USB hub voor Mac, ( maschine,push,ms20,mpc HD)

anoniempje

hobby knooier
Lid sinds
30 september 2003
Berichten
4.874
Er is hier een topic over geweest maar dat ging over die elektron hub die ook USB3 doet en 100 euro kost.

Aangezien mijn computer geen USB3 heeft heb ik die hub dus ook weer niet nodig,

Heb 5 USB poorten waarvan 2 aan de voorkant en die wil ik vrij houden voor USB sticks etc.
Dan houd ik 3 poorten over waarvan 2 bezet voor midi, dit moet strak zijn zonder gezeur dus die houden hun eigen poort.

Dan houd ik nog 1 poort over waar ik een hub op wil gooien, daaraan een push, maschine, ms20 controller, mpc HD, novation remote 25, korg kaos. En wie weet in de toekomst nog eens wat modernere bakjes (lees aria, virus ti etc) die audio over USB sturen al denk ik dat ik daar beter twee poorten aan de voorkant voor opoffer.

Beter ook USB Powered want de maschine, ms20 en remote25 zijn USB Powered. Lees over verkeerde chipsets in de hubjes, liever wat meer geld uitgeven en het in 1 keer goed doen.

Iemand zelfde weg bewandeld?
 
Blijkbaar is die elektron USB hub maar 70 euro, misschien beter meteen voor dat ding gaan. Maar zo zegt een website, niet USB Powered?
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb de elektron hub voorzien van voeding: oude belkin hub r voeding past 1 op 1.
Super gierig van de nauten dat ze er geen voeding bij doen. Ik heb ook geen usb3
 
De voorwaarden zoals besproken in het Overhub topic gelden voor elke hub. Zolang je een hub vind met "Multi Transaction Translator" ipv single zit je goed. :) De meeste (maar niet alle) goedkope hubs zijn STT, sommige dure hubs zijn MTT (maar wederom zeker niet alle).

Daarbij benoemd niet elke fabrikant specifiek welke technologie is toegepast dus het is en blijft zoeken..... wat wel duidelijk is is dat MTT is wat je wilt voor stabiele USB performance. Zeker bij apparaten als maschine e.d.
 
Ik heb de elektron hub voorzien van voeding: oude belkin hub r voeding past 1 op 1.
Super gierig van de nauten dat ze er geen voeding bij doen. Ik heb ook geen usb3

Een USB 3 poort kan aanzienlijk meer power leveren dan USB 2 (bijna 2x zo veel). Een adapter is in geval van USB 3 dan ook nagenoeg nooit nodig. :)
USB 3.0 kan max 900mA leveren waar USB 2.0 max 500mA kan leveren.

Is het cheap.....misschien. Maar liever geen adapter dan een instabiel chinees prul zoals bij de meeste hubs word meegeleverd. :)
 
Ze hadden er voor een paar euro een bij kunnen leveten voor de usb2 gebruiker.
Ben niet zeker maar voeding levert meer stroom dan doe 900mah dacht ik.
 
Ze hadden er voor een paar euro een bij kunnen leveten voor de usb2 gebruiker.
Ben niet zeker maar voeding levert meer stroom dan doe 900mah dacht ik.

Gezien het prijspunt kan ik je geen ongelijk geven. :)
 
Gevonden, VIA VL812 chipset zit erin nee dus.

Dat word nog een flinke zoektocht.
 
Er wordt alleen nergens bij verteld of het mtt of stt is.

En deze?

http://tweakers.net/pricewatch/430452/tp-link-usb-30-7-port-hub/reviews/

Deze Hub gebruikt een VIA VL812 USB chipset. VIA geeft echter geen specifieke informatie over MTT vs STT. Overigens moet gezegd worden dat dit vooral een verschil maakt voor een situatie waarbij USB 1.1 apparaten worden gebruikt (verrassend veel apparaten draaien nog in 1.1 modus).

Indien je alleen native USB 2.x en/of 3.x apparaten aansluit is dit verschil minder of zelfs niet boeiend.
 
In een vergelijkbaar topic op access virus forums wordt de via chipset als stt weg gezet.

Ik begrijp nu ook wel dat mensen dan toch maar voor de elektron overhub kiezen, kost wat meer maar je bent wel in een keer klaar zonder te zoeken, alleen jammer dat er geen adapter bijgeleverd wordt. Las trouwens op internet iemand die zegt dat je er geen USB Powered dingetjes mee kan voeden, dit lijkt me onzin want waarom zou je er anders een voeding aan hangen, of is dit ook echt zo?
 
Back
Top