Atari 1040ST + Cubase 2.01 roeleert !

Bass

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
11 oktober 2002
Berichten
10.063
OK dan,

Ik maak al jaaaaren lang muziek met mn MIDI spul via de Atari 1040ST met Cubase 2.01 ...de ultieme, nooit vastlopende, intuitieve, goedkope, eenvoudige en strakke combinatie!

Wie van dit forum gebruikt dit ook nog steeds en is nog niet besmet met het PC-virus???
Ik heb Cubase VST op mn PC (in de woonkamer) en het zuigt !

Hmm, ik ben nogal van de back to basics/less is more generatie denk ik haha !


Zo, dat wou ik even kwijt....

Nog meer Atari 1040+Cubase gebruikers hier ??


:biertje: :peukie:
 
Re: Atari 1040ST + Cubase 2.01 roeleert !

Origineel geplaatst door Bass
Ik heb Cubase VST op mn PC (in de woonkamer) en het zuigt !

en ik maar denken dat het een super programma was.
ben ik even blij dat ik er nu op gewezen word!
 
alleen zo jammer dat die atari's zo vergelen man... en dat die muis zo fokking vierkant is...
 
Ik ben ook een trouwe atari gebruiker.
De pc heeft ook mij nog niet kunnen overtuigen.

Tevens heb ik een bult atari spul laatst ingekocht.
Dus als je wat nodigt hebt, u roept maar!!
 
1040STe... zeker weten... wat kan mij die fleurig gekleurde balkjes en hoge resolutie op de pc nou schelen... :D
het doet wat het doen moet en doet dat gewoon goed... klaar! 8)

cubase 2.01... uit de tijd dat software nog werd gescreven in honderden Kb's ipv Mb's (hoe was't meuglijk he? ;))
ik vind idd 2.01 stabieler dan 3.0 alhoewel deze laatste o.a. wel 8 mixermaps kan verwerken...
 
Ik heb ook een 1040 staan maar gebruik hem niet ;) Maar als de pc gaar is dan :biertje:
 
ik heb versie 1.02 ofzo op de pc altijd gebruikt.

Ik had nooit plugins nodig, en geen vst's... dus tja, dan werkt het gewoon makkelijk en supersnel.
 
Die heb ik ook nog staan. Ja, het werkt lekkerder dan bv. VST. Ik raad het zeker aan als je alleen midi wilt doen.

Maar kom op, hoe langzaam het scherm wordt verversd als je een menu ofzo opent, en zo'n monitor is wat... 12 inch zwart/wit? Dat zijn toch grote nadelen die je niet kan ontwijken. Of je moet voor een Atari Falcon gaan.
 
jaja hier nog een atari gebruikerCubase 2.01.....atari voor midi en voor audiobewerking een pc

ps ik heb een splinter nieuwe muis(rond):)


Maar ik wil in de toekomt een mac aan schaffen........en...enz enz enz...;)
 
ik ben eigenlijk heeeel laat van de Atari op de pc overgegaan.....was eerst ook moeilijk en kut en zo....maar nu ik eenmaal de pc gewend ben zijn de voordelen toch wel extreem...( en ik gebruik alleen maar Cubase voor sequencen...)..

al is het alleen maar om van die berg floppies af te zijn....

en die kut-atari-muizen werd ik ook niet vrolijk van....heb verschillende geprobeerd,allemaal kut......en nu heb ik zo'n fijne optische muis....aaaaah,lekkel...
 
qua Monitor... de SM124 is idd klut met pleren... ik heb het dan ook over een SM144
ik vind atari monitoren juist ontzettend stil om naar te kijken...
* atari was trouwens wel de eerste fabrikant die daadwerkelijk een percecte 640x400 monitor kon produceren destijds....
qua Mouse... tsja de standaard muis zal ik maar nix over zeggen 8o) ik gebruik zelf een omschakelbare Amiga mouse...

Atari + Cubase... je moet het gewoon zien als vintage sequencing... 8)
 
Ik heb een Atari 1040 STfm met (de originele, legale, zelf-gekochte) Cubase 3.1 en dat gaat nog altijd prima. Als je geen audio wil (ik heb toch een S5000) en geen VST's of VSTi's (ik vind dat ik sounds en effecten genoeg heb) dan is dit nog altijd de beste oplossing! :okdan:

Okay, sinds kort heb ik er een pc met Cubase SX bij... maar dat komt omdat iemand me Absynth en V-Station enzo liet zien... :engel:
 
Bergen floppies?

Bergen floppies?

Welnee joh, je hebt er maar twee nodig.
Of neem een Mega Ste en je hebt een harddisk die je niet volgesequenced krijgt (Niet met audio beginnen maar daar was hij toch al niet geschikt voor).
Aanzetten, klik, klak, spelen maar!
Dat is nog steeds te gek.
En een gewone 1040 met monitor die is wel erg geruisloos.
Ik heb nog wel het een en ander te koop/ruil voor de liefhebbers (maar ik hou er zelf wel een stuk of twee!).
 
een 1040 STf van 5 euro (wegens geheugen niet uitbreidbaar) hier met Cubase 2.01, retestrak en de swing creƫer je zelf

niet uitbreidbaar en daarom moet ik bij preferences de score editor, phrase synth en midi manager uitvogelen om remixen van 10 minuten in elkaar te kunnen boksen, maar kom zelden boven de 8 minuten voor Club Mixen

Dus het werkt en crashed nog minder dan mijn toen ( in 1992) nieuw gekochte en op wisselstukken depot belandde STe wegens onvindbare printbreuk

Als ik het zo hoor ben ik blij niet alleen te zijn en sta ik zelfs versteld van het aantal gebruikers!

Heb ook een soort PC(amiga?) muis erop en die voelt evengoed aan als op PC en een SM144 scherm, maar heb ook nog wat reserve onderdelen/monitors. Ik kan ook in het ergste geval mijn PC in de studio trekken met VST en een midiman midisport 2x2, op krak dezelfde plaats installeren en voortwerken.


:halleluja
 
Vintage Sequensing...yeah...Ik gebruik nu ongeveer een jaar Cubase 5 op de pc en het kan toch niet en nooit aan de strakheid van de atari tippen. Al die VSTi 's zijn wel vet kewl, maar een paar hardwarebakken, een akai s2000 en een atari werkt eigenlijk inspirerender dan al dat muisgepriegel, maar jah...alles went. Ik gebruik een Atari Mega 1 met Cubase 2.01. Enne...die muis, ik heb ook een ronde, maar ik heb ook nog zo'n vierkante tank liggen voor als deze stuk gaat. Ik sequence ook wel eens de pro53, of reason met de atari...kan ook nog. Toch werk ik hoofdzakelijk met de pc. VST's en hardware gebruik ik door elkaar. De digitale revolutie is onvermijdelijk, maar dat wil niet zeggen dat er geen geniale dingen als de atari voorbij worden geraced zonder om te kijken. Ik houd van mijn atari. :)

Atari rulez zekersteweten. Ik kocht m voor honderd piek en zal m nooit wegdoen.

"Offtopic"-Oh ja en Bass, jij bent toch die gast van wie ik die Syncussion heb gekocht?-"Offtopic"
 
Back
Top