Grote Elektron A4 AK en AR OS update op komst, geruchten Loop Berlijn

154

Lid van de week
Lid sinds
30 januari 2007
Berichten
5.284
Locatie
Amsterdam
Frenemy Tarekith tweet vanaf Loop Berlijn, Simon van Elektron bevestigd op het Elektronauts forum eigenlijk wel zo'n beetje dat dit klopt!

Tarekith:
"Big new A4 update coming, you're going to love it. Just announced at Loop. Probability functions for the steps and triggers, will come to the rytm too. Due out in a few weeks the electron guys said."
Simon Elektron:

"This is certainly not OB only.
smile.png
Cheers from Berlin! "

Geruchten, maar wel leuk. Enkele weken zouden wel Elektron weken kunnen zijn, maar ach... Als het waar is is het op z'n minst een fijn idee dat er dus toch nog aan de OS-en van de machines wordt gewerkt ondanks dat Overbridge nog niet af is(de Elektrons gaan hier gewoon weer via audio richting de mixer...)
 
Cool, een focus op de besturingssystemen kan geen kwaad (al is de A4 wel al redelijk ver vind ik). De Rytm kan nog wel wat liefde gebruiken en een aantal nieuwe machines (zoals een hele tijd geleden al gelekt via een manual) zou ook niet verkeerd zijn. :)
 
De interesse bepaald of het nieuws is, blijkbaar wel dus.

Het AD meld vandaag 2.3 miljoen kijkers van The Voice. Dat boeit mij weer niets, maar daar hoef ik ook niet perse over te klagen.......
Ik bedoel te zeggen: waarom zo vaak dat negatieve? Als er mensen zijn die het interessant vinden is het toch goed.
 
Nieuwe functionaliteiten zijn nieuws, zeker op het Elektron platform. Last zal je er niet van hebben, dus laten we het er verder niet meer over hebben.

Qua OS vernieuwingen vind ik het verrassend dat er dus niet enkel nieuwe machines zijn, of aanpassingen van de bestaande, maar dat dus ook de sequencer nieuwe functies krijgt. Dat is zeker onverwacht.

Ook het feit dat het niet Overbridge-only is, aldus Simon, geeft aan dat het echt om de machines zelf gaat, en niet Overbridge en de sequencer uitbreiding van 2.0. Al zou die ook zeker welkom zijn...

Probability functions for the steps and triggers! Tof!
 
Ik zou het heel mooi vinden als Elektron wat zou terugvallen in de strategie die ze tijdens de machinedrum dagen hanteerde. Heel veel functionele updates uitbrengen dus. De machinedrum heeft iets van 60 OS updates gehad en is steeds enorm verbeterd omdat er gewoon veel potentie in zat en Elektron, samen met gebruikers, actief werkte aan deze potentie realiseren.

Dat is iets waar een fabrikant zich echt in kan onderscheiden vind ik en het garandeerd tevens een lange levensduur van een product.

Niet dat er over de A4 bijvoorbeeld iets te klagen valt, die heeft al enorme updates gehad (bijv. de poly update) maar de Analog Rytm en vooral de Octatrack kunnen nog wel wat liefde gebruiken. :)

Ik ben persoonlijk in ieder geval erg benieuwd wat ze nu weer hebben verzonnen. :)
 
De interesse bepaald of het nieuws is, blijkbaar wel dus.

Het AD meld vandaag 2.3 miljoen kijkers van The Voice. Dat boeit mij weer niets, maar daar hoef ik ook niet perse over te klagen.......
Ik bedoel te zeggen: waarom zo vaak dat negatieve? Als er mensen zijn die het interessant vinden is het toch goed.

Wat een onzin vergelijking.

Er zijn de laatste tijd wel erg veel kleine nieuwsfeitjes. Dat Kraftwerk bijv ook. Is geen nieuws. Niet dat het zo erg is allemaal, maar ik dacht dat er een strenger selectiebeleid was ingesteld. Blijkbaar weer laten varen.

En het is nogal eenzijdig. We zijn niet allemaal analoge puristen.
 
Als je je al stoort aan het opwaarderen van informatie, beste Wardo, dan zou je je helemaal moeten storen aan toevoegingen die totaal GEEN informatie toevoegen. Hand in eigen boezem stel ik voor, en gebruik volgende keer gewoon de report-knop zodat de moderatoren er mee aan de slag kunnen, bespaard weer veel overbodige tekst in de topics. Die moderatoren en die knop zijn daar namelijk voor.

Ik stel voor dat we weer on topic gaan, en deze discussie achter de schermen laten :)
 
In een oude manual stond al eens een "fout" waar 2 nieuwe machines werden genoemd. Laten we hopen dat er naast sequencer updates ook dit soort updates te verwachten zijn.....meer sonische mogelijkheden = :okdan:
In nieuwere versies van de manual plots verdwenen dus zijn ze er op terug gekomen of bewaren ze deze machines als kers op de taart?
 
Iig dus step probability, ring mod kick lijkt me logisch, maar laat ze alsjeblieft die hihat machines een beetje optuigen zeg, want die zijn nu echt zo plat als een dubbeltje...
 
In een oude manual stond al eens een "fout" waar 2 nieuwe machines werden genoemd. Laten we hopen dat er naast sequencer updates ook dit soort updates te verwachten zijn.....meer sonische mogelijkheden = :okdan:
In nieuwere versies van de manual plots verdwenen dus zijn ze er op terug gekomen of bewaren ze deze machines als kers op de taart?

2 nieuwe machines?? Ik ken enkel de ringmod kick, benieuwd welke nog meer gelekt is! :)
 
Kan het nu niet meer vinden, wellicht was het er dus 1. :engel:
 
Koel ben benieuwd! Ik hoop nog steeds op handigere manieren om fillins te doen op de AR, bijvoorbeeld triggers kunnen plaatsen die alleen afgaan als je een performance pad indrukt. En nee ga nu niet zeggen dat dit al kan met volume plocks, dan kappen je sounds namelijk af op die triggers en dat zuigt :)
De a4 voelt idd al redelijk compleet. Het CV stuk mag wel wat intuitiever, verder zou ik het niet weten. Probability triggers klinkt iig leuk! :)
 
nwe hihat machine ja, dat zou tof zijn
prob triggers klinkt wel leuk op zich ja, ben benieuwd!
 
Nooit met probability gewerkt, zit bv op de Cirklon toch? Zou ik het als een soort LFO op random met uitgebreide intensity settings kunnen zien? Gebruik redelijk veel LFO's op random en lage intensity(lees redelijk gecontroleerd), dus dat zou zeker welkom zijn, en al helemaal op de Rytm met zn 1 lfo per track.
 
Ik weet niet wie er allemaal ook de thread op Elektronauts volgt, maar Simon geeft heel sporadisch best aardige hints :)

tsutek wrote
trig probability, eh? not that interested in random events tbh. give me "play-every-Xth-iteration" trigs instead.
simon wrote
How about both?
wink.png
 
Ik ben zelf vooral geïnteresseerd in eventueel nieuwe machines voor de AR.
 
Ik hoop zelf ook stiekem op sequencer-updates voor Octa, vooral "play-every-Xth-iteration" trigs zouden daarop echt superhandig zijn.
 
Back
Top