Motu traveler mk3 + Motu 828 mk2 (beide FW) daisy chainen

Scart

Noodle till you die
Lid sinds
18 juni 2014
Berichten
394
Beste forumers

Ik bezit twee motu FW kaarten ( traveler mk3 en de motu 828 mk 2) en nu vraag ik me af of het mogelijk is om beide kaarten met elkaar te koppelen zodat ik alle in en outs kan gebruiken om naar een hardware mixer te sturen.

Hoop dat wellicht hier iemand een oplossing heeft en hoe ik dit moet bewerkstelligen....

Hoor graag jullie reactie :halleluja
 
Koppelen doe je via ADAT

De traveller heeft geen ADAT dus dat gaat je niet lukken.
 
Ik denk dat het meer de bedoeling is om beide tegelijk te gebruiken zodat alle kanalen op de computer beschikbaar zijn. Dat zal platform afhankelijk zijn. Op de Mac is het waarschijnlijk niet zo'n probleem (als de motu driver het snapt) met een aggregate device, op windows kun je maar één asio device gebruiken.

Doorlussen kan gewoon op de tweede firewire poort van de 828. Ik heb daar wel eens een videograbber aan gehad (die ook gewoon audio deed, tegelijk met de 828 ).
 
Wow thanks voor de snelle reacties.

Het is inderdaad mijn bedoeling om meerdere kanalen op mijn computer te gebruiken en deze dan weer te routen naar een mackie.

Ik werk inderdaad met een Mac maar aggregate device zegt me niets?

Kun je misschien iets specifieker zijn etaoin?

Als ik de beide kaarten doorlus moet ik neem ik aan ook iets aanpassen in mijn prefs van mijn daw. ( ableton) of heeft dit met het aggregate verhaal te maken.

Alvast weer dank
 
Je traveler MK3 heeft trouwens wel ADAT lees ik net, de Ultralite Traveler MK3 niet.
Ik wist niet dat er een 'non ultralite' traveler bestond.

Linken via ADAT kan dus wel. :-)
 
Aggregate device is niet nodig in ableton zover ik weet
Geen idee of er dan voordeel is om het zo in te stellen
 
Aggregate device is niet nodig in ableton zover ik weet
Geen idee of er dan voordeel is om het zo in te stellen

je kan maar 1 device selecteren, dus als je ze beide tegelijk wilt gebruiken moet je dus wel een aggregrate device maken.

en er is trouwens een ultralite en een traveler. er is niet zoiets als een ultralite traveler ;)
 
Ik werk inderdaad met een Mac maar aggregate device zegt me niets?

Kun je misschien iets specifieker zijn etaoin?

In het audio/midi panel kun je een "samengesteld apparaat" aanmaken, waarbij je dan vervolgens kunt selecteren welke inputs en outputs (van andere apparaten) onder dit pseudo-apparaat vallen.

En dat samengestelde apparaat kun je dan gebruiken in Ableton etc.
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2014-08-11 om 08.30.07.png
    Schermafbeelding 2014-08-11 om 08.30.07.png
    13,5 KB · Bekeken: 79
je kan maar 1 device selecteren, dus als je ze beide tegelijk wilt gebruiken moet je dus wel een aggregrate device maken.

Juist!
Voor een of andere reden dacht ik dat het in ableton wel mogelijk was meerdere te kiezen :stupid
geen idee hoe ik daarbij kwam.
 
Back
Top