Ableton live 9 intro met korg kronos

jpa

Nieuwkomer
Lid sinds
27 december 2009
Berichten
22
Sinds een paar dagen beschik ik over ableton live 9 intro. Via usb heb ik mijn korg kronos aangesloten. Bij de instellingen heb ik voor midi in het kronos keyboard en voor midi out de kronos sound. De optie track, sync en remote heb ik bij zowel in als out op on staan. Daarnaast heb ik de kronos editor v2.1 geinstalleerd als vst plugin. Voor audio heb ik mijn geluidskkaart in mijn laptop geselecteerd. Aan de midi settings in de kronos heb ik niets gewijzigd.

Een midi track inspelen gaat goed. Als ik een sound uit ableton gebruik gaat het afspelen ook goed.

Wat ik graag zou willen is dat ik de geluiden uit de kronos kan gebruiken voor het afspelen. Dit lukt echter niet. Ik krijg geen geluid. Ook niet als ik aan het midi track de vst plugin toewijs.

Wie kan mij vderder helpen met de settings zodat ik de sounds uit de kronos voor output kan gebruiken.

Alvast bedankt. Een beginnende ableton live 9 gebruiker.
 
Dat werkt wel bij een standaard versie maar niet bij intro. Betekent dit dat het niet kan via de intro versie van ableton?
 
ik heb het nooit geprobeerd over usb omdat er geen asio driver voor is, maar in theorie zou het moeten werken met asio4all.

De editor is puur een software editor en staat compleet los van de audio afhandeling. Wat je zou moeten doen, is dan een audio spoor aanmaken in ableton live en dan rechts op je scherm op het ronde icoontje IO klikken, dan kun je in dat audiospoor je audio bron (in dit geval dan de asio4all kronos input) kiezen.

Maar het zijn allemaal wel lapmiddelen op die manier. Beter is het om gewoon een goede audio interface erop aan te sluiten en daar je kronos outputs (analoog) op aan te sluiten. (of spdif).
 
Dus als ik het goed begrijp zijn er 2 goede opties.

1. Via audio interface (bv de M-audio M-track)
2. Upgrade naar standaard versie ableton live zodat ik external instrument kan gebruiken

En is het dan zo dat ik bij beide opties de controls van de kronos kan gebruiken om het geluid aan te passen (effecten etc)?

Bedankt voor de hulp.
 
Dus als ik het goed begrijp zijn er 2 goede opties.

1. Via audio interface (bv de M-audio M-track)
2. Upgrade naar standaard versie ableton live zodat ik external instrument kan gebruiken

En is het dan zo dat ik bij beide opties de controls van de kronos kan gebruiken om het geluid aan te passen (effecten etc)?

Bedankt voor de hulp.
2 staat er los van, de kronos usb is gewoon minder geschikt om als windows audiokaart te gebruiken. De audio in oplossing werkt op zich sowieso wel, external instruments is meer een handige oplossing om vsts en hardware tegelijk in sync te kunnen gebruiken.
 
Back
Top