soldeerhulp gevraagd: kabel aanpassen

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
4.938
Locatie
Primark City
Ik wil graag een headset aanpassen:
- op de oordopjes een 3,5 jack aansluiting
- op de mic kabel een 3.5 jack aansluiting

Ik had al een een zeer amateuristische versie gemaakt die half werkte, maar ik ben er vandaag weer mee bezig geweest en het lukt me gewoon niet. :stupid
De draadjes zijn ieniemienie, soldeerbout lijkt te langzaam heet te worden. Ik kan het gewoon niet netjes voor elkaar krijgen..

Zou iemand me kunnen helpen? Ik kan langskomen (liefst in Almere - daar woon ik) of de kabels opsturen...
Als deze kabel oplossing gerealiseerd is zal er een wereld van mogelijkheden voor me opengaan op productie gebied!

Ik heb de boel even uitgetekend:
 

Attachments

  • soldeer_hulp1600.jpg
    soldeer_hulp1600.jpg
    26,2 KB · Bekeken: 1.263
Laatst gewijzigd:
Dit had ik eerst.. het zag er niet uit, maar werkte wel :)
Ik kon geluid opnemen op de Nintendo, alleen moest de plug er weer uit als ik wilde luisteren...

Met de nieuwe opzet kan ik hem gewoon in de Nintendo laten en de jack out naar een mixertje sturen en afluisteren..
 

Attachments

  • ds_kabel_m.jpg
    ds_kabel_m.jpg
    51,8 KB · Bekeken: 77
zal vast wel iemand zijn die je wilt helpen, tip koop een klein soldeer stationnetje is voor weinig te krijgen en soldeer eens een bouwpakketje in elkaar. Leer je veel van en dan worden kabels echt een makkie. Heb zelf ook solderen aangeleerd en dat ging eigenlijk pas goed met een fatsoenlijke soldeerbout. kost je echt de kop niet, als niemand zich aanbied in de buurt van jou stuur het maar naar mij.

groet Chris
 
Die plug bestaat feitelijk uit 2 pluggen; 1 is een standaard stereo minijack voor de koptelefoon en die platte kant is een niet-standaard mono plugje voor de mic.
Ik heb vorige maand van die kleine dongle kastjes binnengekregen waarmee je wel een mooie adapter zou kunnen maken.
 
Het mooiste zou zijn om deze te kopen, die open te halen en het snoertje met plug vervangen door jouw snoertje met Nintendo plug.
Of wat je ook kan doen: deze adapter kopen en aan jouw Nintendo stekker een 4 polige female minijack zetten.

http://r.ebay.com/x4DiXO

$_12.JPG
 
Ik wil het overigens wel doen maar kan niet garanderen dat de adapter mooi open te maken is.
Vierpolige female minijack aan jouw plug zetten gaat zeker netjes lukkken.
 
@anoniempje

Nou, ik heb dus een tijdje terug zo'n soldeerstation gekocht (soldeerbout, houder, zo'n derde handje met vergrootglas etc.) maar die draadjes van dat headsetje zijn zo ontzettend dun. Bovendien smelt m'n tin erg langzaam. Kortom, ik heb het echt geprobeerd..
Nou moet ik ook wel zeggen dat ik geen geboren klusser ben.. op dat vlak ben ik niet echt handig ;)

@ Nisei
Het mooiste zou zijn om deze te kopen, die open te halen en het snoertje met plug vervangen door jouw snoertje met Nintendo plug.
Of wat je ook kan doen: deze adapter kopen en aan jouw Nintendo stekker een 4 polige female minijack zetten.

http://r.ebay.com/x4DiXO

$_12.JPG

Wow, dat kastje is bijna een state-of-the art oplossing! Daar had ik geeneens aan gedacht.. Erg fraai..
 

Attachments

  • ds-plug.jpg
    ds-plug.jpg
    6 KB · Bekeken: 76
Laat maar even weten wat je wilt en dan komen we er wel uit.
 
Solderen ben ik niet handig in, Photoshop wel :-)
Ik heb ff een mooie mockup gemaakt..
dit is het plan..
 

Attachments

  • ds_kastje2.jpg
    ds_kastje2.jpg
    13,9 KB · Bekeken: 121
Ik zie trouwens op je foto dat je de geluidsingang aan een stereo bron hebt hangen (telefoon). Je moet daar dan wel even een stereo naar mono jack kabeltje voor gaan gebruiken.
 
Solderen ben ik niet handig in, Photoshop wel :-)
Ik heb ff een mooie mockup gemaakt..
dit is het plan..
Dat kan. Maar omdat je van stereo Uit naar mono In gaat zal je koptelefoon dus ook een mono signaal krijgen.
 
Ik zie trouwens op je foto dat je de geluidsingang aan een stereo bron hebt hangen (telefoon). Je moet daar dan wel even een stereo naar mono jack kabeltje voor gaan gebruiken.

Nee is een Mini Kaoss Pad :)
Die kan opnemen.. maar ook afspelen..
 
Sorry, die post over die telefoon ging over je eerste foto :)
Maar het verandert verder niks. Je DS heeft alleen mono In dus daar is niks aan te veranderen.
Ik zie trouwens bij de omschrijving van die adapter dat de connector voor mic ook 3-polig is. Dat is mooi want dan hoef je dus geen speciaal stereo naar mono kabeltje te gebruiken. Waarschijnlijk zitten de tip en ring aansluitingen in de adapter gewoon aan elkaar vast.
 
Laatst gewijzigd:
Furious5
Ik ga dze adapter sowieso maken. Als jij hem niet hoeft verkoop ik hem wel via eBay.
 
Back
Top