Commodore 64 Assembly - 26 Augustus

dreamer

herkauwbaar
Lid sinds
30 april 2015
Berichten
2.614
Locatie
Tranendal
Misschien niet perse direct synth-gerelateerd, maar wellicht interessant voor degenen die de demoscene tof vinden:

Commodore 64 Assembly
A crash course in obsolete programming techniques

In this workshop we will be programming the 33 year old Commodore 64. Forget your arduino and discover the potentialities of unstructured assembly code on obsolete hardware. Possible outcomes may or may not include demo effects, noise, an evening wasted on disfunctional code, hardware interfacing, music, glitches, headache, et cetera.
It's nice if you know what hexadecimals are, but no prior knowledge is required to attend.

Date & Time: Friday, 26 August, 2016 - 19:00
Category: course/workshop
Price: free, by donation
email: c64@puscii.nl




Location: LAG
Eerste Schinkelstraat 14-16
1075 TX Amsterdam
Netherlands

Benodigdheden: computer/laptop met VICE
 
Laatst gewijzigd:
Is wel een directe link voor mij !
De muziek van Rob Hubbard en Jeroen Tel waren voor mij de aanzet om met Fasttracker te beginnen.
Jammer dat mijn floppies allemaal rot zijn, zou wel nog eens willen horen wat ik toen allemaal gemaakt heb.
Blijft toch een vrij aktieve scene, ook voor muziek.

Jan
 
is er ook ruimte voor MSX Basic en Music Macro Language?
 
De ruimte is er, maar de instructie zal toch echt over C64 assembly gaan :)

(misschien leuk voor een volgende sessie?)
 
De ruimte is er, maar de instructie zal toch echt over C64 assembly gaan :)
Was maar gein, gaaf dat de retro-scene er nog steeds is!!

(misschien leuk voor een volgende sessie?)
Eerst eens polsen of ik niet de enige ben die zo spartaans met Datsun style oude rommel aan het prutsen ben...
 
Deze vrijdag deel 2 van deze workshop:

This is the second workshop in this course, to join in it helps if you have a development environment set up, either using an emulator as described on https://wiki.laglab.org/C64-assembly or if you want to use a real C= 64 and bring your own assembler/monitor cartridge, that's fine aswell. Not much prior knowledge is required, but it wouldn't hurt to read up a bit on what hexadecimals and an accumulator are beforehand.

@ radar
 
Friday, 18 November

Friday, 18 November

Eeeeeehn, deel 3 komt er aan. We duiken steeds ietsjes dieper in de mogelijkheden van deze fantastische computer:

Friday November 18th

This is the third workshop in this course, to join in it helps if you have a development environment set up, either using an emulator as described on https://wiki.laglab.org/C64-assembly or if you want to use a real C= 64 and bring your own assembler/monitor cartridge, that's fine aswell. We'll be continuing on building loops and hopefully explore the possibilities of the VIC videochip a bit to program some simple visual effects. Not much prior knowledge is required, but it wouldn't hurt to have a look at the 6510 instruction set and read up a bit on what hexadecimals and an accumulator are beforehand.


@ radar
 
Hey : offtopic, hoe kan het dat ik skate or die niet kan spelen/laden ? ( via SD kaart geen oude floppy )
veel spellen doen het wel, alleen net deze niet, zou die C64 niet meer helemaal goed zijn ?

Je kan het beste de laatste versie hebben en koelblokken erinzetten.
Ook heb ik zo een snelle kaart voor snel laden!

Hoe je er software voor maakt wil ik wel weten !, mischien kom ik er zo achter waarom skate or die niet werkt.
 
Een vriend van me zegt dat het waarschijnlijk niet werkt omdat jouw sd2iec geen disk-drive emulator is terwijl 'skate or die!' zelf een snellaadroutine gebruikt die dus niet werkt op die sd-kaart-dinges.

c64.asm leren had je waarschijnlijk niet echt verder geholpen met deze kwestie (maar dan had je natuurlijk je eigen spel kunnen maken. veel leuker!)
 
Hey bedankt, op zoek naar een disk drive emulator : als dat bestaat.


Ik speel zoiezo mijn eigen games!, met directX,
al heb ik dat een beetje opgegeven vanwege teveel werk en windows niet backward compatible.


Het lijkt mij wel wat om een compiler programma voor die C64 asm te maken,
niet alleen om assembly te leren, wat ik nu ook nodig ben voor PIC chippies, ook omdat het simpeler is dan asm programmeren.


Eh weird, geen floppy emulator ? :
https://www.c64-wiki.com/index.php/SD2IEC
hier staat van wel, nawja ik heb er geen verstand van.
 
Wat gaaf. Ik wil al tijden met assembler gaan werken op de C=64. Simpele dingen als een scrollende achtergrond die uit blokken karakters bestaat, een multisprite bewegen met de joystick, misschien geluid.
 
Hey bedankt, op zoek naar een disk drive emulator : als dat bestaat.


Ik speel zoiezo mijn eigen games!, met directX,
al heb ik dat een beetje opgegeven vanwege teveel werk en windows niet backward compatible.


Het lijkt mij wel wat om een compiler programma voor die C64 asm te maken,
niet alleen om assembly te leren, wat ik nu ook nodig ben voor PIC chippies, ook omdat het simpeler is dan asm programmeren.


Eh weird, geen floppy emulator ? :
https://www.c64-wiki.com/index.php/SD2IEC
hier staat van wel, nawja ik heb er geen verstand van.

die sd2iec heb ik in mijn c64 zitten, werkt perfect.
 
Back
Top