noten van een hardwaresequencer

bass-molecules

M'n waakhond .... !!
Lid sinds
15 april 2002
Berichten
1.737
Locatie
m'n eigen wereld
ik ben benieuwd naar wat het aantal noten van een hardware sequencer kan hebben ongeveer in tijd voor bijvoorbeeld een live set.
had het laats met iemand over de mpc1000 en die vondt dat die gewoon te weinig noten capacitiet heeft, namelijk 100.000. een mpc2000xl heeft er 300.000.

nou las ik dus hier op het forum het interview van speedy j en die werk met 2 maal yamaha su700 en daar heeft hij totaal 5 uur aan muziek bij zich. als ik dat gewoon even door twee deel kom ik op 2,5uur aan muziek met een capacitiet van 32.000 noten van su700.

een mpc 2000xl heeft dus bijna 10 keer zoveel, maar kan het met 300.000 dan ook ongeveer 25 uur aan ( niet de samples natuurlijk maar midi.

lijkt mij natuurlijk ook logisch dat niet elke muziek ofzo het zelde aantal noten gebruikt maar een soort gemiddelde moet er toch zijn.

MPC2000XL = 300.000
MPC1000 = 100.000
SU 700 = 32.000

mischien heb ik het fout hoor maar wat is het nut van die 300.000 noten als je hem dus live gerbuikt en trouwens helemaal in de studio.

laat eens horen wat jullie denken hierover.
 
ehm, beter teveel dan te weinig. :) Is misschien zo op het eerste gezicht niet heel nuttig en al helemaal niet als je met loops werkt. Ik denk dat de manier van werken heel erg bepalend is voor hoeveel noten je gebruikt. Als je al je (drum) geluiden afzonderlijk triggert, heb je natuurlijk veel meer noten nodig dan wanneer je ook veel audioloops gebruikt (loop=één noot maar vaak ook één maat). Daarnaast is ook nog van belang of je de MPC (maar even als voorbeeld) telkens bijv. 8 maten laat loopen en tracks mute/unmute, of dat je je volledige nummer zeg maar "afdraait". Het laatste geval zal je ook veel meer noten kosten. Als je op die manier een flink aantal nummers hebt voorgeprogrammeerd, dan kom je misschien al een heel eind met je nootjes (al moet ik zeggen dat ik nog nooit iemand heb gehoord over beperkingen door nootcapaciteit op een mpc)
 
Back
Top