Radio slamfm muziek? dat kan ik ook!

anoniempje

hobby knooier
Lid sinds
30 september 2003
Berichten
4.874
Oke misschien wel een leuk onderwerp, we horen allemaal kut muziek op de radio (slamfm), en dan denken we:

Ja hallo dat kan ik ook wel! dat klinkt zo simpel!!

Maar kunnen we dat wel? Blijkbaar word heel slamfm nogal gedomineerd door jonge zeer talentvolle gastjes. En ik geef zelf wel af op de muziek maar ik denk toch wel dat deze jonge mannetjes echt talent vol zijn! (en dan doel ik even niet op drank&drugs)

Ik denk heel vaak, ja zulke simpele muziek op slamfm dat zou ik ook wel kunnen maken, maar dat valt nog flink tegen! Nou kom ik hobbymatig uit de hardcore/industrial hoek en ik dacht ik ga dit ook eens proberen en er zit nog aardig wat werk in!

Bij deze dan dus ook de aftrap:

Post je track waarvan jij denkt van hee, dat lukt mij ook wel.

Hier mijn track, en het heeft mij een flinke nacht automation, knip en plak zweet werk gekost. Daarnaast was het erg leuk om te doen vooral omdat het een muziekstijl is waar ik me nog nooit mee bezig heb gehouden! En daarnaast was het een goede reden om een half krat bier naar binnen te werken en de studio weer eens aan te slingeren :D

Wie volgt?
 

Attachments

  • synthforum.mp3
    7,1 MB · Bekeken: 76
Je bedoelt mannetjes zoals Martin Garrix etc? Ik zou dit nooit binnen één nacht zo bedacht en uitgewerkt hebben, petje af alleen al daarvoor! Klinkt alsof je er veel langer aan gewerkt hebt. Het zal echter nooit mijn stijl van dance worden dit. Wel leuk dat je het gedaan hebt, ik heb er al vaak over heb negedacht om een keer te proberen iets teringcommercieels/radiovriendelijks te maken maar heb het zelf uiteindelijk toch nooit gedaan.
 
Het beukt zoals het hoort. Ik ben nog niet helemaal in mijn nopjes met het algehele frequentiebeeld. Beetje scherp en hol. Zit er pauper-mastering op?
 
Hahahahaha! Geniaal.

Maar inderdaad de mastering mag iets meer diepte hebben (in het laag). Het zit ook iets aan de lange kant voor een slamfm radio hit (meestal is na 3.05 al klaar).

Gewoon uitbrengen :)
 
Oke misschien wel een leuk onderwerp, we horen allemaal kut muziek op de radio (slamfm), en dan denken we:

Ja hallo dat kan ik ook wel! dat klinkt zo simpel!!

Maar kunnen we dat wel? Blijkbaar word heel slamfm nogal gedomineerd door jonge zeer talentvolle gastjes. En ik geef zelf wel af op de muziek maar ik denk toch wel dat deze jonge mannetjes echt talent vol zijn! (en dan doel ik even niet op drank&drugs)

Ik denk heel vaak, ja zulke simpele muziek op slamfm dat zou ik ook wel kunnen maken, maar dat valt nog flink tegen! Nou kom ik hobbymatig uit de hardcore/industrial hoek en ik dacht ik ga dit ook eens proberen en er zit nog aardig wat werk in!

Bij deze dan dus ook de aftrap:

Post je track waarvan jij denkt van hee, dat lukt mij ook wel.

Hier mijn track, en het heeft mij een flinke nacht automation, knip en plak zweet werk gekost. Daarnaast was het erg leuk om te doen vooral omdat het een muziekstijl is waar ik me nog nooit mee bezig heb gehouden! En daarnaast was het een goede reden om een half krat bier naar binnen te werken en de studio weer eens aan te slingeren :D

Wie volgt?


Technisch gezien zou ik het met gemak kunnen. Daar twijfel ik niet aan. ik hoor niets aan dat soort muziek wat ik niet begrijp of wat ik niet zou kunnen reproduceren.
Het is dat ik niet de hele tijd in die herrie wil zitten terwijl ik het maak. DAT is de reden dat ik ( en ik denk velen met mij ) het niet kunnen maken.
Niet door technisch of muzikaal tekort schieten, maar door een afkeer aan dat type muziek.
Je kunt ook niet goed vrijen met een persoon die je niet aantrekkelijk vindt. Terwijl je wellicht doorgaans een prima minnaar bent.

WBT jou track: die zou zo op slam gedraaid kunnen worden :) ( ik luister op laptop speakers trouwens zodat je mijn oordeel op waarde kunt schatten :P )
 
Laatst gewijzigd:
Het gaat een beetje alle kanten op deze track? Misschien iets té veel knip en plakwerk :D
Op zich wel lekker maar nu wel heel weinig houvast in mijn humbele opinie.

Maargoed ik vermoed dat ik al een heel album met slam-fm hitjes heb gemaakt. Alleen zijn het geen hitjes :dubbel:
Maar het staat toch wel op Spotify enzo.. hm.. wat doe ik fout :W
 
Het gaat een beetje alle kanten op deze track? Misschien iets té veel knip en plakwerk :D
Op zich wel lekker maar nu wel heel weinig houvast in mijn humbele opinie.

Maargoed ik vermoed dat ik al een heel album met slam-fm hitjes heb gemaakt. Alleen zijn het geen hitjes :dubbel:
Maar het staat toch wel op Spotify enzo.. hm.. wat doe ik fout :W

Niets. Gespierde mannen met tatoe's en blonde dames in een videoclip helpen enorm. Maar daar gelden weer andere regels en gereedschappen...
 
Wat een ruk nummer
helemaal geslaagd dus.

Knap in elkaar gezet onder invloed van twaalf pils :okdan:
 
Ja na slapen even terug luisteren is het inderdaad wel van de hak op de tak en dat einde gaat nergens over maar daar heb ik de knip en plak stukjes neer gegooid waar ik niet van wist wat ik er mee aan moest. Het freq gebied bij mij nu in de woonkamer heeft veel te veel laag en inderdaad aan de schelle kant. Heb wel met de koptelefoon op zitten mixen en daarnaast zal het onkunde zijn.

Paupermastering zit erop inderdaad:D en eigenlijk alles kapot gecompessed met sidechains, mocht wel wat minder nu ik het zo terug hoor.

Trackje is ook niet van een nacht, zat al wel wat werk in.
 
Volgens mij zitten er achter die "talentvollle gastjes" toch ook wel vaak ervaren productieteams die meehelpen. Maar verder zal je mij ook (bijna) nooit horen zeggen dat "dat soort" muziek per se makkelijk is om te maken. Een hoop muziek die ik niks vind zit technisch vast wel goed in elkaar en zitten er getalenteerde en ervaren mensen achter die echt wel weten wat ze doen. Als 't een beetje commercieel is vaak ook nog een dikke vette masteringstudio... maar uiteindelijk is het je smaak of niet.
 
Het gaat een beetje alle kanten op deze track? Misschien iets té veel knip en plakwerk :D
Op zich wel lekker maar nu wel heel weinig houvast in mijn humbele opinie.

Maargoed ik vermoed dat ik al een heel album met slam-fm hitjes heb gemaakt. Alleen zijn het geen hitjes :dubbel:
Maar het staat toch wel op Spotify enzo.. hm.. wat doe ik fout :W

Haha, nou als ik zo jouw muziek op Bandcamp hoor vind ik het meer iets voor een gezellige beachparty of zo maar (gelukkig) niet zo zeer SlamFM (te weinig vocalen ;)).
Wel leuk trouwens :) Heeft hier en daar wat Orbital-achtigs.
 
Technisch gezien zou ik het met gemak kunnen. Daar twijfel ik niet aan. ik hoor niets aan dat soort muziek wat ik niet begrijp of wat ik niet zou kunnen reproduceren.)


FF mezelf quoten... Ik wil me iets bescheidener opstellen.

Ik heb zelf een redelijk aantal tracks waarbij ik het heb geprobeerd. Ik maak ze alleen nooit af omdat ik gewoon niet tegen die muziek kan. Ik trek het ook niet om mijn carnavalskrakers af te maken, ik probeer het wel, maar ik kan er gewoon niet tegen. Dus haak ik halverwege het proces ( en soms nog eerder) af.
Dat is wat ik wilde zeggen, maar dan zonder zo arrogant over te komen :)

Bovendien, wat hierboven al gezegd wordt : er zit vaak een team achter van producers en muzikanten, het is dan vaak ook nog door anderen gemasterd en ga zo maar door.
Maar die melodieén, effectjes, etc. op zich zijn niet zo'n punt.

Er een geheel compleet eindproduct van maken, ja dat is toch een beetje een ander verhaal.
Misschien ga ik het naar aanleiding van deze thread toch nog eens proberen.
 
Laatst gewijzigd:
Wat er wordt gedraaid heeft gewoon veel te maken met trends en doelgroepen, inderdaad. (Ik vind dat ook helemaal geen kutmuziek)

Aardige poging overigens! Nog niet radiowaardig, verwacht ik...:D
 
Nou ja, met alle respect, het klinkt bijna precies zoals alle shizzle die mij activeert om de zender te switchen. Dat wil je toch...
 
lol, die track in OP klinkt nog best grappig. Het is het nog niet helemaal, maarrrr, best leuk al!

Verder denk ik dat je je er wel op kan verkijken, of die slam!fm echt wel zo simpel is, of de hedendaagse popmuziek. Ik hoor toch over het algemeen altijd wel vakwerk hoor. Misschien dat die typische slamfm misschien nog wel wat makkelijker is dan de popmuziek van tegenwoordig. Dat is toch echt wel knap en verzorgd geproduceerd in het algemeen m.i. Je kunt horen dat er iig producers met jarenlange ervaring achter zitten die zeer goed weten wat ze doen.
 
Ben het ermee eens Dozart. dat pop erg goed geproduceerd wordt. Veel mensen doen er vaak maar een beetje minnetjes over, maar ga er maar aan staan om zoiets in elkaar te zetten. Veel dance (ook de slechte/commerciele) is trouwens ook vaak vet geproduceerd, ook als is het meestal mijn soort muziek niet.
 
Helemaal eens met funkaholic1972 en Dozart: het klinkt allemaal moddervet. Maar het is tegelijk muzikaal vaak zo armoedig. Een kloon van een kloon van een kloon. En als je een keer een hitje hebt daar 5 varianten op maken en uitbrengen.

Waarschijnlijk komt het ook doordat de drempel om iets uit te brengen zo laag ligt. Vroeger mocht je pas een plaat maken als je écht goed was.

En dan is er natuurlijk nog de programmeur van Slam FM die de doelgroep op zijn wenken bedient. Het is een retecommercieel bedrijf, dus geef de pubers wat ze willen. Zoals The Party Squad (vreeeeeeeeselijk).
 
Ik ben het gedeeltelijk wel met je eens, maar wat ik dan wel leuk zou vinden is als andere het ook serieus proberen, dat was de doelstelling van dit onderwerp eigenlijk ook. Het is makkelijk om er op af te geven, dat doe ik ook. Ik irriteer me vaak ook mateloos aan slam fm, maar je ziet wel aan de gemengde reacties dat mijn trackje nog lang niet in de buurt komt. Dus dat wil toch wel zeggen dat het nog niet zo eenvoudig is om eventjes wat te maken wat in de buurt komt.
 
Back
Top