Jomox Airbase99 kapotte analoge sectie

Fretloos

bliep
Lid sinds
15 september 2007
Berichten
86
Locatie
Maastricht
Ik heb een kapotte Airbase99 van een forumlid overgekocht hopende op een eenvoudige reparatie. Maar kijkende aan de binnenkant zie ik afgezien van een aantal mods geen eenvoudig op te lossen problemen.

De interface, midi en digitale rom geluiden doen het allemaal prima, maar van de analoge sectie hoor ik niks. Als ik het geluid erg versterk dan hoor ik wel dat de instrumenten getriggerd worden, en ook reageren ze iets op aanpassingen van hun parameters, maar verder ook niets.

De mods (hier te zien http://imgur.com/a/D8rPS ) zijn niet veel meer dan een diode, weerstand en een paar capacitors, voornamelijk rond de kick en snare. Ook zit er op verschillende plekken wat flux resten, wellicht door het vervangen van componenten. De printplaat ziet er verder extreem goed uit, geen stof, brandplekken of wat dan ook.

Ik heb meer ervaring met digitale electronica, maar wil graag zien hoe ver ik kom. Ik heb een oscilloscoop en meter staan, maar heb ik dit moment geen idee wat de beste strategie is om de kapotte componenten te vinden. Alle mods loshalen? Voedingen van alle chips testen? Help mij op weg! Bedankt alvast! :D
 
De instrument klinken niet zoals ze hore, meer een kort ruisje, of een plofje die langer of korter word afhankelijk van de settings. Ik zal later even wat opnames maken voor de duidelijkheid.
 
Ik weet geen oplossing voor je probleem, maar ik ben wel heel benieuwd naar de mods voor de Airbase.
 
Je weet dat je de levels per geluid kan instellen? Misschien staan ze gewoon bijna uit?
Maakt het uit of he individuele outputs gebruikt, de mix of headphone?
De sample voices hebben trouwens vca's en eindigen dus net zo analoog als de andere voices.
 
Back
Top