Rubbere buttons repareren [Korg Electribe]

benjamin7

Nieuwkomer
Lid sinds
25 juni 2015
Berichten
1
Locatie
Utrecht
Hallo,

Ik heb hier een Korg Electribe EMX1 liggen waarvan de rubberen drukknoppen niet meer helemaal optimaal werken. Ze zijn nog wel in te drukken maar er is meer kracht voor nodig dan mij goed lijkt. Het lijkt erop dat de contacten versleten zijn.

Nu heb ik al wat gegoogle't naar een oplossing, en kwam verschillende dingen tegen.
- Vervanger is natuurlijk het beste maar de enige site die de knoppen heeft is helemaal Out of stock
- De contacten met Grafietspray of -inkt insmeren. Dit lijkt de meest haalbare optie.

Mijn vraag is: heeft iemand ervaring met grafietspray? Ik blijf er altijd een beetje aan twijfelen of dit geen naar residu oplevert.
Ik kwam bijvoorbeeld deze tegen: https://www.eoo-bv.nl/spuitbussen-chemie/9637-k33-200.html

Verder kwam ik zelf iemand tegen die de knoppen met aluminiumtape beplakte.

Graag hoor ik jullie ervaring !
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik heb ook gezocht naar partijen die onderdelen konden leveren ter reparatie. Helaas geen bedrijf gevonden dat aan particulieren levert. Uiteindelijk heb ik zelf een oplossing bedacht die bij mij werkt. Ik heb uiteindelijk met potlood (grafiet) en secondelijm het volgende gedaan: het potlood heb ik vermalen (zonder hout uiteraard) en dit grafiet heb ik vermengd met secondelijm. Dit heb ik op de slechte contacten aangebracht en bovenop dit mengsel heb ik weer grafiet gedrukt. Laten drogen en gezorgd dat al het grafiet wat niet goed vastgeplakt zat verwijderd was om eventuele kortsluiting te voorkomen. Dit werkt als een trein. Wel te proberen op eigen risico inderdaad. En voor deze oplossing gad ik wel al geprobeerd alles te reinigen. Toen dat niet hielp heb ik het zo opgelost.....
 
@skuba: interessante oplossing. Met secondenlijm moet je wel heel snel mengen ;-).
@PWM: Grafeen? Da's knap ;-)

Zelf gebruik ik zilveremulsie. Met een klein penseeltje een druppel op het contactvlak en gelijkmatig uit laten vloeien. Laten drogen en nog een laagje.
 
Back
Top