Cubase: output veranderen zonder naar mixer te gaan

musicheaven

Ouwe rot
Lid sinds
4 december 2008
Berichten
3.794
Kan je in cubase de outputs van een track (vst, audio) veranderen ZONDER naar de mixer te gaan.

Nu ga ik steeds naar de mixer, en dan helemaal bovenaan de mixer kan je de outputs en inputs van een track veranderen. Is het mogelijk dit bv in de track inspector links van het scherm (waar je kan klikken voor inserts, sends of eq's etc) of elders te doen? Ik heb het namelijk niet gevonden links op het scherm.

Vermits ik extern sum moet ik nogal vaak tracks van output veranderen en steeds naar de mixer moeten gaan is nogal vervelend.

Alle hulp welkom.
 
Gewoon een template maken ? Met alle routing er al in, waarom zou he willen wisselen?
 
in- en outputs staan standaard toch gewoon in de track inspector? en kun je daar ook veranderen.
 

Attachments

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    50 KB · Bekeken: 63
Je kunt je sends trouwens ook prima gebruiken om naar verschillende/meerdere outputs te routen, misschien is dat iets om ook eens te proberen, dan hoef je niet te switchen.
 
Raphie

: ik heb een gigantische template waarin alles is verwerkt, maar vst's heb ik hier niet in opgenomen.
Soms verander ik ook wat ik naar welke outboard stuur, dus dan moet de routing toch even veranderen. Kan je niet van uit..


Remmelt:

1
he vreemd, ik zie ze er bij mij niet opstaan, zal eens in dat menuutje kijken waar je kan customizen, maar kon ze daar ook niet vinden; heb er misschien overgekeken.

2. Ja met die sends is handig, doe ik ook soms. Maar standaard komt alles zowieso (dat kan je dus niet veranderen in een template) gerouted naar de 'cubase main out'. Als je dan een send gebruikt, blijft die output naar cubase out gebruikt + de output naar externe summer, terwijl ik meestal enkel de output naar de summer wil gebruiken.

thanks voor de tips!
 
Back
Top