SH-32 Arpeggiator problemen

Chili

Ingeburgerd
Lid sinds
24 december 2005
Berichten
80
Goedemiddag allen

Het lukt mij niet om de arpeggiator van mijn SH-32 zo te programmeren als ik wil, na meerdere keren stap voor stap de manual doorgelopen te zijn.
Misschien wil ik iets dat niet kan, misschien doe ik iets verkeerd, misschien werkt de SH-32 niet zoals hij zou moeten.

Ik loop tegen de volgende 2 problemen aan:

1. Programmeren via de realtime input mode:

stukje uit de manual:
Creëren van stijlen (Styles) door de noten te spelen zoals als ze uitgevoerd behoren te worden (REALTIME).

2. Houdt ARPEGGIATOR [ON] ingedrukt en druk op [VALUE
(REALTIME)].
3. “G.**” verschijnt in het display (** geeft het aantal grids aan). Druk op [VALUE /] om de Style lengte uitgedrukt in aantal grids (1-32) te specificeren. Hiermee zijn de voorbereidingen voor Realtime Input compleet.
4. Druk op [WRITE (EXEC)]. [WRITE (EXEC)] verandert van een knipperend naar een constant
licht, het begeleidend metronoom geluid is te horen en een
aftelling “-3, -2, -1, 0” verschijnt in het display.



Zodra ik stap2 uitvoer, begint de metronoom te klinken. Als ik vervolgens (na stap 3) stap 4 uitvoer, komt de aftelling niet tevoorschijn.
Ik heb toch geprobeerd iets in te spelen, als ik vervolgens op EXIT klik en de arpeggio probeer voor te beluisteren, zijn er geen noten geregistreerd.



2. Programmeren via de step mode

stukje uit de manual:
Creëren van stijlen door één geluid tegelijk te spelen (STEP)
2. Druk op de SH-32´s nootinvoer knoppen of bespeel extern MIDI keyboard om de eerst noot in te voeren.
....
• Een maximum van zestien noten (die toonhoogte specificeren) kan gebruikt worden binnen één Style. De toonhoogtes worden niet langer opgenomen zodra u de zeventiende of enige andere noot die nieuwe pitches hebben invoert. Alhoewel in dit geval het schema doorgaat maar let op dat de data leeg is.


Het lukt mij om via deze methode de arpeggiator te programmeren, als ik echter verschillende toonhoogten inspeel en de arpeggio vervolgens nabeluister, zijn alle ingevoerde steps dezelfde toonhoogte. Ook als ik minder dan 16 steps programmeer. De steps zelf kloppen wel.


Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen!
 
Probleem 1 is inmiddels min of meer opgelost; het blijkt dat je de arpeggiator niet in realtime in kunt spelen als de SH-32 via midi gelinkt is aan een ander device dat de clock bepaalt.
Zodra de clock op internal staat, werkt het wel.
Wel loop ik er hierbij ook tegenaan dat variaties in toonhoogte niet meegenomen worden, enkel de steps worden geregistreerd, zoals ook bij probleem 2 staat omschreven.
 
Back
Top