DI met VCA bestaat dat?

MatthewLeBlom

Moderator
Staff member
Lid sinds
31 augustus 2003
Berichten
8.514
Locatie
De Efteling
Hallo allemaal,


Ik vraag me af of het volgende bestaat:

Een DI met ingebouwde VCA.

Waarom ik dit zou willen:
Het lijkt me leuk om van sommige monofone synths die ik met CV/Gate aansluit het volume niveau te kunnen bedienen met een extra CV signaal dat reageert op midi velocity.
Sommige synths hebben hier geen input voor dus dacht ik eraan een extra losse VCA module met CV input achter de synth te hangen zodat ik dit alsnog voor elkaar kan krijgen.

Nu hebben de meeste synth die ik heb ongebalanceerd lijn uitgangen.
Dus ik dacht: als ik dan toch een extra kastje ga gebruiken, waarom dan niet meteen een VCA met een (liefst trafo) gebelanceerde uitgang?

Bestaat dit kant en klaar?
Of gaat dit DIY worden?
 
lijkt mij niet echt iets wat bestaat. dat ivm cv bleed door de vca.
wat is het probleem met een losse vca op het ongebalanceerde signaal dan?
Of je bouwt het in de synth die je cv - amp willt kunnen besturen.
 
Even pre-amp?
 
Pre-amp en DI Doen niet het zelfde he.
Maar heb je werkelijk een DI nodig? Met een DI balanceer je het signaal waardoor je het over een grotere afstand storingsvrij kan vervoeren. Als je synth zo ver van je modular staat dat je een gebalanceerde verbinding nodig hebt dan lijkt me dat ook niet al te praktisch.
 
Pre-amp en DI Doen niet het zelfde he.
Maar heb je werkelijk een DI nodig? Met een DI balanceer je het signaal waardoor je het over een grotere afstand storingsvrij kan vervoeren. Als je synth zo ver van je modular staat dat je een gebalanceerde verbinding nodig hebt dan lijkt me dat ook niet al te praktisch.

Klopt.
Het idee kwam eigenlijk vanuit het volgende probleem:
Ik heb zo nu en dan last van aardlussen en als ik die niet kan oplossen met ground lift achtige dingen dan levert een 1:1 trafo soms het gewenste resultaat.

En ik had niet zo'n zin om zelf te gaan knutselen dus ik dacht: als ik toch iets kant en klaar ga kopen dan maar meteen met trafootje erin (als het bestaat). Scheelt weer een hoop uitzoekwerk als ik de boel om plug en weer last van een aardlus krijg.

Maar ik denk dat het wat te ver gezocht is en ik gewoon een VCA erachter moet doen.
 
Back
Top