Pinout voor AMT8

DeejayTim

Stamgast
Lid sinds
14 oktober 2009
Berichten
272
Locatie
de buren.
Beste synthers,

Ik heb onlangs een Emagic AMT8 gekocht die ik wil aansluiten op een seriële (RS-232) aansluiting van een computer. Er staat me bij dat dit niet de standaard pinout is en dat ik dus niet de standaard RS232 kabels kan gebruiken uit de winkel. Klopt dit?

Graag bedankt voor de hulp.

Groet,
Tim
 
In de PDF manual vd Unitor/AMT staat de pinout uitleg ook, k weet 'm effe niet direct online staan.
Want er is nog een unidrv227b versie ook vd de unitor driver, da's voor XP SP3,
Maw. Die link van etaoin is al heel erg oud,, denk 'k zo.. en de apple lnk werkt ook ni meer..??

Viola: http://www.stephenm.be/sf/Unitor8en.pdf
 
Handleiding pag.5

Unitor8 package..... bladiebla
This manual
Power supply
Serial RS422 Mac OS compatible
Serial RS232 Windows

enz enz

Wat ik hieruit opmaak is dat je dus gewoon een RS232 *Windows kan gebruiken
 
Ja idd, mss wel,, Da's enkel 'speciaal' om die Unitors/ AMT's aan elkaar te koppelen ??
 
is een gewone seriele kabel
maar een seriele kabel is niet gelijk aan een null modem kabel

overigens, zover ik weet:
- alle AMT8's hebben usb
- enkel de unitor MKII heeft usb, de eerste unitor niet.
 
Ik ben ooit ook bekend geweest met een unitor8 en bij mijn weten is die seriele poort gewoon een standaard poort.
Dus aansluiten en gaan.
Volgens mij is deze poort niet enkel te gebruiken om door te lussen.
 
Aansluiten met een gewone RS 232-kabel lukt helaas niet. Ik heb de juiste drivers geïnstalleerd, de juiste IRQ opgegeven maar mijn pc herkent de AMT8 gewoon niet. Unitor8-conrol geeft steeds aan dat de AMT niet beschikbaar is...
 
Aansluiten met een gewone RS 232-kabel lukt helaas niet. Ik heb de juiste drivers geïnstalleerd, de juiste IRQ opgegeven maar mijn pc herkent de AMT8 gewoon niet. Unitor8-conrol geeft steeds aan dat de AMT niet beschikbaar is...
Zie hier :)
 
Ik heb er ooit 3 gestacked, prima werkend...maar wel heel lang lopen prutsen :-)
Bij PC begin je met de USB, die lus je eventueel door naar de 2e AMT via de rs232 ... thats it.
 
4 gestacked hier, ook prima

ik zou eerst eens proberen of je ze standalone aan de praat krijgt
en ook overwegen om gewoon usb te gebruiken ;)
 
Uiteindelijk heb ik zelf een RS-232 kabel gesoldeerd zoals in de manual stond aangegeven en het werkt allemaal naar behoren! Bedankt in iedergeval voor het meedenken.

Gr,
Tim
 
Back
Top