Alpha You Know!

@ Chielio: blij dat je em kan waarderen :) Heb het laatste refrein wat langer gemaakt en wat met de sax geprobeerd maar ben nog niet helemaal tevreden over het geluid daarvan...

Uitbrengen? oke. lijkt me leuk 8) @ six: als jij onze manager wordt :mega:

Die sax is te hoog. Neem een tenor saxofonist, met bijvoorbeeld een Martin en je krijgt tig keer voller geluid.
 
Hey.. thanx for the feedback. Heb zomaar ff wat geprobeerd met de sax maar ben sowieso nog niet tevreden met het geluid.

Wat betreft Tenor saxen enzo.. heb slechts de keuze uit 2 saxen die ik kan lenen van mijn vader.. alletwee zijn het alt saxen.. en budget om ff een tenor aan te schaffen heb ik niet.
Van die ene die hij heeft weet ik het merk niet.. maar dit heb ik met een een Selmer Mark VI opgenomen..
Ik vind deze sax zelf helemaal te gek klinken.. totdat ik em opneem dus.. :(

Heb de laatste jaren e.e.a. aan opnames gemaakt die wel oke waren maar met een andere pre-amp.. en sinds ik hier wat andere spullen heb voor opname is het geluid een beetje zoek lijkt wel..

Zou natuurlijk wel die improvistatie wat lager kunnen spelen ofzo.. :)
 
Zat nog ff te denken... misschien is het ook leuk om qua saxen wat meer arrangement-achtige dingen te doen.. dat werkt altijd ontzettend funky vind ik..
Hieronder een dingetje wat ik een tijd terug had opgenomen.. vind de sax hier zelf wel te gek klinken eigenlijk :)

https://soundcloud.com/macgyvergear/funky-junky
 
Lekker vrolijke vibe :okdan:. Wat chilistein zegt; het doet me ook aan de plaatjes van de Neger des Heils denken. Even finetunen en dan van de zomer als duo de blits maken langs de Hollandsche kust :mega:
 
Sorry voor mijn wangedrag hoor.. :D Heb nog een laatste update om het af te leren en dan ga ik gewoon weer meelezen enzo.. :P

Paar subtiele saxpartijtjes toegevoegd en nog een smooth koortje hier en daar :mega:
 

Attachments

  • Excuse me (extra koortje en saxpartijtjes).mp3
    7,8 MB · Bekeken: 154
meukijffelbeer is gewoon een beetje in de war, hij vat 'een stem geven' letterlijk op :D

:mega:

:dubbel: :okdan:

Jaja.. ik was in de stemming zullen we maar zeggen.... *D

Een valse stem uitbrengen krijgt dan wel een heel andere betekenis ineens.. en in het contest regelement las ik dat die eind automatisch weggefilterd worden... dat zullen we nog weleens zien :D
 
Stem voor de stemloze versie !!!

Ik moest snel reageren om het niet voor mij te verpesten ... sorry, no sax please, we're Belgian.

Ceci n'est pas une pipe.
 
Ik wil eigenlijk stemmen voor de vocal versie, maar dat gaat niet. Dus dan mijn stem voor de originele versie! :)

Maar please breng dat nummer uit met vocals!
 
Thanks! Dan geef je Macgyver ook een stem toch, hij heeft zelf ook een track ingezonden
 
als zangloze track al heel knap gedaan. qua productie klopt het helemaal. misschien zelfs te goed.
maar met Macgyver erbij is ie ineens af en kan zo de radio op.

maar hij klinkt met zang ook meteen richting een uit een dozijn en dan mis ik ineens een aparte 'hook'
originaliteit. ik hoor allemaal hits erin die al ooit in de hitparade stonden maar deze blijft dan slechts nog een verwijzing daar naar en ik mis dan toch een keihard mooie eigenzinnige melodie die blijft hangen.
 
Thanks! Dan geef je Macgyver ook een stem toch, hij heeft zelf ook een track ingezonden

Heb ik inderdaad ook gedaan!

Misschien kan je mijn vorige post verkeerd opvatten, maar ik vind de muziek zelf ook echt top Chielio! Een heerlijk nummertje!
 
Die gaat in mn cabrio!

2aj26nb.png
 
Toen ik deze track voor het eerst hoorde kon ik me niet beheersen om.... eh.. laat ik maar ophouden.. maar wat mij betreft kan ie nog veeeeeeel meer stemmen gebruiken. :D

Het is ook heel goed mogelijk dat hetgeen ik er aan toegevoegd heb niet bij iedereen in de smaak valt. Of.. misschien lijkt het wel ergens op. Ben me er iig niet bewust van.. maar het zou kunnen :)
Deze melodie zat vrijwel meteen in mijn kop. En toen ik er ook nog een soort van tekstidee bij kreeg moest ik het wel opnemen.
Maar tof om te lezen dat er ook mensen zijn die het waarderen. :) En eh.. een release lijkt mij ook helemaal geweldig.. :mega:
 
VOTE........ ondanks dat ik moeite heb om er geen Zakmes vocalen bij te bedenken :)
Jullie moeten echt even de koppen bij elkaar steken

De gehele track doet me denken aan "YOU" van Ten Sharp en dat is volgens mij een compliment :)
 
Back
Top