Midi send problem MPC2000XL to Yamaha TX81Z

Sensi

Stamgast
Lid sinds
20 april 2006
Berichten
120
Locatie
papua eiland
Beste synthleden,

Ik heb een probleem waar ik niet uit kom.
Wanneer ik midi notes send via mijn ableton sampler (midi out van Motu Ultralite Mk3 Hybrid naar midi in op mijn TX81Z krijg ik geluid terug uit de Yamaha via ableton.

Alleen wanneer ik midi notes uit send via de MPC2000xl naar TX krijg ik wel melding dat de sampler midi signalen ontvangt alleen krijg ik geen geluid.

Enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Beankt alvast voor alle input,


:mega:
 
Nee heb het zo aangesloten zoals hier : MPC midi out --> midi in TX (TX krijgt midi signaal binnen dus zou volgens mij moeten werken.)
Motu soundcard midi out --> midi in TX (krijgt op deze manier ook midi signaal binnen alleen geeft wel geluid terug uit de TX).

Op welke manier zou ik de midi thru moeten aansluiten volgens jou, want deze thru, geeft alleen inkomende midi signalen door toch?

Thanks !
 
Ja thru geeft alleen inkomend door. Maar omdat je schreef "via", dacht ik dat je dat ook probeerde te doen. Maar je wilt dus de TX aansturen met de MPC, dan is out-in wel goed. Stuurt de MPC op het juiste kanaal uit?
 
MPC heeft dubbele midi idd, dus via A stuur ik midi door naar de Motu soundcard in ableton.
In ableton krijg ik midi signaal binnen en kan er bijvoorbeeld een VST aanhangen welke dan ook geluid geeft.

Via output B van de midi, stuur ik midi out naar de TX, in de TX ook midi channels aangepast en deze ontvangt ook wel midi signaal, alleen geeft dus geen geluid.

MPC ook uiteraard al ingesteld op midi want die geeft dus al midi door naar ableton,

Heel vreemd ...
 
Ja volgens mij multi-timbraal , op de TX81Z heb ik in de algemene settings wel de midi channels ingesteld. Alleen weet ik niet in hoeverre je dat ook nog kan doen voor de desbetreffende patches die je wilt zenden.

Vind t heel vreemd omdat ik wanneer ik midi uitzend vanuit me geluidskaart naar de TX krijg ik geluid terug van de synth in ableton.

Zelfde kabel (midi out vanaf de MPC) naar de TX geen geluid. Maar dus wil inkomende midi message.
 
Dacht dat de lampjes altijd gingen branden bij MIDI input op de TX81z, zelfs als de MIDI noten niet op het juiste kanaal binnen komen (laatst nog eens in de handleiding gelezen). Dus verkeerd MIDI kanaal kan zeker.

Probeer eerst even één klank tot dat dat werkt en probeer daarna je multi op te zetten.
 
Okay, dat zou heel goed kunnen idd, zal eerst de midi settings en met name de midi channels van de TX nog eens goed nakijken dan. Bedankt jongens, en meer input ideeen zijn nog steeds welkom :)

Cheers
 
Hartstikke bedankt heren, het werkt, ik heb een basic patch van een klank aangemaakt, me receive channel van de TX op 2 gezet en voila ! Ben nu bezig om te kijken of het mogelijk is om van de midi out van de MOTU geluidskaart naar de midi input te gaan van de TX. Om patches te editten op de pc en midi door te bouncen terug naar de synth.

Is het mogelijk om via midi thru deze setup te realiseren? Ik heb namelijk geen "midi in" meer vrij op de TX aangezien deze in gebruik is door de MPC. Is het dus mogelijk om misschien via een midi thru toch de TX te bereiken vanaf mijn pc.
Het liefst dus zonder extra midi route software of midi hubs/interfaces.


Hieronder een prachtig schema voor de duidelijkheid:
ih3c5w.jpg
 
Back
Top