Motu 828mk3 FW en FW>Tunderbolt adapter

Bob1991

Ouwe rot
Lid sinds
13 november 2004
Berichten
676
Locatie
Haarlem
Momenteel ben ik opzoek naar een nieuwe laptop, en het probleem is dus dat Firewire er zo goed als uit is. Wel komen er steeds meer laptops met Thunderbolt-poorten.

Ik heb een Motu 828mk3 firewire waar ik meer dan tevreden over ben, en deze blijf ik graag gewoon gebruiken. Nu heeft Apple een verloopadapter uitgebracht, van Firewire naar Thunderbolt. Op de forums van Motu schreef Motu dat deze niet ondersteund werden, maar gebruikers probeerden het toch met grotendeels positieve ervaringen, echter ging dit voornamelijk over Macs. Focusrite heeft hetzelfde probleem met z'n Firewire interfaces, maar zij benadrukken op hun website dat het gewoon werkt via zo'n adapter. Zie hun pagina: http://us.focusrite.com/news/saffire-works-with-thunderbolt

Inmiddels schrijft Motu dit: http://www.motu.com/techsupport/tec...re-with-apple-thunderbolt-to-firewire-adapter

Blijkbaar werkt het toch wel dus, maar voor mij de belangrijkste vraag: krijg ik de 828mk3 ook op Windows aan de praat met zo'n adapter? Hier valt niks over te vinden, en zo'n adapterkabeltje is te prijzig om het even te proberen.
 
Ik vermoed van niet omdat er geen drivers zullen zijn voor die adapter op windows.
Echter hebben windows laptops meestal wel een uitbreidingsgleuf waar je een mooie TI firewire kaart kan in proppen.
Geen idee of er andere thunderbolt => FW adapters bestaan
 
Hmm, lastig dus. De meeste laptops hebben namelijk ook geen expresscard-slot meer :(
Ondanks dat Apple zegt dat OSX vereist is, zijn er mensen die die adapter draaiende hebben met Windows hardware..
 
Kan je het niet omzetten naar USB3? neem aan dat je nieuwe laptop USB 3 poorten heeft.
Neem aan dat je firewire naar USB kan gebruiken.
 
Nog best wel te vinden hoor. Waar zie jij al die laptops met Thunderbolt-poorten trouwens?

Nu ik aan het zoeken ben. die zijn er inderdaad minder dan gedacht. Voornamelijk in het wat hogere prijssegment. Maar ik ga dan maar opzoek naar een goede Windows laptop mét expressslot, en een TI firewire kaart.. Iemand een idee waar ik zon firewire kaart vind? Zijn schaars geworden
 
Nu ik aan het zoeken ben. die zijn er inderdaad minder dan gedacht. Voornamelijk in het wat hogere prijssegment. Maar ik ga dan maar opzoek naar een goede Windows laptop mét expressslot, en een TI firewire kaart.. Iemand een idee waar ik zon firewire kaart vind? Zijn schaars geworden
Ik heb onlangs deze gekocht:
http://www.siig.com/it-products/fir...resscard/firewire-2-port-expresscard-870.html
Werkt goed. :)

En qua laptop: zoek een business laptop* of audio workstation... maar geen consumer/gamer/multimedia ding.

*Lenovo T-serie, Dell Latitude, HP Pro/Elitebook, etc...
 
kan je ook op een mac draaien he
zou niet de eerste keer zijn dat hij als beste uit de (hi-end) test komt in een (windows minded) pc magazine
 
kan je ook op een mac draaien he
zou niet de eerste keer zijn dat hij als beste uit de (hi-end) test komt in een (windows minded) pc magazine
Hardware is hardware he.
Maar de upgrades & accessoires zijn bij Apple behoorlijk aan de prijs. Niet dat er nog veel aan up te graden valt, Macbook Pro's zijn tegenwoordig bijna Ultraportables.
 
Back
Top