RM1X sequence vraagje

Prismatex

Quint
Lid sinds
23 september 2002
Berichten
31
Locatie
Den Haag
Misschien kan iemand mij helpen met het volgende:
Is het mogelijk om een actie uit het "Job"-menu (bv Transpose, copy, dat soort dingen) ook op 1 spoor toe te passen? Voorbeeldje:
Ik heb twee sporen. En nu wil ik een van de twee transposen met 36 noten/ drie oktaven. Ik ga naar Job--->transopse en vul netjes de waarde 36 in. Track wordt getransponeerd. Alleen het track dat hetzelfde moest blijven is ook getranponeerd.
Ander voorbeeldje:
Ik kopieer een track (laten we zeggen 9) uit section A naar track 9 section B. In section B voeg ik wat noten toe. De bedoeling is dus dat ik in twee verschillende secties twee verschillende melodieen hoor.

Kortom, er zit een soort connectie tussen de verschillende sections, tracks en acties. Weet iemand hoe je dit kunt opheffen, want ik kan het niet vinden.

Alvast bedankt
 
Wat je probleem veroorzaakt is dat je in de warbent met tracks en phrases.

Je rm1x heeft 16 tracks, in een track neem je iets op en dan wordt dat een phrase. Je midi informatie staat dus niet in track 9, maar in een phrase in track 9. Snap je het nog? Staat ook in de handleiding btw...

Het komt dus voor dat deze phrase (een stukje ingespeelde midi informatie 'je melodietje') ook in een andere track staat.. als je nu iets in track 9 aanpast, dan pas je dus eigenlijk iets aan in phrase... en dan veranderd bv ook iets in track 11, omdat daar dezelfde phrase staat.....

Wat er in jouw geval dus gebeurd als je iets meteen job functie veranderd is dat je een phrase aanpast die ook in een andere sectie staat.. je kan namelijk gewoon de midi data per spoor veranderen..

Als je op de wite patter button drukt zie je welke phrase is toegewezen per spoor.. deze kun je daar gewoon veradenderen in een ander. Elke stukje datje inspeelt word een phrase (zie het als zo'n blokje in cubase).
 
Back
Top