• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Powertran Transcendent 2000 en Maestro Rhythm MRQ1

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
G

Guest

Guest
Powertran Transcendent 2000

zelfbouw synthesizer ontworpen door Tim Orr (die ook voor EMS heeft ontworpen). ik geloof dat Joy Division m erg veel gebruikte.

verrassend leuke synth, met cv/gate in en audio in. modulatie van de golfvormen (ook de saw), uitgebreide pitch modulate en 2 envelopes. erg leuk filter, te schakelen tussen lowpass en bandpass, met een heerlijke resonance. schreewut en piept. lekker engels geluid.

voor zover ik weet werkt deze prima, op een enkele kraak in een potmeter na, toetsenbord ook prima, alleen over de S&H naar de vco heb ik twijfels, er zijn 2 standen: KB en osc. op KB gebeurt er weinig als ik de s&h opendraai, op osc wel (inderdaad een soort s&h verloop op tempo van de lfo) maar met het draaien aan de potmeter komt en gaat het, misschien zit daar iets mis.
maar goed, verder een erg leuke en goed klinkende synth. filter is echt lekker. en je ziet hem niet veel, zeker niet in deze mooie staat of voor deze prijs.

prijs = € 550


Maestro Rhtythm MRQ-1

Amerikaanse ritmebox (wel een europees model 220v met hollandsche stekker), zoals de meeste van die dozen, aantal ritmes, je kan ze combineren door knoppen samen in te drukken en hoewel de mogelijkheden beperkt zijn, klinkt het gewoon heerlijk en inspirerend.
8 ritmes, volume, tempo en balance tussen hoge en lage freq te regelen - interne luidspreker!!

de maestro's hebben een wat steviger, rockier geluid - goede investering. Sly Stone is er miljonair mee geworden (heeft wel even geduurd.)

vergeleken bij de rolands en de korgs tamelijk obscuur.

deze is in perfect werkende staat, alleen wat vieze/ lang niet gebruikte potmeters, dus wat kraak met het draaien.

prijs = € 200
 

Attachments

  • 2000a.jpg
    2000a.jpg
    87,9 KB · Bekeken: 73
  • 2000b.jpg
    2000b.jpg
    77,5 KB · Bekeken: 54
  • 2000c.jpg
    2000c.jpg
    79 KB · Bekeken: 62
  • 2000d.jpg
    2000d.jpg
    70 KB · Bekeken: 56
  • 2000e.jpg
    2000e.jpg
    87,3 KB · Bekeken: 55
foto's maestro
 

Attachments

  • mrq1.jpg
    mrq1.jpg
    76,5 KB · Bekeken: 56
  • mrq2.jpg
    mrq2.jpg
    86 KB · Bekeken: 56
  • mrq3.jpg
    mrq3.jpg
    63,9 KB · Bekeken: 57
  • mrq4.jpg
    mrq4.jpg
    79,1 KB · Bekeken: 58
  • mrq5.jpg
    mrq5.jpg
    63,1 KB · Bekeken: 60
powertran heeft wel een erg leuk filter, blijft nog even hier.

met wat draaien is de meeste kraak al uit de maestro potmeters. nauwelijks nog sprake van.
lekker ding voor kleine prijs 200,-
 
de power tran heeft een beest van een filter, nog nooit zo'n gevaarlijke resonance gehoord in welke synth dan ook! zowel de umph als de shriek verslaat qua intensiteit alles wat ik tot nu toe gehoord heb!
dit is dus zeker geen synthje dat output verliest als je de resonance opschroeft ;)

maar ik heb wat anders gekocht en beperkt plek, hij gaat dus toch weg.
550 svp, voor deze bijzondere synth in prima staat.


de maestro is er ook nog voor 200.

wie ze allebei koopt, betaalt 700, maar mooier ga ik het niet maken, want aan de prijs kan het sowieso niet liggen.
 
laatste schop

transcendent 2000 voor 500 euro
maestro mrq1 voor 175 euro

echt koopjes, als je bv naar prijzen voor cr68 of korg minipos kijkt en helemaal als je bedenkt wat een lekkere (ondergewaardeerde) synth de powertran is.
 
:slotje: dan maar, blijkbaar niet interessant. donderdag naar grof vuil. het is niet anders.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top