Matrix 2001 editor/librarian update v2.51

Mk II

Fris Gewassen Lid
Lid sinds
8 september 2002
Berichten
1.241
Locatie
mvhl
Mag ik heel even heel onbescheiden mijn eigen produkt Matrix 2001 aanprijzen?

Deze editor & librarian voor de Oberheim Matrix-1000, Matrix-6 en Matrix-6R is in de nieuwste versie 2.51 nog beter geworden, met name kwa ondersteuning van de Matrix-6(R) synths. Een greep uit enkele vd nieuwe features:

Split Editor (Matrix-6(R) only)
Mutate Patch command and Mutate Settings windows
Keyboard Emulator
Second Midi In port for keyboard or hardware controller
SysEx Setup window
All Notes Off & Reset All Controllers command (Midi Panic)
Automatic Learn Mode to assign Continuous Controller mappings
View current Continuous Controller mappings
Save & Delete Tracking Generator presets
Flip and Mirror Tracking Generator curve buttons
Auto Play feature can be turned on / off

Een gratis 28 dagen probeer-versie vind je op onderstaande site:
Klik hier voor Matrix 2001 site
 
ik ben er heel blij mee!
 
[ongeduldig]Zodra de Matrix binnen is ga ik 'm gauw proberen...[/ongeduldig]

Vraagje aan de maker: wat zie je eigenlijk als 't grote verschil met de Matrix 6000 software editor?
En eh... biets biets... heb je nog een speesjaaaaaale aanbieding voor de SF'ers? ;)
 
Vraagje aan de maker: wat zie je eigenlijk als 't grote verschil met de Matrix 6000 software editor?
ten 1ste wordt M2001 nog steeds door-ontwikkeld en zoals Olaf bijv. kan bevestigen doe ik altijd m'n best om wensen en suggesties te implementeren in het programma.

ik heb OB6000 eens geprobeerd maar vond het niet zo stabiel en weinig overzichtelijk - ik hou er niet van als bijv. de DCO's een setje controls moeten delen, dat vin ik niet intuitief werken. De prijs van 60 $ vond ik echt over the top en dat bracht mij ertoe zelf maar iets te proberen. Inmiddels is M2001 de concurrentie qua features in ieder geval ver voorbij gestreefd en de prijs is nog steeds redelijk laag (dacht ik...).

maar nee hoor:
En eh... biets biets... heb je nog een speesjaaaaaale aanbieding voor de SF'ers
Hmmm... daar moet ik goed eens over nadenken. een speciale aanbieding alleen voor leden en gedurende een beperkte periode? hou zouden we dat prakties gezien aan moeten pakken?
 
vind je dit een toffe editor ...... dan heb ik er een Matrix-1000 voor dur bij te koop of te ruil ....

Kopen die bak !
Hele vette synth die zwaar ondergewaardeerd en daarom in verhouding spotgoedkoop is. Zes CEM voices met een "diepe" sound engine met zeer veel modulatie routings. Echt een prima synthesizer- met de juiste editor :)
 
Origineel geplaatst door sander
Doepfer Drehbank

Ik heb nog nooit mn handen gelegd op de drehbank, maar voor mn matrix 6 heb ik een access programmer, ik wil je evt wel een keertje de sysex waardes geven die die uitstuurt, als ik weet hoe ik dat uit moet lezen. idee?
 
ik was dus ook benieuwd en kwam deze thread tegen.

als ik het goed begrijp kan ik met het programma van de topic starter de cc waardes vanuit mijn controller (emu mp7 in dit geval) omwaarderen naar sysex voor de matrix?
misschien een beetje domme vraag maar ik heb dus helemaal geen ervaring met software-editors, mede omdat ik editen met een muis verschrikkelijk vind, maar loopt zo'n programma ook onder/tegelijk met cubase sx?
 
als ik het goed begrijp kan ik met het programma van de topic starter de cc waardes vanuit mijn controller (emu mp7 in dit geval) omwaarderen naar sysex voor de matrix?
Klopt - zonder al te veel op de details in te gaan: het programma kan inderdaad automatisch de door jou gestuurde CC waarden omzetten in geldige Matrix sysex. Je kunt bij de meeste parameters een CC nummer naar keuze koppelen door de Learn Mode te aktiveren en dan de gewenste C.Controller te zenden. Op die manier hoef je dus niet eens je hardware controller apart te programmeren maar gebruik je gewoon je bestaande instellingen.

misschien een beetje domme vraag maar ik heb dus helemaal geen ervaring met software-editors, mede omdat ik editen met een muis verschrikkelijk vind, maar loopt zo'n programma ook onder/tegelijk met cubase sx?
ligt aan je drivers - als je een "multi-client" of loopback driver gebruikt met virtuele midi poorten die je kunt doorkoppelen dan kan het wel. Maar editen en spelen tegelijk is op de Matrix synths geen onverdeeld genoegen... ze zijn nogal onderbedeeld qua processor-kracht en kunnen het al snel niet meer aan c.q. bijhouden.
 
je voorstel voor een sf leden actie leek me wel ok

OK, bij deze zal ik een speciale aanbieding doen:
normale prijs is 15 euro, synthforum.nl leden betalen tijdelijk 10 euro.
Stuur me maar een PB'tje als je van dit aanbod gebruik wil maken.

Overigens: bij mij zijn updates ALTIJD gratis voor geregistreerde gebruikers en dat geldt ook onverkort voor synthforum "klanten".
 
Erg goeie actie! Geeft 't Synthforum meteen nog meer waarde! :okdan:

En voor 10 Euro laat ik software met zulke goeie referenties niet liggen!
Zodra ik m'n Matrix binnenheb krijg je 'n pb'tje...
 
Even een oude thread omhoog schoppen... :D

Sinds gisteren ook de editor van Mark erbij!
Hij geeft echt een meerwaarde aan m'n Matrix.
Metname leuk is de "Randomize Patch" functie, een soort Russisch Roulette.
Dat levert soms bizarre geluiden op met een simpele druk op de knop.

Aanrader dus! :okdan:
 
hartelijk dank voor alle lofprijzingen !

update: de speciale aanbieding voor SynthForum leden ( 10 ipv 15 euro) is op veler verzoek geprolongeerd.
Heb je interesse stuur mij dan een PB'tje

een gratis probeer versie kun je downloaden op:

www.mk2software.com/matrix
 
Back
Top