Hoe kan ik deze ruimte best aanpakken?

N_rco

Ingeburgerd
Lid sinds
12 september 2010
Berichten
67
Hey leden!

Ik ben van plan om wat basstraps te maken omdat ik wat trillingen heb in mijn nieuwe kamer. Graag wat tips hoe ik deze kamer best aanpak en waar ik best m'n basstraps best hang.

De achterste wand en schuine wand is gemaakt van hout, dat tegen het dak afloopt. De voorste muur, rechts van de deur is van steen, alsook de muur waar alle boeken tegenstaan en de muur waar de deur in staat.

Hartelijk dank!
 

Attachments

  • 1420664192456.png
    1420664192456.png
    55,3 KB · Bekeken: 85
Jammer dat er nog niet gereageerd is.
Ik zit ook met een ongeveer dezelfde situatie.

Ik denk wel ook dat het van belang is om te weten hoe je werkplek staat / ingericht is.
Staat dat vrij midden in de kamer, tegen de muur, etc etc.
 
Dat staat nu iets van de schuine muur, boxen gericht naar de voorste muur.
 
Is afhankelijk van je werkplek, Maar wat bedoel je precies met trillingen? Trilt het huis, phase?
Mijn tip is ga niet zo maar bass traps maken. Als je niet weet waar je moet beginnen is dit niet de oplossing. Hiernaast zijn de materialen voor een "goede" bass trap lastig om aan te komen. Je kunt mijn inziens beter Prof. Advies inwinnen.
edward

Oeps, ik had het bericht niet gezien van je werkplek. Ik zou beginnen om deze om te draaien en te plaatsen bij de stenen muur.
 
Boxen richting het schuine plafond dan? want daar zitten de trillingen een beetje in
 
Bedoel je dat er iets resoneert(meetrilt) of heb je bepaalde frequenties die harder zijn dan zou moeten?
 
Idd, resoneert. Ik denk het valse plafond. Wat kan ik daar best tegen plaatsen?
 
Kun je het valse plafond niet opvullen met, bijvoorbeeld, steenwol? Heb je twee vliegen in éen klap.
 
Back
Top