Korg DSS1 > Ooit gehad in de ninetees.. probeerde destijds van alles en iedereen's synths samples te maken. Veelal singlewaves, of gemixte waves.
Doel was daar een 'groot' bestand van maken van heel veel golfvormen in het RAM (512kb).. kon ik uren zoet mee zijn
Paar jaar terug, toen ik weer bezig ging met muziek maken vrijwel als eerste gekocht.
Het is een sampler maar qua structuur doet ie meer aan een monotimbrale, analoge hybrid synth denken.
En geen gedoe tijdens het editen met sampels selecteren).. .
Heerlijke, analoge filter (24/12db schakelbaar) + functies als unison, osc sync en zelfs een bit reducer (alsof 12 bit te veel zou zijn) maken hem redelijk uniek.
Korg DSM1> De folder was destijds soort van prikkellektuur aangezien ik een DSS1 had.
Als synth gebruiken valt ie tov de DSS1 een beetje tegen qua structuur.. maar heeft het 4 voudige aan geheugen en 16 outs.
Geen Reso op de filters (zoals bij de DSS1) maar ze klinken toch erg goed en 16x dus.
Snelle envelopes ook. Met de basis synthfuncties en de onboard single waves kun je al erg leuke dingen te doen.
Ja we delen dit.. Ik heb net weer op reverb naar DSM-1 Gekeken. Het is trouwens mogelijk om hardwired de resonantie aan een potmeter te hangen. De aansluiting zit gewoon op de chip.
Maar wat een bak die DSS-1 Staat er nu weer 1 te koop op forum. Heb al contact gehad. Twijvel Twijvel. Ben nu toch ander pad op.
Kon die bak wel dromen kwa programmeren na een tijdje.. De sound is fenomenaal.
Mijn laatste twee samplers (heb zoveel samplers gehad weet niet eens meer) waren trouwens beide Akai s01 met gotek's. Leuke was dat je via midi met elkaar kon laten communiceren en samples overzetten/managen.
Ja de sound uit HW samplers blijft toch bijzonder. Al waren dit de minst begeerde modellen.
Ik heb nu kwa HW alleen nog een sample player in de Drumlogue, editten in Audacity (wat een mooi programma) en hubs in de Drumlogue.