help! (data)Fader vervangen Ensoniq VFX-SD

elektrofunk

THE ROBOTS ARE COMING
Lid sinds
1 mei 2007
Berichten
733
Locatie
Tilburg
Beste formleden.

Hier een stukje drama:
Ik ben gek op mijn Ensoniq VFX-SD maar een tijdje terug bleef er een drukknopje achter de behuizing steken (je weet wel: dat je een knop indrukt en niet meer terug veert omdat hij een stukje achter de behuizingsplaat schiet)... dit leek me simpel op te lossen door de synth te openen en vanuit de binnenuit de knop terug op zijn plek te duwen.

Met dat plan in gedachte begon ik de kapjes/hoedjes van de faders af te halen zoadat ik zeker wist dat bij het openklappen van de synth niets zou beschadigen....

... floep.... kapje van de volume fader eraf.....
....kak.... kapje van de data fader zit wel erg vast!.... en ja hoor...

KRAK.... doordat het kapje van de datafader (door de vorige eigenaar) vast gelijmd bleek,...
trok ik per ongeluk zo de fader onder de behuizing naar de klote.... resultaat... een lamme fader die constant random waardes gaf... en heb dus helaas de fader (onder narcose) moeten amputeren.

De VFX-SD kijkt me al geruime tijd zielig aan en zou hem dolgraag een nieuwe fader gunnen.
Nu leek het me vrij makkelijk om een de fader te vervangen maar de locale diy shops hier kunnen me niet helpen aan de juiste... en als ik zoek op onderdelen voor de oude ensoniq op the interweb kom ik uit op flinke verzendkosten voor 1 fader... dus leek me het verstandig jullie hulp in te schakelen.

:okdan: wie kan mij helpen aan de juiste ensoniq fader als data slider voor een Ensoniq VFX SD :mega:

Alvast bedankt, ook namens de VFX
 
het kan mss ook helpen om de exacte afmetingen en eventueel type/merk van de fader te posten

niet iedereen is bekend met de VFX
 
het kan mss ook helpen om de exacte afmetingen en eventueel type/merk van de fader te posten

niet iedereen is bekend met de VFX

:-) is inderdaad wel handig. Dit is wat ik ervan weet.... (zie fotos)
merk onbekend.
 

Attachments

  • IMG_6956.jpg
    IMG_6956.jpg
    69,3 KB · Bekeken: 89
  • IMG_6957.jpg
    IMG_6957.jpg
    35,1 KB · Bekeken: 94
wat is t nou? :P

Waarschijnlijk werkt beide en is 10k wat makkelijker te krijgen. De kans dat ie gewoon als spanningsdeler tussen 0 en 5V hangt is vrij groot.
Die van Syntaur lijkt sowieso van geen kant op het origineel.

Die van Syntaur lijken me ALPS, de jouwe is denk ik Alpha. Futurlec verkoopt de 30mm variant van de Alpha en die ziet er vrijwel hetzelfde uit.
 
Back
Top