[FL-STUDIO] Tutorials & technieken

tnk

Newbie
Lid sinds
3 mei 2003
Berichten
105
Locatie
London / UK
Ik zie dat hier redelijk wat mensen met FL-Studio werken. Ik gebruik het programma zelf ook en ben er heel erg over te spreken. Ik heb de manual nou doorgelezen en ik kom een boel sites met handige informatie tegen. Jammer genoeg is er geen boek over. Zijn er mede-gebruikers die goeie informatiebronnen hebben? Zoals het toepassen van effecten en tutorials (LFO toepassen, Layer technieken e.d.) Alles is meegenomen.

Thnx.
 
Ik heb dankzij de manual eigenlijk alles wel ontdekt wat ik ontdekken wilde. :)
Als je vragen hebt post je ze gewoon hier en krijg je waarschijnlijk wel antwoord.
 
Inderdaad, over het algemeen gebruiken we allemaal dezelfde middelen, alleen bij FL-Studio werkt het weer net iets anders. De termen komen toch allemaal goed overeen, ik werk zelf met Buzz, maar ik weet goed waar ze het hier over hebben als ze met vakjargon gaan gooien (dit is geen uitnodiging/hint trouwens) ;)
 
Trackers heb ik nou wel gehad, ik prefereer FL. Geknutsel met 8-bit samples. No thnx!
 
Voor mij heeft een tracker gewoon niet dezelfde mogenlijkheden als FL. En waar ik erg tevreden over ben is de easy learning curve van FL. Zo heb ik altijd al Cubase willen leren maar vanwege de hoge drempel nooit de stap gemaakt. Met FL was het veel makkelijker, je begrijpt het meteen en je kan er ook alles mee.

Trackers heb ik nou wel wel gehad, voor mij is het gewoon FL all the Way.
 
:confused:

Er wordt gevraagd om FL tutorials. Waarom beginnen sommigen dan over trackers?
Blijkbaar voelt de topic starter zich prettig bij FL dus waarom zou die overstappen? Omdat er hardcore geproduceerd wordt kun je met madtracker allang goed vooruit? Wat is dat nou voor advies?

:confused:
 
image.cgi

Wizoo Quick Start: Fruityloops - The Ultimate Electronic Virtual Music Studio, Fruityloops is a new kind of music program, with a sophisticated pattern-based sequencer, an arsenal of software-based synthesizers, and a full set of high-quality effects built-in. This book, along with the tutorial examples on the companion CD-ROM, takes you step by step through creating your own sounds, beats, and songs in Fruityloops.

$15.90

Dit boek zien staan op de eerste link van metatron ?
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top