DIN SYNC OUT -> MIDI OUT?

sx200k

Stamgast
Lid sinds
17 juni 2011
Berichten
104
Locatie
h2o
Hoi kan iemand mij helpen met een synchronisatie oplossing voor de volgende apparatuur?

1. Acidlab Miami (MIDI IN - DIN SYNC IN / OUT)
2. Echo Audiofire 4 / 12 (MIDI IN / OUT)
3. Live 8

Ik zoek dus een kabel / syncdoos voor:
DIN SYNC OUT -> MIDI OUT

Aangezien de Acidlab geen MIDI OUT heeft en ik maar geen stabiele sync krijg met de standaard MIDI IN ben ik op zoek naar een mogelijkheid om de Acidlab te gebruiken als masterclock voor Ableton Live.
Heeft iemand hier ervaringen mee? Wellicht is er een mogelijkheid om de Acidlab een MIDI OUT mod te geven?
 
Ik gebruikmeen syncgen II PRO, maar kost bijna net zo veel als de Miami
 
Live 8 als slave zal ook niet goed gaan
Die echo heeft dc coupled outputs als ik het goed begrijp ( http://www.muffwiggler.com/forum/viewtopic.php?p=1445671 ) dus je kan gratis en voor niets kabeltje maken en Sync Unit DC gebruiken (check mn sig). Zal superstrak syncen met ableton als master en acidlab met dinsync

Heb je wellicht ervaringen met het syncen van Live aan hardware?
Waarom zou dit niet goed lopen volgens jou?

De syncgen II PRO / MS06 zijn alternatieven, maar het solderen van een kabel leek mij in eerste instantie wat goedkoper. :)
ik ga eens proberen een kabel te maken, dus van din sync naar Jack - stereo of mono?
 
Ik denk niet dat je het probleem moet verlegen omdat je nu geen goede midi-clock kan uitsturen van ableton naar je miami.
Zoals je nu al ziet in de opmerkingen kom je vanzelf weer andere problemen tegen.
Die midi clock uit vanuit die echofire behoort gewoon goed te werken.


[zeikmode=on]
Ik gebruikmeen syncgen II PRO, maar kost bijna net zo veel als de Miami

Wat is nou volgens jou de meerwaarde van je opmerking ??
Je geeft niet eens aan of die syncgen je uberhaupt wel bevalt of niet,
het enigste wat je te melden heb is dat die wel een hoop geld kost.

En wat een verwarrende handtekening heb je tegenwoordig ?
Analogue Mastering , poehpoeh, ik denk ga meteen ff kijken
Moest wel ff lachen toen ik dit lijstje vond: KLIK
Meer dan de helft is digitaal, waar is de tape-recorder ?!?!

shiiiit doe eens even niet zo gek hahaha
[/zeikmode]
 
Laatst gewijzigd:
@sx200k
dinsync, 2 kanalen, 1 kanaal is run signaal (start/stop), ander kanaal is de klok
Met mijn motu neem ik de headphone out (stereo jack) maar niemand belet je dual mono te gaan met andere outputs
(genoeg info op de site)


Waarom een DAW syncen aan midi beat clock meestal een slecht idee is is omdat heel je audio engine een clock nodig heeft van een veel hogere resolutie. Voor deze reden heeft Apple trouwens slave syncing volledig verwijdert uit Logic. Andere DAWs ondersteunen het wel nog, maar op zich is het zinloos.
 
@rvooh
thanks voor de antwoorden. ik las dat Live meer kracht uitbesteed aan het uitzenden van hoge resolutie audio dan een volwaardig midi signaal.
hoe-dan-ook vroeg ik me af of het ongeveer zo'n kabel betreft?
mu-JUD3WtrqrgwzrT_zzFTA.jpg

vervolgens natuurlijk van mini jack met adapter naar interface in.
kun je voor onderstaande illustratie ook een midi kabel her-bekabelen?

syncable.gif
 
Ik denk niet dat je het probleem moet verlegen omdat je nu geen goede midi-clock kan uitsturen van ableton naar je miami.
Zoals je nu al ziet in de opmerkingen kom je vanzelf weer andere problemen tegen.
Die midi clock uit vanuit die echofire behoort gewoon goed te werken.


[zeikmode=on]


Wat is nou volgens jou de meerwaarde van je opmerking ??
Je geeft niet eens aan of die syncgen je uberhaupt wel bevalt of niet,
het enigste wat je te melden heb is dat die wel een hoop geld kost.

En wat een verwarrende handtekening heb je tegenwoordig ?
Analogue Mastering , poehpoeh, ik denk ga meteen ff kijken
Moest wel ff lachen toen ik dit lijstje vond: KLIK
Meer dan de helft is digitaal, waar is de tape-recorder ?!?!

shiiiit doe eens even niet zo gek hahaha
[/zeikmode]

complete chain is analoog, conversie is nodig omdat mijn klanten digtaal aanleveren, maar we kunnen altijd je cassettedeck in een attended sessie aansluiten hoor, geen probleem ;)

maar om op de prijs terug te komen een goedkope oplossing is er vaak niet, die van Rvooh kan werken ,maar anders zit je toch snel aan innerclock, worden niet voor niets zo goed verkocht. Maar goed eerst de andere optie maar eerst proberen.
 
net ff een kabel gesoldeerd, maar helaas geen succes.
had geen 1/4 pluggen meer liggen dus heb mini-jack adapters gebruikt, zonder enig resultaat.

om zeker te stellen, toont de illustratie aan dat er in totaal 3 verbindingen worden gemaakt naar de pinnen?
indien het gebruik van 2 mono jacks, neem ik aan dat de aarde-draden van beide pluggen word samengevoegd en gesoldeerd op de ground aansluiting?
 
Ja
Makkelijker is gewoon een doosje maken ipv een kabel

De verkoopcijfers van innerclock ligt vooral aan hun gevoel voor marketing ;)
 
@rvooh
Ik heb je links bezocht en gekeken naar een doosje, ook de website meldt dat dat makkelijker zou zijn.
heb je wellicht deze doos zelf gebouwd, tips of een bouw-link?
 
nee geen link. het is echt simpel, zo simpel dat het geen uitleg behoeft ;)

jack input(s) en 1 tot 4 dinsync outputs en klaar
 
Back
Top