Probleem met audio mixdown in Cubase 7.5

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
18 februari 2011
Berichten
11.028
Locatie
Amsterdam
Ik begin inmiddels lichtelijk gefrustreerd te raken, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb zojuist een audio mixdown van een project gemaakt. Het blijkt dat een deel van de automation (in dit geval op 3 fx channels, allen delay) niet wordt meegenomen. Na wat zoekwerk een tip gezien om een real-time export te doen. Daar krijg ik het probleem van een CPU overload tijdens de export. Ook hier wat zoekwerk op gedaan en de enige oplossing die ik heb gevonden is de buffer van m'n soundcard vergroten.

Dat werk op zich wel. Maar het probleem is nu dat de delay vertraagd is in de export.

Ik heb multi processing aan- en uitgezet, maakt geen verschil. Ik ga zo nog even proberen een aantal audio tracks te renderen en dan opnieuw een export te doen. Maar als iemand een beter werkende oplossing voor me heeft, hoor ik het graag.

Configuratie:
CB 7.5
Windows 7
i5
8GB Ram
64 bit OS
 
Een CPU overload, wat houd dat in ?,
welke error geeft ie presies ?, ok ik zie het, is een al opgelost soundcard probleem, klonk al raar.


Inelkgeval als het goed is heb je betaald voor de software en kan je Steinberg vragen.


Probeer ook eens een andere delay plugin zou ik zeggen.
 
het is een tijdje geleden, maar als ik het goed onthouden heb moest je juist die asio guard optie in de settings uitzetten om dit te voorkomen, dat was althans toen de bug.
 
Een CPU overload, wat houd dat in ?,
welke error geeft ie presies ?, ok ik zie het, is een al opgelost soundcard probleem, klonk al raar.


Inelkgeval als het goed is heb je betaald voor de software en kan je Steinberg vragen.


Probeer ook eens een andere delay plugin zou ik zeggen.

De melding: "A CPU overload occured during the export!".
Betekenis: De CPU krijgt meer te verduren dan hij kan verwerken.

Feitelijk is dit nonsens omdat ik tijdens de playback geen enkel probleem ervaar. En de specs zouden ruim voldoende moeten zijn voor wat ik wil doen.

Probleem is nog niet opgelost hoor. Het feitelijke probleem is dat de normale export niet alle automation meeneemt.

Aan de plugin kan het niet liggen. Die functioneert normaal. Het zit hem in de sends.

Op het Steinberg forum kom ik het probleem een keer of 10 tegen zonder dat er een werkbare oplossing wordt geboden helaas.
 
het is een tijdje geleden, maar als ik het goed onthouden heb moest je juist die asio guard optie in de settings uitzetten om dit te voorkomen, dat was althans toen de bug.

Asio Guard staat altijd uit bij mij. Dat kan het helaas ook niet zijn dus.

Heb jij als Cubase kenner wellicht nog een optie om het probleem met de send (die niet meekomt in de export) op te lossen?
 
Asio Guard staat altijd uit bij mij. Dat kan het helaas ook niet zijn dus.

Heb jij als Cubase kenner wellicht nog een optie om het probleem met de send (die niet meekomt in de export) op te lossen?

Wat het ook nog zou kunnen zijn (dat was op mijn I7 zo, dat je in de bios de speed step instelling uit moet zetten (die instelling dat je CPU sneller en langzamer gaat op basis van de cpu load, Daar kon cubase namelijk totaal niet mee overweg en kreeg je ook continu asio overloads van. Toen ik dat uitgezet had in de bios was het probleem bij mij over.

als je met send bedoeld dat die de output van de send channels niet meeneemt dan vermoed ik een routing probleempje, kun je simpel testen door een group channel aan te maken en daar dan de originele sound en de send outputs heen te routen.

Er is geloof ik ook wel een setting die bepaald of send fx channels wel of niet in de routing meegenomen worden, maar het is een tijdje geleden aangezien ik nu bijna alleen nog maar ableton live gebruik, dus alles uit mijn hoofd doe. Maar dan zou ik binnenkort even moeten kijken als ik cubase opgestart heb.
 
Dank Quifster! Die speed step instelling zal ik zeer binnnenkort even naar kijken. Dat lijkt mij geen onlogisch verhaal eerlijk gezegd.

Aan de routing kan het volgens mij niet liggen. Als ik een real-time export doe, wordt de delay namelijk wel gewoon meegenomen (most de export daar uberhaupt werkt natuurlijk). Bij een grotere buffer in de soundcard komt de delay wel mee, maar dan met vertraging. En, ik heb drie delays gemaakt, waarvan twee er wel goed meegaan... Ik heb een dergelijke issue wel eens vaker aan de hand gehad. Real-time exporteren was toen gewoon de work-around.
 
Hoi, bizar probleem joh.
Als je het project nog wel af kan spelen, zou je het natuurlijk, in een ander programma of plugin kunnen opnemen. bv. Voxengo Recorder
Dit is een insert plugin, die je dan op het allerlaatste insert slot van de master zet, en deze neem alles op wat er "passeert"
Wat je ook nog zou kunnen proberen is, even een demo van cubase 8.5 downloaden, en kijken of je het project met deze nieuwe versie wel kunt verwerken.
Anders gaat het waarschijnlijk een zoek tocht naar een buggie plugin worden (trial and error)
Succes.
 
Ja hoor, afspelen is geen enkel probleem. Dank voor je tip. Ik weet nog niet of dit iets met de kwaliteit van de opname gaat, doen maar ik heb wel talloze andere toepassingen voor die plugin. Ik heb al zo veel situatties waarin ik dacht dat het handig zou zijn om op dat moment de audio te kunnen opnemen :).

Je tip voor 8.5 is ook nog wel een geschikte optie. Dank voor het meedenken tsjah :okdan:.
 
je kan natuurlijk ook alles naar een track routen en die gewoon opnemen
dan kan je ook nog makkelijk kleine aanpassingen in die "master" opnemen
maar raar is t wel
 
je kan natuurlijk ook alles naar een track routen en die gewoon opnemen
dan kan je ook nog makkelijk kleine aanpassingen in die "master" opnemen
maar raar is t wel

Ik zou echt niet weten hoe ik dan een file kan maken :). ik werk alleen itb. Ik verwacht dat het probleem gewoon blijft bestaan. Maar die oplossing die hierbij beschreven werd, zou daarbij wel kunnen helpen.
 
Weet je zeker dat latency compensation aanstaat op die tracks? Ik kan me herinneren dat je dat per track aan of uit kan zetten.
Zie ook eventueel https://www.steinberg.net/forums/viewtopic.php?p=213584

Ik weet zeker dat ie niet aanstaat. Ik gebruik namelijk nooit midi tracks, alleen instument, audio en fx tracks. je oplossing zou in dit specifieke wel eens kunnen werken. Ik moet me dan eens een keer goed gaan verdiepen in routing... Heb ik nooit gedaan. Dus het resultaat zou dan zijn dat de informatie over de delay net even iets eerder wordt verzonen begrijp ik. Moet lukken. Het is een hele omweg om te komen waar ik wil, maar het lost het probleem waarschijnlijk wel op.

Thanks!
 
Waar zouden we zijn zonder ..................... Youtube 8) Hier leggen ze op veschillende manieren uit hoe je, je output weer direct in cubase kunt opnemen. zonder plugin oid, maar gewoon creatief routen :okdan:
 
Back
Top