Ableton 3

Richard

ultravisitor
Lid sinds
23 juli 2001
Berichten
350
Locatie
Amsterdam
Ableton Live 3 Beta Announcement
On Saturday, August 30, 2003 you will find information regarding Live 3 and it's new features on this website. Starting that day you will also be able to download a Beta version* of Live 3 from www.ableton.com. We encourage all of you to try out this Beta version* and report your experiences to Ableton.

Ableton will offer a free downloadable upgrade from Live 2 to Live 3 for all registered users who have purchased and unlocked Live 2 no earlier than August 1, 2003. So if you purchase Live 2 right now, you will get a free upgrade to Live 3 as soon as it is available. This will enable you to start working with Live 2 right away and make you one of the first to work with Live 3!

So please visit our website on Saturday, August 30. You may also want to subscribe to the Ableton newsletter. The next newsletter will provide you with all information on Live 3, the Beta version* and the planned release date of Live 3 (those who have already subscribed to the Ableton newsletter do not have to subscribe again). Happy Beta testing!

Kind regards,
Your Ableton Team.

* A Beta version of Live is an initial (pre-release) version of the software which will time out as soon as Ableton releases Live 3. There may still be bugs and incompatibilities in the Beta version. The aim of such a version is to have experienced users try it out, report bugs and let Ableton know how it is functioning on their systems. The sooner you try out this beta version and report your experiences, the sooner we will be able to release a rock solid version of Live 3!
 
Gaaf! Alweer een nieuwe Ableton versie met bugs. ;)

Wat zullen ze er dan nog meer in stoppen. In vond het al redelijk compleet nl.
 
vst support ?!
midi mogelijkheden ?!
meer effecten ?!
betere timestrect algorithmes
 
Origineel geplaatst door endonyx
vst support ?!
Was al.
midi mogelijkheden ?!
Zelf midi pattersn kunnen maken en realtime triggeren zou briljant zijn.
meer effecten ?!
Ze zochten nog mensen om die FX te bouwen ooit nog. Maar wat er bij zit is al redelijk compleet. Voor de rest heb je VST.
betere timestrect algorithmes
Hadden ze al verbeterd, maar komt nog steeds niet in de buurt van SonicFoundry kwaliteit.
 
Origineel geplaatst door dextah
Een simpele eq per channel zou ook wel fijn zijn . En inserts in plaats van alleen sends .

Je kunt een 4 band EQ als insert per kanaal gebruiken dus het zat er al in. ;)
 
ja ja ableton 3 das weer vetjes !! voor mij is ableton de app geen midi geknoei live inspelen eventueel midi sync simpel full
controll over fx-parameters en pitch etc etc . simpel live te gebruiken . opnames heb je clean . altijd alle juiste sampels voor rmx-en . audio is naar mijn mening veel beter dan een midi spoor . midi is maar een stuur signaal . heb veel met cubase gedaan maar dan ben je alleen maar bezig met programeren updaten en help lezen . kan me best voorstellen dat het voor de meeste mensen werkt maar die willen dan alle synths kunnen bedienen en controller date editeren bewerken en opnemen .. wat saai .. als ik een synth line met een filtersweep real time opneem en het gaat niet helemaal goed dan doe ik het nog een keer .. veeeeeel muziekaler .

nooit geen sounddiver of andere sound setup backup,s
 
:D :{ :D :halleluja :eureka: :koffie: :walker: :D :peukie: 8) :okdan: :okdan: :walker: :geslaagd: :) 8) 8) :D :D :luv: :koffie: :P :{ :) :) :)

De vettigste arranger ooit wordt vet de allerallervettigste arranger van alle omniversa ooit, in alle tijdsdimensies, in excelsis, deo

.me = happy
 
WAAAAAAAAAAAAAAROM toch geen MP3 support....boehoe snif!!!

enniewee...na mijn vakantie toch maar es wat serieus gaan experimenteren met reason 2.5 en live via rewire..ik zie veel potentie, ook voor live-dingetjes..
 
Origineel geplaatst door dextah
Kan je vanuit Reason ook externe midi aan sturen .

nope....perfect zou natuurlijk VSTi, Midi-out, MP3 en finalscratch support zijn, bij voorkeur in Ableton Live... Reason gaat dat toch niet krijgen in de nabije toekomst......dat zou dan de ideale live setup zijn met een mooie controller erbij...
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door olafmol
WAAAAAAAAAAAAAAROM toch geen MP3 support....boehoe snif!!!

dit vragen veel mensen zich af maar dit komt omdat de mp3s dan
realtime moeten gedecode worden en dat zou dan problemen
geven omdat het nog niet snel genoeg zou kunnen gebeuren of
omdat het teveel geheugen zou inpakken. ik weet er het fijne ook
niet van maar het realtime decoden is het probleem.

greets isnieZot
 
Origineel geplaatst door isnieZot
dit vragen veel mensen zich af maar dit komt omdat de mp3s dan
realtime moeten gedecode worden en dat zou dan problemen
geven omdat het nog niet snel genoeg zou kunnen gebeuren of
omdat het teveel geheugen zou inpakken. ik weet er het fijne ook
niet van maar het realtime decoden is het probleem.

greets isnieZot


ja dat zeggen ze...ik geloof er zelf nie zo in hoor...er zijn genoeg programmas die realtime een heleboel met MP3 kunnen doen, inclusief pitchen etc..... op zich is het ook geen probleem als ie gewoon een heel stuk naar .WAV decode als je een mp3 naar een track sleept..... maargoed.....maakt ook niet uit..tis aan ableton zelf..
 
Origineel geplaatst door fuse

Zelf midi pattersn kunnen maken en realtime triggeren zou briljant zijn.

Ja is er eigenlijk een programma wat dat doet?
Ik meen me alleen een programmaatje te herinneren voor de Mac wat dat dus kan, maar die thread kon ik niet meer vinden
Iemand info over een windows variant, zeg maar een soort van ableton midi?
want ik ben nog steeds op zoek naar de "ultieme sequencer"

:kont:
 
De ultieme sequencer bestaat niet.

Maar als ze reason ook midi out geven (meer dan alleen een sync signaal) dan zou dat mooi zijn.

En dat Mac progje is dat niet iets in MAX/MPS gemaakt of zo?

Nou ja, toevallig dat ik een MFX versie van een step sequencer gevonden heb. Maar die vind ik zelf niet bruikbaar.
Maar check zelf maar even uit anders:
http://www.midifo.com
 
ik heb iets gehoord van een vst plug met daarin een simpele midi seq
 
Back
Top