Advies gevraagd, Touchscreen project

Ramirez

Ouwe rot
Lid sinds
10 oktober 2004
Berichten
1.226
Beste Formers.

Ik ben de laatste tijd aan het brainstormen over m'n droom set-up.
Deze bestaat uit.
Een masterklavier met schuin daarboven 2 stuks, 27 inch touchscreens.
Deze zijn bedoeld om vst's,en mixer te bedienen.
De onderkant van de schermen komen dan ter hoogte van de bovenkant van de toetsen zodat ik nog enigsinds met m'n ellenbogen kan steunen,op het lege stukje bureau voor het masterklavier.
Aan de bovenkant van de touchscreens komen dan 2 stuks (32inch of 42inch schermen te staan).
Deze zijn bedoeld voor de sequence of filmbeeld.

Ik heb al behoorlijk wat uit lopen spitten,en volgens mij is de Acer T272HL multitouch hier geschikt voor.
Ik heb wat youtube filmpjes hierover gezien en iemand test deze ook op een DAW,en het werkt prima.
Hoewel ik echter mijn twijfels zet achter het gebruik van 2 touchscreens op 1 pc,of dat dat elkaar niet in de weg gaat zitten.

Momenteel gebruik ik Ableton,maar ik zou Bitwig erbij kunnen halen vanwege de nieuwe multitouch ondersteuning,die volgens Bitwig niet alleen met een pad maar ook op touchscreens perfect werkt.
Bitwig ondersteund 3 schermen,maar volgens mij kun je het sequence gedeelte wel uitrekken naar 2 schermen(bedoeld voor de achterste schermen dus).
Hoewel ik ook al diverse filmpjes ben tegengekomen waarbij Ableton ook goed werkt op een touchscreen.

Huidige PC set-up;
-Windows 7, i7,16GB intern,asrock b75 pro3-m, geen extra grafische kaart aan boord.
-Roland A-800
-scarlet i2i geluidskaart

Ik heb ook al naar een enkel touch scherm zitten kijken de Raven MTX mk2.
Deze is net zo duur als 2 Acer schermen,maar biedt DAW software ondersteuning.
Hoewel je dat natuurlijk met Bitwig dat dan niet meer nodig hebt.

Ervaringen en/of tips omtrent dit zijn welkom.
Bij voorbaat dank.
 
Ik heb zelf geen ervaring, maar een vriend van me heeft die Raven gekocht.
Die beste meneer is daar heel erg happy mee.
Hij gebruikt overigens een Apple met Protools.
Ik weet niet of dat nog uitmaakt voor het bedieningsgemak.
 
Okee.
Klopt ja, het systeem is nu nog niet geschikt voor pc, maar dat kan elk moment komen
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top