Logic opent niet na openen Renoise

vcovca

NOXGENUS
Lid sinds
22 Maart 2005
Berichten
8.662
Locatie
...
Okay, ik heb een vaag probleem.

Logic Pro X, laatste update. Renoise, ook laatste versie. Snelste 15" macbook pro met El Capitan.

Ik start op, open Logic. Geen problemen, alles gaat goed. Sluit Logic weer.
Dan open ik Renoise. Ook geen problemen. Sluit Renoise weer.

Vervolgens wil ik Logic openen, niks, doet niet. Als ik in de launcher op het Logic icoon klik krijg ik het irritante Apple DOET NIET geluidje. Renoise kan ik nog wel gewoon openen.

Ik moet eerst uitloggen, en weer inloggen. Dan opent Lodig, maar loopt dan te mekkeren over Rewire en crashed.

Dan moet ik herstarten, wat best langer duurt dan normaal. Als ie weer opgestart is doet alles het weer. Totdat ik Renoise een keer heb geopend.

Best lastig als je in Logic audio sporen maakt, en die in Renoise gebruikt.

Iemand ook dit probleem? Ik dnek dat het een Rewire dingetje is. Ik kan die Rewire crap eruit flikkeren in de library. Dan installeert Renoise dat weer zodra ik Renoise open.

Wie weet deees probleem?
 
Ja inderdaad, zo iets is het bij mij ook. Je kan in El Capitan se SIP uitzetten: http://osxdaily.com/2015/10/05/disable-rootless-system-integrity-protection-mac-os-x/ maar heb dat zelf nog niet geprobeerd. Dat zou het probleem wel op kunnen lossen, maar daarmee maak je je mac wel kwetsbaarder voor iets, ik weet alleen niet wat :D

Die nieuwe beta van Renoise kan je alleen downloaden als je die koopt. Mijne gaat maar van 2.0 tot 3.0. Ik moet dus upgraden als je die beta wil testen... maar de centen zijn schaars.

Ik ga maar eens wat verkopen dan :)
 
Vaak krijg je dit soort dingen met installaties van software die ook een eigen rewire driver hebben, die verziekt ook de logic rewire. Beste is REwire 1.71 (of wlke de laatste officiele is) downloaden en installeren denk ik.

Numerology heeft er ook een handje van bij elke update install daarvan ook de logic rewire te fucken.

Zou je eens kunnen proberen.
 
Back
Top