Nick1000 - Drones Everywhere (SFC Edit)

nick1000

Ouwe rot
Dismembered
Lid sinds
27 oktober 2009
Berichten
755
Locatie
Gent(BE)
2016 was voor mij een heel productief jaar(een nieuw lief en al), maar ook heel veel nieuwe nummers gemaakt waarvan ik er al reeds een paar hier heb gepost. Maar voor mij is deze track (Drones,... )toch wel één die het meest tot de verbeelding spreekt, denk ik.

 
Last edited by a moderator:
Klinkt lekker warm. Stuwend... dat vind ik fijn ;)
Heel afwisselend is het niet, maar daar gaat het hier ook niet om, er gaat een monotone kracht van uit.

Het knappe is nu juist dat je met zo weinig best veel doet.
En dat is goed !

Dit is zo'n track waarvan ik weer dat warme gevoel van binnen krijg en herinneringen aan avonden in het verleden waarop verscheidene benevelingsvormen aan de orde waren.
Maar altijd met mate he !

Puntje kritiek nog om je egotrip wat te dempen : Die hihat in het laatste deel vind ik wat jammer. daar had ik liever een lekkere 606 hat met wat delay en veel open/dicht actie gehoord.
 
Dank u voor het luisteren en reactie man-T. Het jammere is dat ik deze track zodanig heb moeten compressen om het hier te kunnen posten, dat heel de dynamiek is verdwenen en er ook nog strorende bijgeluiden te horen zijn. De oorspronkelijke 92mb wave converteren naar 7,66mb mp3 geeft natuurlijk heel veel kwaliteitsverlies.
 
Net even geluisterd op een helaas te slechte headphone.. was wel nieuwsgierig geworden.

Ik herinner me vorig jaar een track van je waar toch best een interessante compositie in zat :)
Qua stijl klopt dit misschien ook allemaal wel.. het acidlijntje, het atmosferische, fx-achtige geluid wat afentoe aanzwelt en van toon verandert.. maar buiten dat gebeurt er niet zoveel.
Misschien ook een keuze hoor, maar het hoor persoonlijk liever iets meer compositie.

Over de mix zelf kan ik wegens mijn afluistering niet zoveel zeggen :) Maar heb nog nooit gehoord dat een MP3 dynamiek uit je track haalt, wel dat de data gecomprimeerd wordt, en er daardoor hoog verdwijnt of minder mooi wordt.. (bijgeluiden ontstaan enzo..)

Aangezien je je track net hebt gepost kan je misschien nog even een verzoekje richting het modteam te sturen. Het heeft ook 'luid' en duidelijk in de aankondiging gestaan dat de upload limiet is verhoogd naar 20mb. ;)
edit: geen 20mb maar 15.9.. het staat er iig vetgedrukt dat het verhoogd is
Succes in ieder geval :mega:
 
Laatst gewijzigd:
Ja inderdaad, vorig jaar en ook het jaar daarvoor (SFC 2014 en 2015) had ik nummers ingestuurd die compleet anders waren qua stijl en ook veel muzikaler waren. Ondertussen zijn de 18 nummers in dit genre volledig af. Maar dit jaar wou ik eens iets anders insturen voor deze contest. Ik ben ook een fervent techno en acid fan sinds 1989 of zo, en het liefst die platen die men nooit op de radio liet horen(destijds). Die "underground" toestanden en sfeer op feestjes met die ééntonige repetitieve platen wat nu tegenwoordig iedereen kent(helaas), heeft me altijd al aangesproken, daardoor deze inzending.

Wat ik bedoel met dynamiek, is dat het geluid als het ware wordt "afgekapt", de bassen zijn ook veel minder, de klanken klinken vervormd en de weidsheid in het algemeen is er ook niet meer. Kortom: de sfeer die het bepaald is gewoon om zeep. Zeker in dit soort van minimale muziek zijn het net die zaken die heel belangrijk zijn.

In ieder geval merci om het te beluisteren alsook uw opmerkingen.
 
Last edited by a moderator:
Zat er wel lekker in, de opbouw is traag waar ik me niet zo aan stoorde zelfs en de stemmen vond ik wel te behapstukken. Toen kwam die rimshot en schrok ik me de tering! Jeetje wat staat ie HARD! ten opzichte van de rest.

Vind de uiteindelijke 'party' wel lekker. Zet me in de club (jeetje, das lang geleden) en ik ga! :)
 
idd een drone uit begin jaren 90... die als een kwade geest over ons komt spoken en zich afvraagt waarom we ins helemsnaam EDM hebben uitgevonden :P
 
Deze herken uit het tracks subforum. op zich een leuke track, maar naar mijn smaak zit er te weinig ontwikkeling in.

Ik zie trouwens dat je je track in 128 kbps heb gerenderd. Met een uploadlimiet van 16 Mb, had je hem ook in 256 kunnen posten. Misschien iets voor volgend jaar? :)
 
Bij deze style liggen saai en geniaal vlak naast elkaar. Je bent er bijna, bij vlagen vind ik de track erg tof. De acid lijn is wel tof, de stemmetjes zijn vrij briljant en synth op de achtergrond super. Toch pakt het me net niet helemaal of zo. Misschien had ik net wat meer spanningsopbouw dan alleen de acidlijn en een hihatje verwacht. En wat gebeurt er eigenlijk als de hihat er in komt. Het klinkt net als een overslaande CD of zo.
 
Lekkere oldschool acid achtige track! Die hi-hat is wat pijnlijk zoals SB-SIX al aan heeft gegeven.
 
Maakt niet zo veel meer uit. De track (zonder de "approach and identify" sample) wordt in het voorjaar toch gereleased via het nieuwe sublabel van Missile (TT), zowel op vinyl(100 st.), alsook digitaal. Natuurlijk niet onder de naam "Nick1000" natuurlijk, want dit is absoluut mijn artiesten naam niet.

Ps. De sample heb ik genomen uit de film "Logan's run".



Eigenlijk mag men mijn deelname annuleren. Het interesseert mij eigenlijk niet meer.
 
Last edited by a moderator:
PS. Beste artistieke mensen, laat u zeker niet door de wijs brengen door pipo's( die zelf niks kunnen dan enkel meelopen en een beetje commentaar geven. Maar uiteindelijk is het gewoon frustratie-kak). Wees gewoon u zelf en behoud uw eigen stijl. En vooral: Luister NOOIT naar simpelaars die denken het beter te weten. Wees creatief! Maar,..... kritiek moet er ook zijn! Iedereen MOET zijn mening kunnen verkondigen.


OMG, het is echt wel duidelijk dat ik enorm links ben (maar heb daar totaal geen probleem mee).


Leve de lente. Gewoon met mekaar in vrede en respect kunnen omgaan,. Is dat nu zo moeilijk?
 
Laatst gewijzigd:
Gewoon met mekaar in vrede en respect kunnen omgaan,. Is dat nu zo moeilijk?

Voor velen blijkbaar wel.. Maar weet dat er velen zijn die zich als Illuminati gedragen en/of zelf Illuminati zijn.. Ze zitten overal Nick."Mensen" die wereldvrede kapot willen en alleen maar denken aan geld, macht en hun eigen clubje.. Zo zitten er hier op dit forum ook. Heeft volgens mij wel niets te maken met het bannen van je post.. Ik wou hem nog downloaden toen ik het zag, maar voor ik het wist was de post al verwijderd.. Stuur me maar een pb met de link ajw, want ik wil hem graag in mijn favoriete muziekmappen. ;)
 
Ik heb deze namiddag een link geplaatst waar je de originele master opname kon downloaden. Helaas hebben de mod's hier deze post verwijderd.

Bericht door een moderator:
Die link heb ik inderdaad verwijderd. Als je de spelregels tot je had genomen, had je dit kunnen verwachten.

Punt 3:

Soundcloud- of YouTube links zijn dus niet toegestaan en zullen dan ook worden verwijderd. Hetzelfde geldt voor afbeeldingen en andere links.


Bovenaan in het contest subforum: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=203195
En op de FP: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=203194

Daarom heb ik ook je YouTube link uit post 17 verwijderd.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top