd laat lopen.
Ik heb 5 zaken via pakketdiensten laten bezorgen afgelopen 3 weken:
1x DHL: Zie bovenstaande berichtgeving
3x PostNL: Netjes afgeleverd bij pakketpunt. een pakket was 1dag later dan oorspronkelijk aangegeven afgeleverd.
1x Bpost: binnen 24 uur aangekomen, zelfs sneller dan dat ik zelf rekening mee had gehouden. Heel vriendelijke bezorger.
 
Back
Top