[Yamaha] Yamaha A4000 en MIDI files

HanzZ

Stamgast
Lid sinds
29 december 2001
Berichten
354
Locatie
Amsterdam
Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een yamaha a4000 sampler. Afgelopen weekend probeerde ik het volgende:

Ik had een drumloopje in Fruityloops geprogrameerd waarbij ik fruityloops de samples uit de a4000 via MIDI liet triggeren. Nix aan de hand - alles liep prima. Daarna heb ik in fruityloops een MIDI file aan laten maken van het drumloopje. Die file heb ik vervolgens in de a4000 geimporteerd.

Toen ik daarna de a4000 de MIDI file liet afspelen (in de sequencer) bleek dat twee noten (drumhits) uit de maat geschoven waren. De rest van het loopje was prima.

Ik heb de MIDI file een aantal keer opnieuw aangemaakt met verschillende programma's (Fruityloops, cubase) maar elke keer hetzelfde probleem... Iemand enig idee?

Bij voorbaat dank,

-- HanzZ
 
Zou het zo eenvoudig zijn

Zou het zo eenvoudig zijn

Ok, 't is al een oude draad maar aangezien een antwoord uitbleef...
Toen ik dit las dacht ik al onmiddellijk aan de verschillende MIDI-bestandsformaten 0 en 1.
En wat blijkt, 't antwoord staat zo op de webpagina van Yamaha. Hij leest enkel het type 0 (met alle kanalen dus in 1 'spoor')
En jij bewaart misschien in type 1?
Enfin, kan het zelf (nog) niet uitproberen maar 't zou maar eens het juiste antwoord zijn.
 
Laatst gewijzigd:
Kijk eens aan. Dat zou het best eens kunnen zijn. Ik maak midi files met Fruityloops. Ik heb eerlijk gezegd nooit gecheckt welk type dat ding exporteert.

Ik dank u,

-- HanzZ
 
Back
Top