Flash Stepsequencer(tje)

barn

Detroit nerd
Lid sinds
16 augustus 2002
Berichten
2.374
Locatie
Amsterdam
Ik dacht ik deel het met jullie...

Had een opdrachtje om een stepsequencer te maken binnen Flash met als beperking dat de filesize 2Kb mocht zijn.
Een uitdaging...

Lo-fi sounds en een alles behalve strakke timing... maar toch is ie er...:D

Step Sequencertje


dus :mexico:
 
Je kunt de timing strakker krijgen door in de 'root' van je movei een lege wav sample te loopen en de timing van je movie met de muziek te synchroniseren. Dan dropt ie de frames die hij niet kan hale.n
 
grappig, maar F en F# hebben dezelfde toon
 
2 Bikkel -->

Dat gaat niet werken, alles wat je ziet speelt zich namelijk af binnen 1 frame. Vandaar dat ie onder de 2 Kb kan blijven...:D
Het timing probleem ga ik nog wel proberen te optimaliseren, dit kan door voor elk sampletje 10ms silence toe te voegen, en dan kan je vergelijken met de systeemtijd en aan de hand daarvan kan je 'inspringen' tijdens de trigger... Beetje moeilijk uit te leggen ;)

Ik doe Hogere Informatica by the way... niet dat dit een leuke studie is hoor... maar ik geef er dus mijn eigen twist aan...

en die F en F#... misschien ligt dit aan de file-compressie...zal eens proberen of het niet aan het sampletje ligt...
 
Grappig dingetje!! Heb er net fantastische KPN geluiden uitgeperst (je sequencer was in gesprek :P)

Maar zonder gekheid, knap werk, zeker die 2kb!
 
Origineel geplaatst door barn
2 Bikkel -->

Dat gaat niet werken, alles wat je ziet speelt zich namelijk af binnen 1 frame. Vandaar dat ie onder de 2 Kb kan blijven...:D
Het timing probleem ga ik nog wel proberen te optimaliseren, dit kan door voor elk sampletje 10ms silence toe te voegen, en dan kan je vergelijken met de systeemtijd en aan de hand daarvan kan je 'inspringen' tijdens de trigger... Beetje moeilijk uit te leggen ;)

Ik doe Hogere Informatica by the way... niet dat dit een leuke studie is hoor... maar ik geef er dus mijn eigen twist aan...

en die F en F#... misschien ligt dit aan de file-compressie...zal eens proberen of het niet aan het sampletje ligt...

Repeat hij dit frame dan niet?
 
Origineel geplaatst door bikkel
Repeat hij dit frame dan niet?

Nee, zowat alles is in ActionScript geschreven...
Ook 98% van al het getekende... Vandaar het ietwat raar ogende klaviertje...(scheelde regels code)

Verder roept ie dus om de zoveel tijd een functie aan, die tjekt of er iets afgespeeld mag worden...
Van die timing is bekend dat Flash nog wat te wensen overlaat, helaas...

Wellicht dat ik hem ooit wat geavanceerder maak... met eigen in te laden drumsampletjes, variabele BPM, polyphoon (tot 8 stemmen), wellicht iets met effecten...(Reverb, en flanger zijn geloof ik al gemaakt binnen het beperkte Flash)...

:engel:
 
Cool,

zijn we er alleen wel over uit dat het geen stepwrite maar een matrixeditor is??
 
Origineel geplaatst door barn
Van die timing is bekend dat Flash nog wat te wensen overlaat, helaas...
Flash is in 1ste plaats natuurlijk bedoeld voor het visuele... verder kent de pc (in tegenstelling tot bijv de oude computers zoals atari, amiga etc) geen VBlanc, VSync wat nutuulk niet ten goede komt bij een strakke timing binnen flash...

maar idd loik gedaan dit :)
 
mocht iemand het gaan gebruiken in een nummer dat uitgebracht wordt, wel even de credits erbij vermelden...


anders volgen juridische stappen...*D



dus :mexico:

P.S. en hijs idd afgeleid van de matrix uit Reason...:geslaagd:
 
Updateje...

Timing is nu iets strakker, maar nog steeds erg shuffle achtig... bijna menselijk...:D

Volg bolletje toegevoegt, wat code besparing toegepast...

dus extra dingen en kleinere filesize:
1,97 KB

dus kan weer wat toevoegen tot 2 KB...;)


StepSequencer
 
Back
Top