Step sequencer a la Intellijel Metropolis?

j0ris

Ouwe rot
Lid sinds
5 Maart 2002
Berichten
1.016
Na het zien van wat demo's van de Intellijel Metropolis vroeg ik me af of er geen software step sequencers zijn die hier een beetje op lijken.



Karakteristiek is dat je per step kan instellen of en hoe vaak hij herhaald dient te worden (of hoe veel steps hij moet duren of pauzeren), waarmee je als bijna vanzelf op stotterende Detroit achtige sequences uitkomt. Afgezien hiervan is 'ie erg hands on, terwijl software step sequencers vaak een beetje omslachtig en onhandig werken.
 
Nee, alleen deze M185. De 'pulse count / gate mode' functie is vrij uniek voor deze sequencer (was ooit de Ryk M185 module in Roland 100m formaat).
Zowel de M185 software als de Intellijel Metropolis hebben daar een licentie voor genomen, geloof ik.
 
Er zijn een paar maxforlive apps die erg dicht in de buurt komen.

Ik heb de atlantis gekocht, onder andere dankzij dat youtube kanaal. De metropolis wil ik uiteraard ook, maar is erg kostbaar. Met die maxforlive apps heb ik wel al heel wat avondjes versleten :)

http://www.maxforlive.com/library/device/2266/metroposeq
http://www.maxforlive.com/library/index.php?by=any&q=METROPOLIS (atovproject)

Dit zijn de meest muzikale suggesties vind ik persoonlijk. Je hebt er overigens wel ableton live voor nodig.
 
Heb in Java een kloon proberen te schrijven.. maar heb ik nooit volledig af gekregen.

LoSequencer.png
 
Dat ziet er guitig uit. In hoeverre is dit af? Ben stiekem wel benieuwd.
 
Dit was mijn eerste Java programma dat de ingebouwde MIDI support gebruikt.. of probeert te gebruiken. Dit is een deel van Java dat al jaaaaaaren niet meer ondersteund wordt. Ik ben gestopt met mijn experiment toen ik realiseerde dat ik veel scherpere controle nodig had over timing.. Vermoedelijk is het doel bereikbaar in Java, maar dit was echt een experiment (heb er maar een paar dagen in gestoken..). Indien je Java kent, mag je gerust de source hebben.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top