SH101 EHBO repair

cuba7000

Ouwe rot
Lid sinds
28 Maart 2004
Berichten
3.495
Locatie
Rotterdam
Mijn SH101 heeft een mankement hij doet het niet meer via het toetsenbord/seg hij doet het wel via cv/gate

als ik hem aanzet ,kan ik een toets aanslaan,maar de volgende toets klinkt al zachter/distorted aslof de stroom eraf gaat ,zal nog wel geluidsfragment toevoegen, als ik hem aan en uit zet doet hij dit voorgaande helemaal niet meer en is het toetsenbord dood,dan duurt het weer een half uur zoiets en dan kan ik weer 1 toest aanslaan...ala het zelfde als ik beschreven heb

ik heb nog een andere (jaaa de tofste synth) sh101 ik had even de kabels die uit het toetsenbord kwamen op de defecte 101 aan gesloten en dat werkte perfect,dus de toetsen zijn prima

iemand enig idee,misschien iets simpels , er zit waar de kabels van het toetsenbord aankomen een microprocessor Toshiba tmp80c49P-6 ik heb voor de zekerheid even alle pootjes en daaromheen van vers soldeer voorzien ,ik dacht misschien slecht contact maar dat mocht niet baten,

anders misschien opties tot reparatie mannen/vrouwen omgeving Rotterdam of verder anders(tegen betaling)
 
Ik heb ooit gedoe gehad met mijn sh101 wat bleek te liggen aan de CV/Gate input jacks.
Die zitten naar boven gericht en vangen makkelijk viezigheid.
Misschien is dat het euvel?
 
dat is maf; ik heb het omgekeerde probleem met m'n 101: toetsenbord werkt prima, maar via cv/gate wordt het geluid steeds zachter.. ik verdenk mn syntecno teebee als oorzaak, want die doet wel vaker vreemd, maar ik kan het niet testen. ik kan je dus niet helpen hiermee, maar ben wel benieuwd wat anderen hierover te zeggen hebben..
 
hij werkt gewoon prima met cv gate input. maar clean het wel voor de zekerheid ,,er is iets volgens mij met de spanning denk ik rondom de micro processor, of de processor is kaduk
 
Kan mij niet voorstellen. Dan zou over cv gate ook niet goed moeten gaan.

Reinig alle in en outputs maar eens goed. Incl CV gate.
Daarbij ook even de jacks laten 'neuken'.

Idd doorsolderen kan ook helpen. Vooral de onderdelen die het warmst worden.
 
ik heb op de printbaan gekeken wat naar die processor liep,en toen die onderdelen eruit gehaald en naar de elecronicazaak geweest 7 elco,tjes en volgens mij wat spanningregelaars en een kristal,maar ik heb niks na gemeten ,zou niet weten hoe dat moet, totaal was ik iets van 12 euro kwijt
 
Back
Top