Desktop PC voor pro SONAR

Brice

Stamgast
Lid sinds
5 oktober 2005
Berichten
284
Besten...

ik verander van DAW en ga richting SONAR. Maar daar waar ik altijd met mac gewerkt heb, moet ik nu dus noodgedwongen overstappen op PC.

Daarom ga ik nu een nieuwe pc kopen. Bedoeling is om op professionneel niveau met audio bezig te zijn, daar dat ook nodig is voor mijn job (theater)...

Kan iemand me zeggen waar zeker op te letten? Geluidskaart heb ik extern in mijn systeem.

thx :okdan:
 
Waarom? Je kunt Windows ook op je Mac draaien als er een Intel CPU in zit.

Ben je er toch van overtuigd dat dat niet kan: Je begint met je budget te specificeren als een aantal euro's en kijkt naar een guide zoals http://tweakers.net/tag/Best+buy+guide/

Vervolgens gooi je alle overbodige luxe zoals PC-speakers en dikke grafische kaarten er uit (kost alleen maar geld, maakt alleen maar lawaai). Alles wat je al hebt (bijv. monitor) houd je. Dikke SSD er in - 512 is niet zo duur meer - en klaar is Brice.

Het enige geluid wat een PC in mijn studio mag maken is een biepje als 'ie opstart; voor de rest moet 't ding muisstil zijn. Dat betekent investeren in een goede voeding, een goede koeling en een iets prijzigere kast.
 
Back
Top