ESI Juli@ Control Panel verdwijnt steeds

RickV

Ingeburgerd
Lid sinds
30 juli 2013
Berichten
29
Locatie
Almelo
Hallo,

Wie heeft er ervaring met de ESI Juli@ PCI geluidskaart?
Ik heb namelijk een probleem met mijn ESI Juli@ PCI geluidskaart op Windows XP.
Hij heeft het altijd goed gedaan totdat mijn PC bij een keer vastlopen de kaart niet meer herkende (even als een novation nocturn via USB) waarna ik de kaart opnieuw moest installeren. Ik weet trouwens niet of het normaal is dat er een rood lampje brand in de meest linker aansluiting? Ik heb de drivers meerdere malen geïnstalleerd, ook de voor mij meest recente 1.23, ik krijg wel geluid alleen op max. volume want die kan ik dus niet regelen vanwege het volgende:

Het probleem is nu dat het icoontje van de control panel spontaan verdwijnt direct na het opstarten van de pc of als ik er met de muis in de buurt kom. Echt heel vreemd ;{
Nu kan ik dus het volume niet regelen omdat ik dus nooit bij de control panel kan. Ik baal er echt enorm van dat ik het niet meer werkend krijg wat ik ook probeer. (bijv JulPan openen vanaf system32). Ik heb mijn vraag ook verstuurd naar ESI alleen nog geen reactie gehad.
Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Of zijn er nog meer mogelijkheden om de control panel te kunnen openen.

Alvast bedankt voor jullie tijd,

Groeten Rick :)
 
Hmm, heb zelf ook jaren de Juli@ met WinXP gehad, maar daar werkte het control panel prima. Dat lichtje is van de optische uitgang.
 
Met XP (en WIn 7 64 bits) nooit problemen gehad helaas. Ik weet zo ook uit m'n hoofd niet welke dll of exe (ik betwijfel of het een exe is, aangezien het in de system tray zit) je moet hebben.

Kun je het uninstallen, het hele registry doorspitten en alles wat met ESI te maken heeft eruit kiepen (je kunt eerst een backup maken van de regeditor)?

Herinstall van WIndows maybe? Bewerkelijk, maar soms lost het wat op.

Succes!
 
Ik weet wel om welke .exe het gaat namelijk de JulaPan onder system32 en JuliaAsio.
Als ik daar op klik vanuit system32 is het icoontje zichtbaar in taakbalk en verdwijnt vervolgens. Ook bij het opstarten verschijnt het icoontje even.
Ik dacht eerst dat het aan de taakbalk lag en heb dat ook geprobeerd zonder succes.
Het rare is dat ik wel deze bestanden kan verwijderen maar de installatie zelf niet, aangezien ik verder niks terug kan vinden ESI (onder software bijvoorbeeld).
Misschien hebben jullie nog tips om de installatie/bestanden ongedaan te maken?

Toch bedankt voor de reacties :)
 
Zover ik weet staat het volume die de kaart uitstuurt op altijd 100 procent, ik heb mijn monitoren al op een lager db gezet. Zou een monitor volume controller zoals de Nano Patch ervoor kunnen zorgen dat ik het volume dan normaal kan besturen van heel zacht naar heel hard ipv de control panel van de ESI?
 
Back
Top