Urbanized - Time After Time

Rachid

Ouwe rot
Lid sinds
14 juli 2015
Berichten
515
Locatie
Planet Earth
Om te beginnen:

De vocalen komen af van Veronica, een Zuid Amerikaanse R&B zangeres.

In principe is de gehele track om de vocalen in elkaar gebouwd. De muted gitaar aan het begin en wat later terugkomt, is de melodie wat ik misschien een jaar geleden aan begonnen was, maar om een of andere reden niet verder aan gewerkt (je kent dat wel)... Toen ik hoorde van de contest, opende ik de song weer en begon vocalen te zoeken wat bij de muted gitaar past. Uiteindelijk dus eentje gevonden en daarna alle melodien aan de vocalen aangepast. Ik weet niet of er valsigheid in de vocaal zit its tot de overige melodien, maar ja het blijft een hobby he:P

 
Om te beginnen:

De vocalen .......arna alle melodien aan de vocalen aangepast. Ik weet niet of er valsigheid in de vocaal zit its tot de overige melodien, maar ja het blijft een hobby he:P

Ik vind hem meer dan vet. Geweldig gewoon. Beste tot nu toe.
 
Hij is heel vet, maar de meest commerciële plaat van de contest.. Ik hou eerlijk gezegd niet van commerciële platen. Rete-vet gedaan, dat wel.. Succes !
 
Inderdaad vet commercieel. Lekker simplistisch hakken. Die vocaal is niet vals maar hij klinkt wel heel kunstmatig/auto tune-achtig. Ook zit er een (in mijn oren) irritant vibratootje in. Maar dat schijnt tegenwoordig zo te moeten klinken.
 
Dank jullie voor de reacties. Het was inderdaad de bedoeling dat het commercieel moet gaan klinken:-) Ik wil me eerlijk gezegd verder verdiepen in EDM. Voordien veel hiphop gedaan (naaste andere genres, waaronder reggae).

1V/oct, de vocaal komt af van een plaat en is ook nog eens geknipt naar de tempo van de track. Vandaar dat die niet meer natuurlijk klinkt. Ook zit er autotune op, maar in mate dat het niet opvalt.
 
Heel goed gedaan!! :mega: klinkt echt zoals een productie uit deze stijl hoort te klinken!!!
Vocal past er zeker ook goed in.. Hij klinkt wel wat bewerkt idd.. bpm wat verhoogd misschien (snellere vibrato).. maar dat is echt inherent aan deze stijl. :)
Ik pikte afgelopen week nog een middagje 538 mee doordat een collega aan de radio had gezeten..Het is nogal fashion om alles onnatuurlijk te laten klinken lijkt het.. super up-gepitchte vocals bv.. en het BPM van accapella's wat enorm wordt verhoogd..
Je moet daar natuurlijk wel van houden.. maar vind deze vocal eigenlijk nog heel beschaafd in vergelijking.

Hoorde trouwens ook Mariah Carey nog even met die ene kerst-klassieker en het viel me direct op dat het tempo iets van 10bpm hoger lag. Nu vond ik het toch al nooit een leuk liedje.. maar hierdoor duurt het leed natuurlijk weer een stukje korter :D
 
Vind het dan wel mooi dat Gloomer niet van commerciele platen houdt en dan zelf een bijzonder toegankelijke trance-track plaatst. Maargoed, ieder zijn mening. Deze is inderdaad ook wel 10x commercieler dan de rest in de contest... Niet mijn ding, sorry. 'Ketelemeziek' noemen we dit bij ons in limboland ook wel. Zit niet slecht in elkaar maar oh wat heb ik eenhekel aan hardstyle...
 
Heel goed gedaan!! :mega: klinkt echt zoals een productie uit deze stijl hoort te klinken!!!
Vocal past er zeker ook goed in.. Hij klinkt wel wat bewerkt idd.. bpm wat verhoogd misschien (snellere vibrato).. maar dat is echt inherent aan deze stijl. :)
Ik pikte afgelopen week nog een middagje 538 mee doordat een collega aan de radio had gezeten..Het is nogal fashion om alles onnatuurlijk te laten klinken lijkt het.. super up-gepitchte vocals bv.. en het BPM van accapella's wat enorm wordt verhoogd..
Je moet daar natuurlijk wel van houden.. maar vind deze vocal eigenlijk nog heel beschaafd in vergelijking.

Hoorde trouwens ook Mariah Carey nog even met die ene kerst-klassieker en het viel me direct op dat het tempo iets van 10bpm hoger lag. Nu vond ik het toch al nooit een leuk liedje.. maar hierdoor duurt het leed natuurlijk weer een stukje korter :D

Haha, je laatste alinea. Van mij part hadden ze de vocaal bij Mariah op een nog wat hogere bpm mogen zetten. Geldt voor alle kerstliedjes by the way:okdan:
 
Vind het dan wel mooi dat Gloomer niet van commerciele platen houdt en dan zelf een bijzonder toegankelijke trance-track plaatst. Maargoed, ieder zijn mening. Deze is inderdaad ook wel 10x commercieler dan de rest in de contest... Niet mijn ding, sorry. 'Ketelemeziek' noemen we dit bij ons in limboland ook wel. Zit niet slecht in elkaar maar oh wat heb ik eenhekel aan hardstyle...

Het is geen hardstyle hoor. Hardstyle komt aardig in de buurt van Gabber, dat echt is echt knallen. Dit is meer club EDM, wat tegenwoordig in is wereldwijd. Overigens komen de beste producers komen uit Nederland.
 
Ja, mooi geprocueerd. Nee, alles behalve mijn smaak :).

Ik ben niet bekend met het genre, maar wat me opvalt is dat de track eigenlijk nergens even voluit gaat. Als je hem opknipt, zie je volgens mij steeds stukjes die prima als op- of afbouw gebruikt kunnen worden, of als break bijvoorbeeld. Maar ik mis echt een stuk waar we even lekker voluit gaan. Alle registers open en dat even vasthouden.

Verder dus heel netjes geproduceerd :okdan:.
 
Ja, mooi geprocueerd. Nee, alles behalve mijn smaak :).

Ik ben niet bekend met het genre, maar wat me opvalt is dat de track eigenlijk nergens even voluit gaat. Als je hem opknipt, zie je volgens mij steeds stukjes die prima als op- of afbouw gebruikt kunnen worden, of als break bijvoorbeeld. Maar ik mis echt een stuk waar we even lekker voluit gaan. Alle registers open en dat even vasthouden.

Verder dus heel netjes geproduceerd :okdan:.

Ja, ik moet zeggen dat ie enigszins statisch klinkt. Ik had meer synths erin moeten gooien daar waar de drums inkomen (na de riser). En misschien wat meer variatie in de op- climax en en afbouw... Maar ja, heb er ook niet zoveel tijd ingestoken.
 
Ook niet mijn stijl, maar wel gewoon netjes geproduceerd. Doe het je niet na. :-)
 
Vet !
Qua sound (kick en synth in de drop) alweer wat gedateerd, maar dat is niet heel erg,: de rest klopt,.
Vocals zijn tof, wat ik persoonlijk jammer vind is de duidelijke copy/paste van opbouw en drop. Hierdoor blijft het wat vlak. Een gemiste kans eigenlijk, een volle bridge helemaal opbouwens naar een droge drop (kick, synt en misschien wat geknipte vocs) had zeer zeker niet misstaan.
Al met ai: goeie commerciele track die hier daar wat diepgang mist (voor zover een commerciele track diepgang kan hebben). Nice job sir !
 
Vet !
Qua sound (kick en synth in de drop) alweer wat gedateerd, maar dat is niet heel erg,: de rest klopt,.
Vocals zijn tof, wat ik persoonlijk jammer vind is de duidelijke copy/paste van opbouw en drop. Hierdoor blijft het wat vlak. Een gemiste kans eigenlijk, een volle bridge helemaal opbouwens naar een droge drop (kick, synt en misschien wat geknipte vocs) had zeer zeker niet misstaan.
Al met ai: goeie commerciele track die hier daar wat diepgang mist (voor zover een commerciele track diepgang kan hebben). Nice job sir !

Ik heb het vermoeden dat jij wel naar dit soort muziek luistert.

Even serieus, evolutie van EDM gaat naar mijn idee behoorlijk snel. Wat vandaag een hype is, is morgen alweer gedateerd. Maar je zegt dat de kick en synth in de drop verouderd is; wat is momenteel het gebruikelijke (?), want EDM genre is behoorlijk breed.

Ja, klopt het is nogal statisch en het had beter gekund. Ik denk dat als Synthforum een echte prijs in de competitie had gebracht, iedereen wel beter zijn/haar best zou doen:{
 
Een 'echte prijs' kan niet tippen aan Eeuwige Roem, neem dat maar van mij aan! 8)

Zo eeuwig zal die roem ook wel niet zijn (over een paar jaar is je naam als stof op een oude plaat), tenzij je naam Bob Marley is8~ Nee, altijd leuk om mee te doen en tips te krijgen van medeleden.
 
Back
Top