Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Het lijkt net of je synth zo uit de 3d printer komt rollen :dubbel:

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Ik heb deze week m’n Sigma en m’n Buzz SOC verkocht. Hierdoor werd mijn SSL Alphalink ook overbodig en krijgt de Nucleus een grotere rol toebedeeld als monitor controller en DANTE hub centerpiece. Mijn hardware setup is nu volledig OTB, PC kan uitblijven en we mixen op KORG MW-2408 en sequencen met de Cirklon.

Morgen gaat de MOOG semi modular set er ook uit en een nieuwe full size KORG Odyssey is onderweg.

De MW-2408 heeft 4 stereo subgroups die allemaal naar de nieuwe RME M-32 AD pro gaan. De enige DA’s die ik nog heb zijn de BURL BOMBER Dante en de Dante controller in de Nucleus2. Minder gear, meer focus. Klinkt ook echt superstrak allemaal in de nieuwe ruimte..

Als ik n verzoekje mag doen, hamerende bassline met de odessey, decay lager dan de sustain en n snufje release en de filter ook sequencen af en toe :W

best n vreemde behuizing voor die jasper. Waarom steekt dat hout uit? Stoort dat niet?
De behuizing is eigenlijk een houten koffer. Mijn vrouw heeft die gemaakt toen ik met de bouw van de synth bezig was. Het houtje wat er doorheen zit houdt de synth in de behuizing. Als je die er aan de zijkant uit trekt kun je de synth er zo uit tillen. Leek me makkelijk voor modificaties. De bedoeling was om aan het uiteinde van dat dwarshout aan beide zijden een gaatje te maken waar een draagriem aan vast gemaakt kan worden. Dan kun je 'm dus aan je schouder hangen en meenemen. Dat is er helaas nog niet van gekomen... Er zit uiteraard ook een deksel bij die er op/ingeschoven kan worden. Maar voor de foto heb ik die er even afgehaald. Dit is het principe:

1736019844854.png

1736019875071.png

1736019914836.png

De ruimte aan de bovenkant wil ik tzt nog wel gebruiken om een MIDI interface in te bouwen. Er zou ook nog een sequencer komen, maar die is helaas nooit verder uitgewerkt door Michigan Synthwerks. Wellicht dat ik nog wel ooit zijn Gnot of Nest ga bouwen.

Is dat een eigenbouw synth, de Jasper?

Okee, hij deed me al ergens aan denken.:D

Nieuwe setup werkt, hybrid tussen DANTE en MADI

Nog steeds de madifx met nu de M-32 PRO als inputs, hier zitten de main & 4 subgroups van de KORG MW-2408 op. Op de KORG zitten al mijn analoge synths. Die komen dus nu gemixed in 5 groepen als 5 stereo kanalen Cubase binnen. (Inmiddels ook geupgrade naar 14)

In Cubase gebruik ik de MadiFX AES IN en OUT om te verbinden met de BURL DAC > ADC voor mijn chain (SSL Fusion < Dangerous BAX EQ > Dangerous Comp >)

Deze chain is dan tevens mijn main out en monitor ik via DANTE OUT op de BURL ADC naar de SSL Nucleus2.

Tevens gaat er van de Nucleus2 een DANTE verbinding naar de BURL DAC om zo via een DANTE inject ook de chain op een outboard mixdown van de MW-2408 te gebruiken. Het mooie is dat via DANTE controller de BURLs en NUCLEUS2 geprogrammeerd zijn. Dus eindelijk weer een discrete hardware setup waarbij de PC uit kan blijven. Al dit moois werkt nu op 96kHz met een latency van < 1ms 😁 👌

Zit nog te kijken naar een Madiface Dante als vervanger voor MadiFX maar anders als de DANTE feeds zichtbaar krijgen in Cubase voegt het eigenlijk niks toe. Nu zie ik de DANTE streams niet (wel de AES streams ) waar ik ook de capture mee doe naar WAV

De MW-2408 is écht een toffe mixer! Klinkt goed, wordt vaak als live gepositioneerd, maar de FX sectie van de KORG is écht goed.

Laatst gewijzigd:
Ik zou het tijgervel laten liggen, maar die speakers wel in de lengte van de ruimte laten schieten :)
er zit in rare drempel in het plaffond die kant op (zie je in de 3d een beetje)

en op deze manier heb ik meer ruimte voor de indeling, op de muur er achter komen 3 absorb/reflectie panelen dus acoustiek zit zo wel goed

er zit in rare drempel in het plaffond die kant op (zie je in de 3d een beetje)

en op deze manier heb ik meer ruimte voor de indeling, op de muur er achter komen 3 absorb/reflectie panelen dus acoustiek zit zo wel goed
Als er gips in die verlaging zit, kan/kon je daar een cloud in maken. Verder denk ik dat je nog wel iets verbetering eruit haalt door de desk in het midden te zetten zodat de monitors op gelijke afstand van de zijwanden staan.

Back