Wat is laagste prijs..

EDP

elke dag pannekoeken
Lid sinds
1 februari 2002
Berichten
4.484
Locatie
Roffa
Ik bemerk een nieuwe trend in de wereld van de tweedehandsmarkt:
Krijg steeds vaker mails met 'Wat is je laagste prijs..'. vind het persoonlijk een vervelende manier van handelen. Mijn vraagprijs is bij meestal de prijs die ik graag wil hebben. daar kan meestal wat vanaf en hoeft niks bij. maar ik wil eigenlijk geen bedrag roepen.
hoe gaan jullie daar mee om? ben ik gewoon een zeur en moet een bedrag roepen?
 
Mensen die vragen wat de laagste prijs krijgen de vraagprijs als antwoord. Het zijn meestal zeikerds waar je vroeg of laat gezeik mee krijgt. Als je te dom bent om te bieden zoek het dan maar ergens anders. Ga lekker op de markt op een bloemkool afdingen.....
 
Ik bemerk een nieuwe trend in de wereld van de tweedehandsmarkt:
Krijg steeds vaker mails met 'Wat is je laagste prijs..'. vind het persoonlijk een vervelende manier van handelen. Mijn vraagprijs is bij meestal de prijs die ik graag wil hebben. daar kan meestal wat vanaf en hoeft niks bij. maar ik wil eigenlijk geen bedrag roepen.
hoe gaan jullie daar mee om? ben ik gewoon een zeur en moet een bedrag roepen?

Vraagprijs is meestal wat je er graag voor wilt hebben, en waarschijnlijk nog een kleine ruimte voor onderhandelen.
Vaste prijs is vast, in mijn optiek.
Maar goed iedereen denkt hier anders over, ik zie dat in andere landen / culteren, onderhandelen veel meer een gewone zaak is.
De een vind het ok de ander vind het vervelend en/of voelt zich gelijk aangevallen.
Dit merk ik vooral hier in Nederland dat ze er niet zo gediend van zijn.
Mijn Opa zei dan ook of mond open of portomonee open ;)
Maar een lang verhaal kort, als je geen zin hebt in dat soort manieren van handelen zou ik inplaats van vraagprijs, vaste prijs neer zetten.
 
Ik bemerk een nieuwe trend in de wereld van de tweedehandsmarkt:
Krijg steeds vaker mails met 'Wat is je laagste prijs..'. vind het persoonlijk een vervelende manier van handelen. Mijn vraagprijs is bij meestal de prijs die ik graag wil hebben. daar kan meestal wat vanaf en hoeft niks bij. maar ik wil eigenlijk geen bedrag roepen.
hoe gaan jullie daar mee om? ben ik gewoon een zeur en moet een bedrag roepen?
Beantwoord dan gewoon de vraag met een vraag; "wat is het maximum dat je wil geven...". ;)
 
Een vraag nooit beantwoorden met een wedervraag, tenzij het niveau van de vraag er gewoon om vraagt.. en dan kun je bv ook iets roepen als: 100 euro. Adres: Oudezijds Achterburgwal.. bij het rode licht rechtsaf. :D
 
Mensen die vragen wat de laagste prijs krijgen de vraagprijs als antwoord. Het zijn meestal zeikerds waar je vroeg of laat gezeik mee krijgt. Als je te dom bent om te bieden zoek het dan maar ergens anders. Ga lekker op de markt op een bloemkool afdingen.....
ja eigenlijk doe ik nu ook. of ik vraagz e een goed bod te doen. maar in mijn optiek verpestten ze het voor zicht zelf. een bod doen is volgens mij een veel betere manier om een te beginnen met een koop. Ik ben op deze manier geneigd om niet te antwoorden.
 
Ik heb een slechte ervaring met nederlanders ivm afbieden.
Maar ik wil niet veralgemenen.
Laagste prijs antwoord: 'prijs is vast'
 
Ik zie de "wat is uw beste prijs" mails ook steeds vaker. En als je dan een prijs noemt, gaan ze daar nog een eind onder terugbieden en verwachten elkaar halverwege tegen te komen.

Enfin, ik vind het een redelijke klotevraag :). Over de prijs onderhandelen doe je m.i. door een bod te doen en niet door de bodem te zoeken en die er dan nog eens uit te gaan kloppen. En als die vraag volgt op een advertentie met duidelijk vaste prijs, is mijn antwoord ook niet meer dan "zie advertentie".
 
Als mensen eenmaal in huis zijn hekel ik afbieders al helemaal.
Om dat tegen te gaan, krijgen ze bij mijn adres nog een extra zin. "je weet dat de prijs vast is he"
Ik kan echt een heel slecht gevoel krijgen af pingelaars. Iemand die er nog 10 euro af zeurt moet kijken op mijn zure snoet en achteraf niet te veel meer verwachten indien probleempje.

Ik had ooit een allochtoon die een dakdrager set kwam kopen. Heeft niet eens afgesproken bedrag op zak. Erg tegen mijn zin geef ik t toch mee.
10 minuten later de deurbel. Ik open, die kerel weer.
Ik denk " nee he, komt ie het terugbrengen"
Staat ie er met een briefje euros in de hand. Zegt ie" ik ben dat nog gaan afhalen bij de bank, ik merkte dat u niet blij was met de manier van zaken, en ik ben een eerlijk man"
Ja, inderdaad, dat dacht ik ook: "asjemenouw"

:)
 
Volgens mij zijn dat vaak handelaartjes. Ik antwoord ook gewoon wat ik wil krijgen (ligt er ook aan of de prijs al verlaagd is), en meestal krijg ik daarna geen antwoord. Rara, waarom niet? Er is volgens mij een heel legioen mensen dat gewoon lekker zwart bijverdient met dingen van Marktplaats kopen en dan weer door verkopen.
 
Ik ben een slechte koper volgens mij. Ik kan me niet herinneren dat ik vaak heb afgedongen.
hetzij op email, hetzij in real life.
Ik snap dan ook die lui niet die gaan zitten knibbelen. Misschien zien ze het als een sport ofzo..
 
Na afgesproken prijs in huis nog gaan afbieden zonder nieuwe elementen? Ik dacht het niet. Ik heb er al eentje lekker terug naar huis laten rijden omdat hij ter plekke nog ging afbieden omwille van krassen die in de advertentie met naam en foto vermeld waren en waar de prijs al naar was.

Mijn advertenties zijn altijd heel eerlijk, pessimistisch volgens sommigen, maar daar moet geen misbruik van gemaakt worden.
 
Ikvraag het ook wel eens , als er vraagprijs staat
Krijg meestal gewoon een antwoord wat iemand ervoor in gedachte had en dan zeg ik ja of nee en is er iets verkocht of niet
Als je datteveel gedoevind en nietvan onderhandelen houdt, zet dan gewoon vast of bieden vanaf
Beetje gezeur lijkt me om je daar zo aan te storen
 
als ik iets interessants zie en de verkoper schrijft tussen de lijnen dat de prijs bespreekbaar is gaan we er over spreken. Als ik elders hjet ding net goedkoper gemist heb, of de nieuwprijs is gezakt zodat de 2e hands prijs al bijna een nieuwe is, meld ik dat de verkoper en doet ie ermee wat ie wil. Zakt ie, dan kom ik langs. Bijna altijd zien mensen hun prijs in en hoef ik niet te gaan afbieden: ik heb dat niet graag, dus ik doe dat ook niet snel bij een ander.
Als ze onvoldoende vd prijs doen wens ik ze succes en haak af. Soms komen ze later terug, dan heb ik altijd al elders gekocht, of is 't geld op :)
 
Ik vind het meestal niet zo'n probleem als mensen proberen af te dingen. Kwestie van stevig in je schoenen staan en weten waar je grenzen liggen. Altijd duidelijk en vriendelijk blijven.
Persoonlijk stoor ik me veel meer aan mensen die mailen zonder aanhef of afzender, of aan mensen die niet terugmailen. Dat is echt onbeschoft en gebeurt veel te vaak.
 
Ik kan me er niet druk om maken. Zelf heb ik een ondergrens in gedachten en als ze vragen wat mijn laagste prijs is dan ga ik ofwel een beetje onder mijn vraagprijs zitten of ik stel een tegenvraag van doe maar een bod. Ook zeg ik weleens dat mijn prijs al een goede prijs is en dat ik niet verder wil zakken. Afhankelijk van hoe snel ik van iets af wil. Soms wil ik iets verkopen maar eigenlijk zou ik het liever zelf houden, dan zak ik helemaal niet met de prijs.
 
Ikvraag het ook wel eens , als er vraagprijs staat
Krijg meestal gewoon een antwoord wat iemand ervoor in gedachte had en dan zeg ik ja of nee en is er iets verkocht of niet
Als je datteveel gedoevind en nietvan onderhandelen houdt, zet dan gewoon vast of bieden vanaf
Beetje gezeur lijkt me om je daar zo aan te storen

Het gaat er met name om hoe het gebeurt. Expliciet vragen naar "je laagste prijs", bij voorkeur bij een advertentie met vaste prijs of bieden vanaf, om er vervolgens nog eens 30% onder te bieden, in blafferige mails...dat is vast niet de manier waarop jij communiceert. En dat maakt een wereld van verschil. Jij stelt de vraag ook met het oogpunt om te kopen; bij veel van die blaffers heb ik de sterke indruk dat ze uberhaupt geen geld hebben om iets te kopen.

Los daarvan vind ik het eigenlijk wel zo dat, wanneer je wil bieden op een advertentie waar een prijs in genoemd is, je zelf eerst over de brug mag komen met een prijsvoorstel. De verkoper had tenslotte al een eerste prijsvoorstel staan in zijn advertentie. Maar dat is persoonlijk.

Bottom line is dat alles staat of valt met de manier waarop gecommuniceerd en gehandeld wordt, niet zozeer met de vraag zelf. Ik heb onlangs geruild met iemand terwijl in mijn advertentie keihard "niet ruilen" stond. Maar hij liet blijken dat hij a) dat gezien had en b) hij had een realistisch voorstel en c) beleefde toon.
 
Ik zie de "wat is uw beste prijs" mails ook steeds vaker. En als je dan een prijs noemt, gaan ze daar nog een eind onder terugbieden en verwachten elkaar halverwege tegen te komen.

Enfin, ik vind het een redelijke klotevraag :). Over de prijs onderhandelen doe je m.i. door een bod te doen en niet door de bodem te zoeken en die er dan nog eens uit te gaan kloppen. En als die vraag volgt op een advertentie met duidelijk vaste prijs, is mijn antwoord ook niet meer dan "zie advertentie".


Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik hoor liever van diegene wat ze zelf bereid zijn te gegeven.

Mensen die 300/200 euro onder een redelijke vraagprijs bieden kan ik ook niet tegen.
 
Ja fatsoenlijke omgang staat voorop
Da's vanzelfsprekend
 
Back
Top