Verbinding tussen laptop en desktop

KrisvdAssem

Ouwe rot
Lid sinds
27 oktober 2011
Berichten
781
Yow synthforumers!

Ik werk veel dingen uit op mn laptop, en in mn studio doe ik het grote werk op mn desktop.
Nou is het altijd heel veel gepruts om dat allemaal met de USB stick over en weer te zetten.
Nou kwam een vriend met het idee om er gewoon een CAT5 (internet kabel) er tussen te steken
zodat via die kabel alles kan transporteren. Dat heb ik dus zojuist gedaan, en ik krijg het dus niet aan
de praat :D

Op internet heb ik er ook niet veel over kunnen vinden dus ik begin te twijfelen of het uberhaupt wel
mogelijk is. Dus mijn vraag, weten jullie hoe dit moet of kennen jullie andere methodes om de laptop
met de desktop te verbinden?

Alvast bedankt voor het lezen van de vraag :D:halleluja
 
Je kan via netwerkkabel direct overpompen, maar dan heb je een cross kabel nodig:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ethernet_crossover_cable


Is toch niet heel moeilijk via google :)
 
Ah geweldig! Ik ga ff kijken. Ik kon alleen hele technieken over thuisnetwerken vinden. Kwam er op neer dat ik een complete lijn zou moeten trekken hehe
 
Als ze allebei een netwerkkaart hebben, heb je helemaal niks nodig.
Maak gewoon een thuisnetwerk en verstuur je bestanden.
 
anders een el cheapo hubje ertussen, 2 cat5 cabels en klaar.
trouwens, heb je een router/modem? daar zitten vaak ook een aantal poorten op, dan heb je wifi op je laptop en een kabel van die modem naar je pc, ben je ook klaar.
 
Nou dat zijn dus de complicaties.
Mijn desktop heeft geen netwerk kaart, dus een draadloos thuisnetwerk gaat niet lukken.
En een kabel trekken naar de modem gaat het ook niet worden, ik woon nog bij mijn moeder dus die gaat het niet waarderen als ik overal gaten in ga boren zodat ik die kabel kan trekken :P
 
je desktop zal wel een netwerkkaart hebben, maar geen wifi. dan zou ik een goedkoop hubje op marktplaats kopen en 2 kabeltjes. volgens mij krijg je zon 4 of 8 poort hubje bijna voor niets. misschien heb ik er zelf nog wel een liggen die je voor niets mag hebben.
 
Ah oke oke netwerk kaart en wifi zijn dus 2 verschillende dingen.
Het klinkt stom, maar ik wil liever geen internet op mijn desktop,
Hij is in vrij verouderde staat en merk dat als ik geen internet verbinding heb zijn prestaties vele malen hoger zijn.
 
internet krijg je daardoor niet (zomaar) erop, je bouwt een lokaal netwerkje met alleen je laptop en je desktop.
eigenlijk is dit onderwerp meer iets voor tweakers.net
 
Niet zo snel, maar werkt ook: Koop een USB Wifi dongle (best N-300) voor je desktop, en configureer 1 van de 2 als Ad-Hoc. Zo moet je niet altijd die ethernet kabel in je laptop (un)pluggen.
 
Ik heb gewoon een externe (usb3) schijf aan mijn PC hangen waar alle samples en projecten op staan.
Ga ik op locatie werken dan hang ik deze schijf aan de laptop. Geen probleem.
Moeten wel op beide apparaten dezelfde plugins staan uiteraard.
 
Wat is dan precies het verschil tussen Cat5 en een crosscabel?
Ze lijken me hetzelfde te doen
 
Je kan natuurlijk gewon ff googlen, is toch niet echt moeilijk:erm::

http://digital.ni.com/public.nsf/allkb/34C3163EFAC9F30E86256B8F0060AD0C
A crossover cable should be used when connecting hardware directly to a computer. A standard (straight through) cable should be used when connecting hardware to a computer through an Ethernet hub or switch. A standard CAT 5 cable has a 1-to-1 mapping of pins from one connector to another. A crossover cable connects the transmission pins from one end to the receive pins on the other end (crosses them over, hence the name).
 
Back
Top