trigger inputs op mam adx1

ambi-j

synthveteraan
Lid sinds
23 december 2004
Berichten
567
Locatie
Leuven Belgium
ik vind de mam adx1 een tof machientje, maar ... geen trigger inputs, enkel midi.
vermits ik een cv/gate(trigger) man ben dacht ik:

laten we er eens trigger inputs op maken.

omdat je wel manuele triggers hebt met knopjes dacht ik laten we daar inputs van maken:

ik heb over de triggerswitches die eigenlijk gewoon een contact naar massa maken een npn transistor gezet. e aan de massa, c aan de andere kant van de switch en langst de base kom ik binnen over een weerstand. om 'm ook met gates te kunnen gebruiken heb ik er ook een condensatortje tussen gezet. en om geen open base te laten als ik niets inplug heb ik ook een hoge weerstand naar de massa aangebracht.

OK
dat lukt aardig!

maar ik wil eigenlijk meer.
via midi kan je enkele klanken aansturen met 2 noten; bij voorbeeld een voor closed hihat en een voor open hihat. in het geval closed wordt de release niet gebruikt, on het geval open wel.
dit verschil kan je met de trigger switches niet geven. manueel is die altijd open. dus via mijn aansturing ook.
ook kan je via midi cc controlers de modulatiefunctie van de module (variatie in tune, toonhoogte) aansturen en is het ding velocity gevoelig.
ik zou graag ook deze mogelijkheden vanuit m'n modular willen aansturen.

het processorboard heeft een avr processor, enkele ttl's en multiplexers met s/h voor de cv's)
via die s/h kan ik waarschijnlijk de cv's invoeren. er zijn er 14 en dat komt overeen met de midifuncties die ik wil aansturen.

maar dat wordt uitzoeken. dus

heeft er iemand schema's of service manuals van de mam adx1?
op 't web is daar niets over te vinden (op het eerste en het 2e gezicht).
zou erg handig zijn want misschien is er nog meer mogelijk
ik droom al van een modular adx1

of andere ideeën

indien interesse wil ik het (eenvoudig) schemaatje van de triggerinputs posten zoals dat nu al werkt.
gewoon 5 inputs.
 
Back
Top