Combi Cubase + Hardware seq.

shortwave

Vintage lid
Lid sinds
4 Maart 2003
Berichten
3.985
Locatie
Amsterdam
Ik heb begrepen dat er leden zijn die zweren bij de interne sequencer van een drumcomputer omdat het aansturen van drumgeluiden via midi niet strak genoeg is. Daar kan ik inkomen, gezien de seriële aard van midi-signalen.

Wat ik eigenlijk wil weten is: zijn er veel van jullie die bijvoorbeeld de sequencer van hun drumcomputer "slaven" aan bijv. Cubase of Logic? En hoe maken jullie dan de patterns en/of sequences? Plakken jullie patterns aan elkaar en kan Cubase bijvoorbeeld dan een pattern-wissel aansturen? Of maken jullie complete drumtracks in de interne sequencer die dan ge-sync-t zijn met Cubase?

Ik wil dit toch ook eens gaan proberen namelijk, want tot nu toe heb ik eigenlijk alleen maar cubase gebruikt en de interne sequencers niet gebruikt.
 
Re: Combi Cubase + Hardware seq.

Origineel geplaatst door shortwave
Wat ik eigenlijk wil weten is: zijn er veel van jullie die bijvoorbeeld de sequencer van hun drumcomputer "slaven" aan bijv. Cubase of Logic? En hoe maken jullie dan de patterns en/of sequences? Plakken jullie patterns aan elkaar en kan Cubase bijvoorbeeld dan een pattern-wissel aansturen? Of maken jullie complete drumtracks in de interne sequencer die dan ge-sync-t zijn met Cubase?

Yep,

bij Tb-303 gebruik je natuurlijk altijd de interne sequencer. Ik heb een 808 gehad en die liet ik ook altijd via dinsync meelopen. De patterns programmeerde ik op de 808 en met de hand deed ik dan fill-ins, pattern wisselingen en variaties maken.
Lekker een beetje klooien. :)
Je maakt met de interne sequencer vaak toch andere patterns, dan wanneer je via midi zou werken. *D
 
Back
Top